Visum in t buitenland aanvragen

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
DZWanderlust

Visum in t buitenland aanvragen

Bericht door DZWanderlust »

Volgends jaar maart neem ik de trein en boot naar Taiwan. Daar ben ik van plan een kamer te huren als terugval basis en dan vanuit Taiwan verschillende landen te bezoeken. Dit is de eerste keer dat ik ga reizen en vraag me af of het voor mij als nederlanders mogelijk is om een visum voor bijvoorbeeld Zuid-Korea aan te vragen in Taiwan zelf. En zo niet of ik dan via internet een visum kan regelen in nederland.

Alsvast bedankt voor reageren.

Xxx DZ
GinoT
Wereldreiziger

Re: Visum in t buitenland aanvragen

Bericht door GinoT »

Leuk dat je naar Taiwan gaat!

Als je korter dan 90 dagen naar Zuid-Korea gaat, dan heb je als Nederlander geen visum nodig. Mocht je langer gaan dan moet je bij de Nederlandse ambassade in Taipei langs gaan om deze aan te vragen. Deze procedure kan wel langer duren dan in NL. Ik zou dit alleen wel eerst verifiëren bij de Rijksoverheid of Nederlandse ambassade of dit mogelijk is.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Waarom moet je dan naar de Nederlandse Ambassade gaan als je voor Zuid-Korea een visum zou willen? Volgens mij moet je naar de Ambassade van Zuid-Korea gaan die ze vast wel hebben in Taiwan.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je hoeft inderdaad niet naar de Nederlandse ambassade voor een visum voor Korea. De Nederlandse ambassade is met met name voor verlies of diefstal van je paspoort, of om je bij te staan als je op een andere manier in de problemen raakt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
GinoT
Wereldreiziger

Bericht door GinoT »

Mijn excuses voor de verkeerde informatie. Ik had het verkeerd begrepen nu ik het zo juist weer overlees. Vond het al zo raar. :)
DZWanderlust

Bericht door DZWanderlust »

Okey maar als ik t zo lees zou ik dus als mijn paspoort in Taiwan verloopt een nieuw paspoort kunnen halen bij de nederlandse ambassade in Taiwan. Ik moet elke 3 maanden even Taiwan uit. Het makkelijkste voor mij is om dan naar Hong Kong te gaan want daar heb ik geen visum voor nodig. Zowiezo als ik naar 1 van de buurlanden ga dan ga ik niet langer dan een paar weken. Dus voor Zuid-Korea heb ik dan geen visum nodig? En hoe zit at voor Japan en China? Als ik dus een visum nodig heb kan ik die gewoon van de japanse/chinese ambassade halen in Taiwan? Jullie zeggen het duurt wat langer, moet ik me dan voorstellen 3 weken of 2 maanden of???
Plaats reactie