Laptop mee naar Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: Laptop mee naar Australië

Bericht door Rick »

Hehe ja daar was ik ook al achter gekomen. Zit nu ook toevallig in de State Library of Victoria. Wel handig zo gratis internetten. *)
kaz
Vakantieganger

Bericht door kaz »

Ik zit inmiddels een maand in Australië en ben echt ontzettend blij dat ik een laptopje meegenomen heb. Het scheelt gewoon echt veel geld, omdat ik blogberichten van te voren kan typen en foto's alvast kan uitzoeken. Dan even 10 minuten online en klaar. Overal heb ik tot nu toe wifi kunnen vinden, wel tegen betaling helaas. Ik zal zo eens de bieb opzoeken en kijken of dat werkt.
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

Ik heb zelf een 17 inch laptop die best zwaar is maar ik heb een hele goeie tas, dus sjouwen is niet zo erg maar ik ben bang ik dat ding meeneem en dat ie gejat wordt, of dat het toch niet nodig is. Je kan toch ook gewoon naar een internetcafe gaan als je op inet wil? Of zijn die computers de hele tijd bezet?

groetjes Lidewij
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zou zeker niet met een losse laptoptas gaan lopen slepen. Dat is veel en onhandig gedoe en te jat gevoelig ( let op je "collega-reizigers" in dorms!)
Internetcafe's zitten echt overal en er is altijd wel een plekje te vinden
bij veel bibliotheken kan je gratis gebruik maken van het internet! soms maar een uur en soms moet je even van te voren reserveren. Vooral in kleine plaatsjes en in studentensteden vaak een prima optie
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

hmm nouja dan ga ik geen laptop meenemen hoor, jammer voor mn ouders want die wilden regelmatig met me gaan skypen ;)
wil echt niet dat ie gejat wordt was een vrij duur ding en als je echt op het internet moet is er altijd wel een manier

bedankt voor je reactie!
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

hm, mijn laptop zit als ik er niet ben in mijn onderste vakje van mijn backpack en daar zit een slotje op. Samen met mijn creditcard en zo goed als al mijn cash (altijd zo'n 100-200$). Ik vertrouw dat helemaal hoor. Soms heb je kluisjes op je kamer die gebruik ik dan uiteraard wel maar verder.

En wat is er goed aan een laptop? Het is allemaal al gezegd maar ik zeg het nog maar een keer:
- Foto's uploaden, verkleinen, namen geven, bijwerken met photoshop als je dat leuk vind.
- Je blog schrijven (internetcafees hebben dan wel altijd plaats maar kosten altijd zo'n 4$ per uur), de bieb heb je een uur en moet je wel wachten voor je pc, op je laptop heb je ALLE tijd!
- Foto's kijken
- Films kijken! Sommige harde schijven zijn groot dan zet je daar je films op, op mijn MSI minipc zit slechts 80 gig, maar ik heb ook een 80 gig ipod met 60 films dus ik heb ALTIJD een film te kijken, zijn ze op kom je altijd wel iemand tegen die andere films heeft!
- Overzicht in je aantekeningen maken
- Evt. Een dagboek bijhouden

Ja en ga zo maar door. Jatgevoelig? Zou best, maar als je een beetje verstandig omgaat je apparatuur is de kans op jatten vrij klein denk ik, en voor hetzelfde geld stelen ze je Ipod o.i.d., 100% zeker weet je het helaas nooit..)

Ik zit trouwens ook regelmatig in de bieb op een normale pc hoor, of in een internetcafe op een normale pc. Gewoon voor het gemak, maar als ik blog's moet uploaden of foto's kost me dat altijd slechts een half uurtje. Ideaal!

