Van Kuching naar Hanoi Cambodja Loas Thailand tips gevraagd

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
ruben1996
Vakantieganger

Van Kuching naar Hanoi Cambodja Loas Thailand tips gevraagd

Bericht door ruben1996 »

Hallo Ben pas nieuw op het forum en ik had een vraag over mijn geplande reis. Ruw gezegd ziet het er zo uit eerst vanuit Amsterdam naar Kuching op Borneo om daar vervolgens 3 weken te verblijven en rond te trekken. Daarna wil ik vanuit Kuching een vlucht pakken naar Hanoi in Vietnam en daar langs de kust naar beneden te trekken. Daarna door Cambodja naar Laos te gaan en daarna Thailand om in Bangkok te eindigen omdat het een makkelijk aansluit punt is op Amsterdam. Voor Vietnam, Cambodja, Laos en Vietnam heb ik acht weken omdat ik Laos en Cambodja wat sneller doortrek. Heb in totaal 4000 euro voor de reis en dan heb ik de vluchten er al afgetrokken. Mijn vraag is

Hebben er mensen ervaring met deze route ?
Heb ik genoeg geld voor deze route ?
En is het genoeg tijd of kan ik het beter in een andere volgorde doen ?

Alvast erg bedankt.
Erik
Site Admin

Re: Van Kuching naar Hanoi Cambodja Loas Thailand tips gevra

Bericht door Erik »

Hoe lang heb je in totaal voor deze route?
Melissa2305
Vakantieganger

Bericht door Melissa2305 »

Ik denk dat dit prima te doen moet zijn. Ik ben zelf van Hanoi naar het zuiden gegaan tot aan Ho Chi Minh en van daaruit naar Cambodja gegaan. Laos had ik voor Vietnam al gedaan.

In Vietnam is het allemaal prima geregeld. Er zijn een aantal buspassen van noord naar zuid voor ongeveer 40 euro en dat is hop-on, hop-off. Bekijk wel even welke organisatie je kiest, want ze zijn niet allemaal even goed. Ook van HCMC naar Phnom Penh(Cambodja) is goed te doen. Afhankelijk wat je allemaal wilt zien in Cambodja, gok ik dat je van Siem Reap richting Laos wilt en ik heb genoeg kleine reiskantoortjes gezien die een bus aanbieden vanaf Siem Reap naar de 4000 islands, of zelfs nog hoger.

Het ligt er dan natuurlijk alleen nog aan of er genoeg tijd is, maar dat is aan jezelf om dat onderweg te bepalen ;)

Ik heb overigens alles geregeld vanuit de hostels waar ik verbleef, omdat dat naar mijn idee net wat meer zekerheid gaf.

Heel veel plezier!
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

Bedankt voor de reacties ik heb tussen de drie en vier maanden de tijd en alleen de hoofdvluchten boek ik van te voren dat zijn de vluchten vanaf Amsterdam naar Borneo en vanaf Borneo naar Vietnam en dan vanuit Bangkok naar Amsterdam. De binnenlandse bus en trein reizen boek ik daar te plekken. En nog een vraag zouden jullie persoonlijk deze route doen of andersom dat ik het omdraai en in Vietnam eindig inplaats van Thailand ?
Melissa2305
Vakantieganger

Bericht door Melissa2305 »

Ik denk dat dit prima is! Wat ik heb gemerkt is dat het ongeveer 50/50 is. De een gaat Vietnam van noord naar zuid en en andere helft gaat van zuid naar noord.

Let ook op de seizoenen. Ik weet niet precies hoe het zit als jij er bent, maar ik verwacht niet dat je er daadwerkelijk rekening mee hoeft te houden!

Het is wat dat betreft dus helemaal aan jezelf, maar je zal genoeg mensen onderweg ontmoeten dei dezelfde kant opgaan! Al is het van Cambodja naar Laos misschien iets ongewoner dan van Laos naar Cambodja, maar je bent zeker niet de enige. Dit is een van de meest bereisde backpackerroutes dus wat dat betreft kan je eigenlijk geen slechte keuze maken.
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

Ja bedankt waarschijnlijk word het dan gewoon in Vietnam starten. Erg veel zin in moet alleen nog een jaartje sparen maar de planning is er gelukkig in ieder geval.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Hebben er mensen ervaring met deze route ?
Ja. Diversen denk ik, waaronder ik. Vietnam-Cambodja-Laos-Thailand heb ik in 2006-2007 eens gedaan en ging prima.

Heb ik genoeg geld voor deze route ?
Ik denk dat je budget meer dan voldoende is voor deze route.

En is het genoeg tijd of kan ik het beter in een andere volgorde doen ?
8 weken is niet erg lang voor 4 landen, maar het is mogelijk.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
ruben1996
Vakantieganger

Bericht door ruben1996 »

Nee daar heb je gelijk in ik heb nu Borneo eraf gehaald zodat ik de volle drie maanden heb voor die landen zodat ik ook wat rustiger aan kan doen en in sommige landen misschien wat langer kan blijven. Verwacht zoiezo dat Laos een wat langere tijd gaat kosten omdat dit land me erg aanspreekt en Vietnam wat langer gaat duren.
vincentdekolf
Reiziger

Bericht door vincentdekolf »

Het leek mij ook dat je een beetje kort zat met de tijd, maar dat moet nu dus geen probleem meer zijn!

Er zijn erg veel mensen die de route op deze manier doen, dus je zal veel dezelfde koppen tegen komen op je route haha. Wat het uiteraard erg gezellig maakt.
Plaats reactie