noordoosten van Thailand
noordoosten van Thailand
Hallo.
Iemand bekend met noordoosten van Thailand? Ben van plan om er drie weken vooruit te trekken. Tips en suggesties zijn van harte welkom...
Bangkok
Korat (Nakhon Ratchasima)
Udon Thani
Chang Khan
Phitsanulok
Chaing Mai
Pai
Kanchanburi
Bangkok
Grt Edgar
Iemand bekend met noordoosten van Thailand? Ben van plan om er drie weken vooruit te trekken. Tips en suggesties zijn van harte welkom...
Bangkok
Korat (Nakhon Ratchasima)
Udon Thani
Chang Khan
Phitsanulok
Chaing Mai
Pai
Kanchanburi
Bangkok
Grt Edgar
Re: noordoosten van Thailand
Ja, ik ben er geweest, in Udon Thani. Volgende maand ga ik er weer heen.
ben je alleen tot daar geweest of ook nog verder...en wat moet ik zoal gaan zien?
Wel eigenlijk proberen om vanuit het noordoosten in Chaing Mai te geraken. Wat denk je, is dit mogelijk?
Wel eigenlijk proberen om vanuit het noordoosten in Chaing Mai te geraken. Wat denk je, is dit mogelijk?
Ik ben vanuit Udon langs de Mekong gereden tot Ubon Ratchatani, met een tweedaagse tussenstop in Bueng Kan. Daar heb ik de Wat Phu Tok, een tempel op een hoge rots bezocht, plus de Nam Tok Chet Si (waterval). Vooral de eerste is een aanrader.
Later reed ik van Ubon via Khon Kaen weer naar Udon en volgende maand zal ik weer op Udon vliegen.
Kan Air vliegt rechtstreeks tussen CNX en UTH. Volgens mij is dat de enige maatschappij die dat doet. Je kunt ook een (nacht)bus nemen. Google het of kijk eens op thaivisa.com. De Isaan is het ontdekken waard.
Later reed ik van Ubon via Khon Kaen weer naar Udon en volgende maand zal ik weer op Udon vliegen.
Kan Air vliegt rechtstreeks tussen CNX en UTH. Volgens mij is dat de enige maatschappij die dat doet. Je kunt ook een (nacht)bus nemen. Google het of kijk eens op thaivisa.com. De Isaan is het ontdekken waard.
Hoi Marcel. Wat bedoel je precies met gereden langs de Mekong? Met eigen vervoer of een plaatselijke bus?
Waar staat de afkorting CNX voor?
Het is iig een prachtig rondje wat je gemaakt hebt.
Waar staat de afkorting CNX voor?
Het is iig een prachtig rondje wat je gemaakt hebt.
Ik rij meestal zelf in Thailand, zo ook toen in de Isaan. Alleen in Bangkok en Pattaya waag ik het er niet op.
Voor 1000 baht per dag heb je een goede auto in Udon (UTH).
En CNX is de afkorting van Chiang Mai.
Wanneer ga je?

Voor 1000 baht per dag heb je een goede auto in Udon (UTH).
En CNX is de afkorting van Chiang Mai.
Wanneer ga je?
Dit jaar ga ik pas in oktober die kant op. Heb dus nog voldoende tijd om me te verdiepen in de Isaan, maar wil zeker die kant op gaan.
Heb net even op de website van Kan Air gekeken. Hier kan ik zeker wat mee.
Heb net even op de website van Kan Air gekeken. Hier kan ik zeker wat mee.
Bangkok, Korat (Nakhon Ratchasima), Phitsanulok, Chang Mai en Kanchanburi heb ik eens bezocht.
Bangkok is mijn favoriet niet maar er is zeker veel te zien en te doen en het is een echte wereldstad qua grootte.
Van Korat (NR) herinner ik me weinig meer. Dt heeft dus niet veel indruk gemaakt.
Phitsanulok vond ik wel wat hebben. Wat ik me er van herinner is dat het een mooi gebied heeft aan de waterkant en dat het mogelijk was de drukte te ontsnappen.
Kanchanaburi is een speciale plaats vanwege de historie en vanwege het feit dat hier o.a. zoveel Aziatische dwangarbeiders, Nederlanders, Australiers, Amerikanen en Britten vermoord zijn. Het is erg toeristisch maar nog steeds een bezoek zeker waard. En als je een brommer huurt is een bezoek aan de twee grote begraafplaatsen wellicht ook een optie.
Chang Mai is vooral toeristisch, maar een ritje of wandeling wat verder van het 'toeristische centrum' kan je wel weer wat meer in de Thaise wereld brengen
Ik vond het geen geweldige plaats, maar dat lag misschien ook wel aan mij.
De Isaan (waar je deels ook rond gaat reizen) is in mijn ogen een interessant en mooi stuk van Thailand wat relatief weinig bezocht wordt door toeristen/ reizigers. Stoppen in 'onbekende' plaatsen kan soms natuurlijk ook erg leuk zijn en soms zijn dat dan de plaatsen die je het meest bij zullen blijven.
Bangkok is mijn favoriet niet maar er is zeker veel te zien en te doen en het is een echte wereldstad qua grootte.
Van Korat (NR) herinner ik me weinig meer. Dt heeft dus niet veel indruk gemaakt.
Phitsanulok vond ik wel wat hebben. Wat ik me er van herinner is dat het een mooi gebied heeft aan de waterkant en dat het mogelijk was de drukte te ontsnappen.
Kanchanaburi is een speciale plaats vanwege de historie en vanwege het feit dat hier o.a. zoveel Aziatische dwangarbeiders, Nederlanders, Australiers, Amerikanen en Britten vermoord zijn. Het is erg toeristisch maar nog steeds een bezoek zeker waard. En als je een brommer huurt is een bezoek aan de twee grote begraafplaatsen wellicht ook een optie.
Chang Mai is vooral toeristisch, maar een ritje of wandeling wat verder van het 'toeristische centrum' kan je wel weer wat meer in de Thaise wereld brengen

De Isaan (waar je deels ook rond gaat reizen) is in mijn ogen een interessant en mooi stuk van Thailand wat relatief weinig bezocht wordt door toeristen/ reizigers. Stoppen in 'onbekende' plaatsen kan soms natuurlijk ook erg leuk zijn en soms zijn dat dan de plaatsen die je het meest bij zullen blijven.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts