Ipod in de auto?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Maruscka
Contacteer:

Ipod in de auto?

Bericht door Maruscka »

hallo,
6 december vertrekken wij naar australie en hebben net een Ipod Classic 80 gb aangeschaft om zeker te zijn van muziek onderweg. We hebben een Camper gehuurd bij Travellers Autobarn en volgens mij zit daar alleen een AM/FM radio in. Nu weten wij dat het mogelijk is om je ipod met een snoertje aan te sluiten op de radio zodat je je eigen muziek kan luisteren over de boxen van de autoradio. Nu weten wij alleen niet wat voor soort snoertje je nodig hebt en van welk merk. Moet dit perse van ipod zijn of zijn er ook andere (goedkopere) varianten? Wie heeft hier ervaring mee en kan ons helpen. En kan je met zo'n snoertje meteen ook je ipod opladen, of heb je daar weer een andere voor nodig?

groeten,

Danny en Maruscka
Jenny
Reisexpert

Re: Ipod in de auto?

Bericht door Jenny »

Niet elke radio heeft helaas een ingang voor een snoertje... Maar je hebt een AUX2 ingang nodig: http://store.apple.com/nl/product/TQ076 ... MjIzMTgxNQ

Als je echt zeker wilt zijn dat je iPod aan te sluiten is op de radio, kun je beter investeren in een FM zender: http://store.apple.com/nl/product/TP803 ... MjI0NjA4MQ

Kan goedkoper dan op deze site, maar ik heb geen zin om te zoeken ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je kunt toch ook van die casette bandjes kopen en die dan een standaard walkman/discman aansluiting hebben die je dan weer in je Ipod kunt stoppen. Of heeft de Ipod ook daarvoor een eigen aansluiting?

Ik zag bij de blokker laatst voor €8,- een fm ontvangen dus dat valt behoorlijk mee.
Maruscka
Contacteer:

Bericht door Maruscka »

Bedankt voor de reacties. We hebben inderdaad al een oplossing gevonden. We hebben via bol.com een handig cassetebandje besteld die je inderdaad aan kan sluiten via je ipod en dan heb je gewoon je eigen muziek. Ze hadden daar ook een hele handige combinatieoplader voor in de auto en gewoon voor in het stopcontact! Dus handige tip voor andere, kijk bij bol.com. Er staan reviews bij en mensen met een ipod zijn er erg tevreden over. Ook een stuk goedkoper dan van Apple!
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Wij hadden gewoon een draagbare radio cd speler gekocht in de aanbieding. Was een wat kleinere versie van een ghettoblaster hihi, je kunt er ook je memorysticks in kwijt. Dus thuis 2 memorysticks vol met muziek meegenomen en knallen maar :-) Via een transformer konden we hem aansluiten op de sigarettenaansteker in de auto. Loopt ook gewoon op batterijen dus savonds bij het kampvuur op de camping een lekker muziekje!
overigens ook bij bol.com gekocht dus zeker een goeie tip!

Cheers!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

evanerp schreef:Je kunt toch ook van die casette bandjes kopen en die dan een standaard walkman/discman aansluiting hebben die je dan weer in je Ipod kunt stoppen. Of heeft de Ipod ook daarvoor een eigen aansluiting?
Dat heb ik nog geprobeerd hier, maar kreeg geen geluid uit mijn boxen. :( Misschien lag het aan (de oude gekregen) cassette of aan de iPod, maar bij mij werkte het in ieder geval niet...
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Dat dacht ik al....heb het veel gehoord van mensen..daarom hebben wij besloten een draagbare radio mee te nemen met de optie om een memorystick in te voeren. Handog, simpel en overal muziek :-)
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
kaz
Vakantieganger

Bericht door kaz »

Wij zitten nu in Brisbane en hebben in Sydney een auto bij Travellers Auto Barn gekocht. Ze hebben hier een nieuwe radio ingezet, waar geen cassettebandjes in kunnen. We heeft ie een aux-in aansluiting dus met een jack-jack kabeltje is het zo opgelost. Die kan je hier overal kopen voor een paar dollar.
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
Plaats reactie