Vrijwilligershuis of gastgezin?

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
NaomiJansen505

Vrijwilligershuis of gastgezin?

Bericht door NaomiJansen505 »

Hoi!

Ik wil vanaf september vrijwilligerswerk gaan doen in Thailand, en nou zijn er een heleboel organisaties die zich daar mee bezig houden. Ik ben al lang bezig met alles onderzoeken en ik heb nog geen organisatie gevonden waar ik echt mee weg wil. (Dus als iemand ervaring/tips heeft??)
Maar nu vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met gastgezinnen of vrijwilligershuizen.
Want ik twijfel erg wat ik moet doen. Het leuke aan een vrijwilligershuis lijkt me dat je veel mensen van over de hele wereld ontmoet, vrienden maakt en samen dingen kunt gaan doen.
Maar ik wil wel echt de cultuur en mensen daar leren kennen, en dat lukt natuurlijk beter als je in een gastgezin zit. Ook omdat je vaak verhalen hoort van gastgezinnen die helemaal niet betrokken zijn en het alleen voor het geld doen, dat wil je natuurlijk niet.

Is er iemand die me tips kan geven of ervaring heeft met vrijwilligerswerk in Thailand (of Azië) in het algemeen of die ervaring heeft met gastgezinnen en vrijwilligershuizen?

Groetjes Naomi (Ik ben trouwens 18)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vrijwilligershuis of gastgezin?

Bericht door LaosFan »

Je geeft zelf ook al aan dat er sommige gezinnen zijn die het alleen voor het geld doen. Dat idee heb ik ook. Daarmee moet je geluk hebben. (Thailand heeft natuurlijk ontzettend veel toeristen en de kans daarop lijkt me dan ook weer wat groter). Je kunt ook op een andere plaats een homestay doen misschien en tijdens je vrijwilligerswerk samen slapen in een huis met de andere vrijwilligers.

Ik heb geen tips voor vrijwilligerswerk in Thailand, alleen in buurland Laos ken ik enkele organisaties.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie