Delhi: doen of niet?
Delhi: doen of niet?
Simpel vraagje: is een dagje Delhi de moeite waard of niet?
Ik ben er ooit geweest vanwege mijn heen en terugvlucht. Een bezoek aan de stad heb ik echter bewust vermeden omdat ik dacht dat de andere (toeristische) steden meer te bieden hadden.
Heb ik nu iets gemist of niet? Zo ja, welke zijn de dingen die ik gezien moet hebben en die elders niet overtroffen worden?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben er ooit geweest vanwege mijn heen en terugvlucht. Een bezoek aan de stad heb ik echter bewust vermeden omdat ik dacht dat de andere (toeristische) steden meer te bieden hadden.
Heb ik nu iets gemist of niet? Zo ja, welke zijn de dingen die ik gezien moet hebben en die elders niet overtroffen worden?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Re: Delhi: doen of niet?
tjaaaa t is maar waar je van houdt...
ik was in delhi als laatste plekje in india, om naar huis te vliegen. ik vond het eigenlijk maar weinig aan, t was ook net onafhankelijkheidsdag geweest en was vreselijk druk. te groot te veel mensen, weinig oprecht.
old delhi was veel minder old dan ik dacht. eigenlijk alleen de jama masjid bezocht en zo bijzonder was die ook niet (die van fatehpur sikri bijv. is vele malen mooier).
vliegtuig vertrok om half vijf sochtends ofzo, dus de hele nacht over de straten van delhi gezworven dat was wel weer leuk, maar vooral omdat het besef doordrong dt ik zo weer thuis zou zijn.
ik zou elke andere stad in de omgeving verkiezen boven delhi, zowel qua sights als qua mensen, maar nogmaals; t was eindpunt van mijn reis dus misschien geeft dat een vertroebelde blik...
pluspunt; goeie koffie op conought PL
ik was in delhi als laatste plekje in india, om naar huis te vliegen. ik vond het eigenlijk maar weinig aan, t was ook net onafhankelijkheidsdag geweest en was vreselijk druk. te groot te veel mensen, weinig oprecht.
old delhi was veel minder old dan ik dacht. eigenlijk alleen de jama masjid bezocht en zo bijzonder was die ook niet (die van fatehpur sikri bijv. is vele malen mooier).
vliegtuig vertrok om half vijf sochtends ofzo, dus de hele nacht over de straten van delhi gezworven dat was wel weer leuk, maar vooral omdat het besef doordrong dt ik zo weer thuis zou zijn.
ik zou elke andere stad in de omgeving verkiezen boven delhi, zowel qua sights als qua mensen, maar nogmaals; t was eindpunt van mijn reis dus misschien geeft dat een vertroebelde blik...
pluspunt; goeie koffie op conought PL

amassakoul
Ik vond het wel de moeite waard ook voor 1 dagje.
Door de engelse indeling (grote boulevaars, veel bomen) is Delhi lang niet zo vies en druk als andere Indiaase steden.
Vond de Kutab Minar en de ander dingen in dat park wel mooi hoor. In Delhi kan je ook wel goed een beetje winkelen.
Door de engelse indeling (grote boulevaars, veel bomen) is Delhi lang niet zo vies en druk als andere Indiaase steden.
Vond de Kutab Minar en de ander dingen in dat park wel mooi hoor. In Delhi kan je ook wel goed een beetje winkelen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik ben net weer terug uit Delhi en om eerlijk te zijn heb ik mezelf beloofd nooit meer terug te gaan naar die stad. Misschien dat het kwam door de eerste ontmoeting met de stad, de drukte, de weinig oprechte mensen, het vuil... en ik kan nu niet echt zeggen dat al deze indrukken werden gecompenseerd door bijvoorbeeld het Rode Fort of de Grote Moskee. Misschien dat ik te kort door de bocht ben, misschien heb ik niet de goede plekken bezocht maar als je alternatieven hebt is het misschien goed die te overwegen. Die koffie op Connaught Place was inderdaad een highlight. 

Ondanks de positieve instelling van Tikva, weet ik nu wat te doen.
Bedankt voor jullie meningen (die mijn vermoedens bevestigen).
Bedankt voor jullie meningen (die mijn vermoedens bevestigen).
De Indiase zit nu ook al in New Delhi....hoop dat je voorlopig nog ff niet vertrekt Kohraya....
Ben volop aan 't aftellen ... Spannend