Backpacken (eind 2015)

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Luukvdv

Backpacken (eind 2015)

Bericht door Luukvdv »

Hallo, nu wilde ik eind dit jaar gaan backpacken ik was eerst van plan een start pakket te nemen maar las dat het niet heel veel uitkomst bied, dus denk ik erover na gewoon een vlucht te boeken en een work visum aan te schaffen, nu is mijn vraag als ik alleen dit regel kan ik dan aan werk komen ik wil graag beginnen n Sydney en zo snel mogelijk nieuwe mensen "backpacks" ontmoeten, het budget van minimaal 5000 Australise dollars zal ik ook meenemen
GinoT
Wereldreiziger

Re: Backpacken (eind 2015)

Bericht door GinoT »

Beste Luuk,

Zou je kunnen uitleggen wat je met een startpakket bedoelt en waar je die zou kunnen krijgen?

Je zou in principe een baan kunnen krijgen, maar je moet sowieso een ABN aanvragen. Een ABN is een persoonlijk nummer. Ik denk dat je een ABN het beste kunt vergelijken met de Nederlandse BSN. Deze heb je nodig om te kunnen en te mogen werken. Na aanvraag kan het maximaal 6 weken duren voordat je een ABN ontvangt. Na het aanvragen mag je wel werken. Ook al heb je nog niks ontvangen.

Daarnaast zou ik me laten inschrijven bij Medicare. Dit is niet verplicht, maar dit is een gratis zorgverzekering. Niet alles wordt vergoed, maar het is goed meegenomen. Zorg wel dat je een een pasje van je Nederlandse zorgverzekeraar hebt. Anders schrijven ze je niet in.

En een CV. Een Australisch CV is anders dan de Nederlandse. Er is op deze site genoeg te vinden daarover. :)

Succes met het plannen van je reis!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik denk dat hij met een startpakket het "pakket" bedoelt dat door verschillende backpacker organisaties wordt aangeboden in Nederland. Dit bevat meestal een vlucht, de eerste paar overnachtingen, een plek waar je werk kunt vinden, en je opent samen met anderen een bankrekening.

Dit is allemaal vrij gemakkelijk als het voor je geregeld wordt, maar je zou het eventueel ook zelf kunnen doen.
Luukvdv

Bericht door Luukvdv »

Het is inderdaad wat Erik zegt een pakket waarbij je tussen de 3-7 dagen kan kiezen waarme je start hun regelen dan je cv, bankrekening zodat je dus klaar bent om te beginnen en er zullen ook andere backpackers zijn zodat je gelijk contact hebt, maar las dus dat zo een pakket ook niet alles is en het kost een hoop geld ook zonder vliegticket, dus eigenlijk vraag ik me af als ik een banknummer,sofi nummer,en een cv maak dat ik dan eigenlijk al genoeg heb
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi Luuk!

Er is veel info te vinden op deze site over werken en reizen in Australie op een Working Holiday visum. Het is vrij makkelijk zelf te regelen maar sommige mensen geven de voorkeur aan het gaan met een organisatie.
GinoT schreef:Je zou in principe een baan kunnen krijgen, maar je moet sowieso een ABN aanvragen. Een ABN is een persoonlijk nummer. Ik denk dat je een ABN het beste kunt vergelijken met de Nederlandse BSN. Deze heb je nodig om te kunnen en te mogen werken. Na aanvraag kan het maximaal 6 weken duren voordat je een ABN ontvangt. Na het aanvragen mag je wel werken. Ook al heb je nog niks ontvangen.
Gino, denk dat je ABN (Australian Business Number) met TFN (Tax File Number) verwart. Je moet inderdaad een TFN aanvragen voor de belasting om legaal te kunnen werken, maar je hebt geen ABN nodig mits je een eigen bedrijf op wil zetten. TFN is makkelijk aan te vragen online.
GinoT schreef:Daarnaast zou ik me laten inschrijven bij Medicare. Dit is niet verplicht, maar dit is een gratis zorgverzekering. Niet alles wordt vergoed, maar het is goed meegenomen. Zorg wel dat je een een pasje van je Nederlandse zorgverzekeraar hebt. Anders schrijven ze je niet in.
Het is een verzekering onder de "reciprocal agreement" tussen Australie en Nederland. Dus beide landen dekken elkaars inwoners in die landen. Je valt er dus uberhaupt onder, maar moet inderdaad je wel inschrijven bij Medicare.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
GinoT
Wereldreiziger

Bericht door GinoT »

TFN was het! Bedankt voor de correctie Kims. :)
Luukvdv

Bericht door Luukvdv »

Bedankt alvast voor alle reacties, Heeft er iemand toevallig een goede reisorganisatie om mee te starten?
GinoT
Wereldreiziger

Bericht door GinoT »

Ik heb me indertijd alleen verdiept bij Activity International. De enige reden dat ik hiervoor gekozen had was omdat zij dichtbij zaten en het makkelijk was om ze na werktijd een bezoek te brengen. Ik ben zowel bij een informatieavond en voor een persoonlijk gesprek langs geweest. Hoewel ik besloot om persoonlijke redenen het toch zelf te doen, was ik zeer tevreden over hun werkwijze, vriendelijk- en persoonlijkheid.

Daarnaast heb je er nog enkele, i.e.:
- Travel Active;
- Kilroy Travels;
- Australian Backpackers.

Er zullen er vast wel meer zijn, maar deze zijn tot dusverre bij mij bekend.
Luukvdv

Bericht door Luukvdv »

Nu heb ik even een kleine globale planning gemaakt voor mijn reis naar Australië nu was mijn vraag Hoe ver kom ik als ik dit allemaal heb voltooid, en heb je iets aan te vullen graag!, stel dit alles is geregeld heeft iemand dan een goed startpakket waarbij je gewoon kennis maakt met het land/stad/werk. Alvast bedankt voor alle reacties, Mvg Luuk
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (211.02 KiB) 598 keer bekeken
Plaats reactie