I LOVE LAPTOP!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

4 dollar is tegenwoordig iets meer dan 2 euro?
ik hoef niet meer dan 1 uur per week op een pc, dus voor een jaar ong 52 wekenx2 is 104 euro, terwijl die laptop waar ik in geinteresseerd was 330 euro kost. Dan kan ik dus goedkoper 3 uur per week op de pc, en daar kun je een hoop foto's mee uploaden, wat ik trouwens ook maar 1 x in de 3 weken deed. Je moet toch ook voor internet betalen als je eigen laptop gebuikt of zijn daar trucjes voor? Want uploaden naar website kost vaak ook veel tijd.
Ik hou zelf ook geen dagboek bij wel een blog maar dat kostte me in midden amerika ook niet meer dan een uurtje per week. En films kijken heb ik niet zo'n behoefte aan op reis. Eerlijk gezegd kan ik het me ook niet echt veroorloven hoor 330 euro, nouja het kan wel maar vind het niet echt verstandig :) als ik nou genoeg geld had gehad was het een ander verhaal.
Het is dus ieder zn keus.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Er zijn soms gratis hotspots waar je gebruik van kunt maken of onbeveiligde netwerken. daar kun je dan lang gebruik van maken.

Ik denk dat je het met een uur per week niet red, b.v. als je foto's wil uploaden?! Daar kan behoorlijk wat tijd in zitten.
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

als je mn bericht leest zie je dat ik dus 3 uur in een internetcafe kan zitten en dan nog goedkoper uit ben, en ik ga echt niet iedere week foto's uploaden. in midden amerika kostte het me trouwens maar een uur om foto's online te zetten en die pc's waren laaaangzaam.
zat net te denken: als het nou tegenvalt en ik baal dat ik geen laptopje heb, kan ik er altijd nog een daar kopen. heb ff gekeken op een australische bestelsite en het zijn dezelfde prijzen! mss ook iets voor andere mensen die twijfelen
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

idd iedereen zn eigen keus! Foto's geef ik allemaal een onderschrift en een titel, dat kan ik allemaal al op mn laptop doen zonder internet (anders kost je dat tijd online), het is allemaal ook niet zo duur, het internet etc., maar er zijn gewoon wat praktische factoren als titel en onderschrift etc., foto's online zetten kan je ook veel tijd besparen omdat je een programmaatje op je laptop kunt zetten waarmee je al je foto's kunt verkleinen waardoor het uploaden nog maar 10minuutjes duurt voor 150 foto's.

En films kijken etc, miss heb je daar geen beohoefte aan nee, dat kan natuurlijk, ik ben film-addict en kijk graag af en toe een avondje een filmpje ipv iedere dag een drukke avond. Maar daarin is iedereen verschillend ;)

En blogs zijn leuk voor anderen en voor jezelf! Dus die schrijf ik maar al te graag op mijn laptopje in bed, duurt ook altijd anderhalf uur.

Het is me niet het geld, het is voor mij gewoon het praktische aspect en een fijn gevoel om gewoon ook je eigen computertje bij te hebben. it's your choice!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

heey allemaal

ik zag dit op inet:

http://www.laptopshop.nl/product/60174/ ... ander.html

ik las namelijk bij de reacties op de review van die laptop dat mensen de dvd brander misten, deze wordt hiervoor aangeraden bij deze laptop

hopelijk kunnen jullie hier wat mee!

groetjes
bolletjeom
Reisexpert

losse dvd brander is een idee
Maar ik ga toch eens kijken of er niet een kleintje is die het wel heeft.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

waarom? Je kunt dan toch beter een usb stick gebruiken om je data op te slaan? Is veel minder gevoelig om stuk te gaan en kan veel meer op.
bolletjeom
Reisexpert

omdat je een dvd naar huis kunt sturen.
Een usb kan je ook kwijt raken....en om nu usb sticks naar huis te gaan sturen vind ik ook nogal kostbaar
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

als je persé wil branden kun je dat toch ook met je usb stick in een internet café doen, de laptop is dan waarschijnlijk goedkoper, lichter en kleiner dan dat je wel een brander er bij zou nemen.

Als alternatief kun je ook b.v. als je dan een gratis wifi vind je foto's naar huis emailen/ftpen/uploaden / etc ? Wanneer je en je foto's op de laptop en usb stick hebt staan moet dat toch voldoende zijn? De dvd kan ookbeschadigd raken onderweg, kwijt raken tijdens het versturen etc.
Plaats reactie