Visum India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Maarten302

hulp gevraagd voor aanvraag visum India

Bericht door Maarten302 »

Beste mensen,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Maarten, 22 jaar en vanaf september klaar met studeren (bachelor) _O_ _O_ . In november zou ik graag een reis van 3 maanden naar India willen maken. Over het aanvragen van een visum voor India, heb ik een paar vragen. Ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen :Y .

Zoals ik zei wil ik graag 3 maanden naar India. De Indiase ambassade heeft mij kunnen vertellen dat zij 3 en 6 maanden visums afgeven. Voor mij zou het dan ook logisch zijn om voor een 3 maanden visum te gaan. Nu komt het probleem. Het visum gaat in op het moment dat de ambassade deze afgeeft, niet op het moment dat je met de reis begint. Omdat het aanvragen van een visum toch wat tijd kost, raden zij zelf aan om 1 maand voordat je vertrekt, te beginnen met het aanvragen van een visum. Nu, als ik een maand eerder moet beginnen met de aanvraag en bij toezegging 3 maanden heb om India in en uit geweest te zijn, kan ik nooit 3 maanden in India verblijven. Aangezien ik wel 3 maanden in India wil zijn, zou ik dan een 6 maanden visum aan moeten vragen. Heeft iemand ervaring met de aanvraag van een 6 maanden visum? Dit zou nog wel eens veel moeilijker kunnen zijn, omdat je meerdere documenten moet inleveren (motivatiebrief en gedetailleerd reisschema), aldus de ambassade.

De ambassade heeft mij tevens kunnen vertellen dat het verstandig is om eerst een visum aan te vragen en dan pas een reis te boeken (zeker bij 6 maanden visum). Het liefst wil ik natuurlijk zo vroeg mogelijk boeken omdat het dan het goedkoopst is :9 , maar als ik dan onverhoopt geen of verlaat een visum krijg, zit ik met de gebakken peren. Wat zouden jullie mij aanraden?

Tenslotte, een vraag die ik al veel op de site heb gevonden, alleen niet specifiek voor India. Ik wil het liefst een enkele reis boeken naar India omdat ik nog niet exact weet op welke dag en vanaf welk vliegveld ik terug naar NL wil gaan. Zou het boeken van een elke reis tegenover een retour (en daarmee bewijs dat je het land weer verlaat) uitmaken voor het goed- dan wel afkeuren van je visum? Of voor de toegang tot het land zelf? Ik heb een visumdienst in Breda gemaild, en die kon mij zeggen dat als ik kon laten zien dat ik genoeg geld had om een ticket terug naar NL te boeken, het geen probleem zou zijn....Wat is jullie ervaring?

Omdat dit de eerste keer is dat ik naar India ga en tevens de eerste keer dat ik alleen zal gaan reizen, wil ik mijzelf een hoop stress besparen door alles zo vroeg mogelijk te hebben geregeld. Helaas lijkt het erop dat de visumaanvraag alleen al daar een stokje voor zal steken 8)7 .

Wat zijn jullie ervaringen in het algemeen over de visumaanvraag voor India? Alle tips en reacties zijn welkom!! Dank jullie wel! _O_

Groetjes
Maarten :)
Maarten302

Re: hulp gevraagd voor aanvraag visum India

Bericht door Maarten302 »

niemand?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik zou ook eerst voor een visum gaan en daarna pas voor het vliegticket. Om de reden die je zelf ook al geeft. Wanneer je het visum op tijd aanvraagt zou je nog een goedkoop ticket moeten kunnen vinden naar India.
Lie*

Bericht door Lie* »

Wij hadden wel ons ticket al geboekt en voor de gedetaillerde reisinfo gewoon printscreens gemaakt van boekingen vlakvoor je ze effectief boekt:) hostels en binnenlandse vluchten. Wij gingen twee maand en toch zes maand visa genomen hoor.

En je hebt wel degelijk een bewijs/ticket nodig van wanneer je het land verlaat. Als je dat nog niet weet boek dan de goedkoopste vlucht uit india die je kan vinden en annuleer later of neem ze gewoon niet. :)
Hopelijkt heb je hier wat aan!
Nathalie

Ps: je kan onze route volgen op [verwijderd]
1hanne

Visum India organiseren vanuit Bangkok

Bericht door 1hanne »

Hi medereizigers, wie kan me aan recente informatie helpen?
Mijn plannen zijn om in januari vanuit Bangkok door te reizen naar India en daarvandaan een maand later naar Amsterdam.
Ik wil het india visum aanvragen vanuit Bangkok, dat was altijd heel simpel, snel en goedkoop.
Weet iemand of dat nog eenvoudig ter plaatse rond kao san road te regelen is ivm de nieuwe eisen van irisscan en dergelijke?
Of moet ik het hier gaan regelen omdat het ter plaate regelen onzeker is geworden?
Ik hoop dat iemand recente ervaringen heeft, dank alvast, groetjes, Hanne
Erik
Site Admin

Re: Visum India organiseren vanuit Bangkok

Bericht door Erik »

Via Facebook:
Pascale Nelis Bij het indiaase consulaat in Bangkok. Niet moeilijk, je wordt daar van het ene loketje naar de andere gestuurd, fotos worden daar gemaakt. Drie dagen later kan je m ophalen. check wel even de openingstijden. Zo heb ik het in ieder geval anderhalf jaar geleden daar gedaan. Succes en safe travels!
http://facebook.com/aroundtheglobe.nl/p ... 5287705806
Lolo1

Maakt het voor mijn visum voor India uit als ik niet vanuit Nederland arriveer?

Bericht door Lolo1 »

Mijn visum voor India heb ik al in de pocket, aangeschaft in NL. Nu ga ik vóór mijn reis naar India eerst een paar dagen naar Australie (waarvoor ik ook al een visum heb), geeft het problemen als ik via Australie India binnenkomen in plaats vanuit Nederland?

Oftewel in NL een visum voor India aangevraagd en gekregen ervanuit gaande dat ik vanuit NL India zou binnen komen. De vraag is of ik iets moet doen nu ik vanuit Australie India binnenkom.
Erik
Site Admin

Re: Maakt het voor mijn visum voor India uit als ik niet vanuit Nederland arriveer?

Bericht door Erik »

Volgens mij maakt het niets uit. Je vraagt namelijk een visum aan op basis van nationaliteit, niet op basis van land waar je van binnenkomt. Ik zou dus zeggen dat je gewoon vanuit Australië India mag binnen reizen. Mogelijk krijg je bij de douane wat extra vragen waarom je via Australië binnen komt (omdat het afwijkt) maar het lijkt me verder geen probleem?
Noa88

Visum India, HOE?

Bericht door Noa88 »

Hoi allemaal, ik zit eigenlijk met iets dat helemaal niet zo ingewikkeld klinkt.
Ik moet namelijk binnenkort naar India voor enige tijd, het probleem zit hem alleen in het aanvragen van een visum.

Wat is de beste en makkelijkste manier om dit te doen?
Iemand ervaring mee? Van alleen het internet word ik helaas ook niet wijzer :(

Alle info is welkom,
Dankjewel!
Kims
Reisexpert

Re: Visum India, HOE?

Bericht door Kims »

Hi,

Heb je dit artikel al gezien?
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... si619.html

Zie onder het Reisgids gedeelte van deze website voor met info.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Noa88

Bericht door Noa88 »

Kims schreef:Hi,

Heb je dit artikel al gezien?
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... si619.html

Zie onder het Reisgids gedeelte van deze website voor met info.

Succes ermee!
Ik ga het morgen meteen even lezen, dankje!
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Bericht door Froja Melet | RM Express »

Sinds begin 2016 kunnen reizigers met als reden: toerisme, familie- vrienden bezoek, kortdurende medische behandeling of zakelijk bezoek kunnen on-line een e-visum aanvragen. Dit visum is 30 dagen geldig met één inreis, kan niet verlengd worden en max. twee maal per jaar aangevraagd worden.
U dient dan wel via een van de volgende luchthavens het land binnen te komen: Bangalore, Chennai, Kochi, Delhi, Goa, Hyderabad, Kolkata, Mumbai, Thiruvananthapuram, Ahmedabad, Amritsar, Gaya, Jaipur, Lucknow, Trichy and Varanasi. Op het vliegveld worden Uw biometrische gegevens opgenomen.
U mag het land wel via een andere grensovergang verlaten.

In persoon melden bij het VFS Global is dan niet meer nodig.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
roelheynickx

Qreply

Bericht door roelheynickx »

hoi,

ik heb gisteren een e-tourist visa aangevraagd via de officiële website van de indische regering en vandaag een mail gekregen dat deze geweigerd is zonder enige uitleg. kan iemand mij hier meer over informeren? ik heb alles gedubbel-checked qua formaat pasfoto en pdf paspoort en met alles te uploaden kreeg ik geen foutmelding.

wat moet ik nu doen om dit alsnog vast te krijgen? opnieuw een aanvraag indienen met het risico weer geweigerd te worden?

alvast dank voor jullie antwoord
zaratoestra
Reisexpert

Re: Nieuwe Visum Regels India

Bericht door zaratoestra »

Waarom bel je ze gewoon morgen niet even op en vraag je om verduidelijking? Is toch het gemakkelijkste denk ik
Resh

Visum in India verlengen

Bericht door Resh »

Beste allen,

Ik ben momenteel in India en wil mijn visum verlengen. Heeft iemand een idee hoe dat in z'n werk gaat? Wat ik tot nu toe weet is dat de meeste mensen simpelweg naar Nepal gaan en opnieuw een visum aanvragen. Echter, ik hoor dat het via de immigratiedienst in India ook mogelijk is bij de Foreigners Regional Registration Officers (FRRO)

Heeft iemand enige ervaring met het verlengen van een visum in India bij de FRRO?

Alvast bedankt!
Plaats reactie