Vaccineren in Australië

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Plaats reactie
Hardstyler

Vaccineren in Australië

Bericht door Hardstyler »

Heeft iemand ervaring met of informatie over vaccineren in Australië?
Buiten Australië en Nieuw Zeeland om wil ik ook nog 1 of meerdere andere landen aan doen.
Welk landen precies wil ik tijdens het jaartje backpacken beslissen. Ideeën zijn Japan / Thailand / Bali / Myanmar.

Omdat het nog niet vast staat welke landen ik aan wil doen, weet ik ook niet welke vaccinaties er gehaald moeten worden.
Hoe is het vaccineren in Australië geregeld? Vergoed de Medical care (gedeeltelijk) de vaccinaties?
Helaas vergoed mijn zorgverzekeraar in Nederland niets.

Mvg,
Jelco
GinoT
Wereldreiziger

Re: Vaccineren in Australië

Bericht door GinoT »

Ik heb de link van de ggd toegevoegd. Hier kun je alles op vinden. Voor Australie heb je in principe geen vaccinaties nodig. Tenzij anders aangegeven. Daarbij is het tevens een malariavrij. Op de Torres Eilanden na.

http://www.ggdreisvaccinaties.nl/land/australie
Hardstyler

Bericht door Hardstyler »

GinoT schreef:Ik heb de link van de ggd toegevoegd. Hier kun je alles op vinden. Voor Australie heb je in principe geen vaccinaties nodig. Tenzij anders aangegeven. Daarbij is het tevens een malariavrij. Op de Torres Eilanden na.

http://www.ggdreisvaccinaties.nl/land/australie
Dank je voor je reactie.
Dat er geen vaccinaties nodig zijn voor Australië had ik gelezen, toch bedankt.

Het gaat mij om de andere landen die ik wil bezoeken na Australië. Voor deze landen wil ik de vaccinaties misschien in Australië halen zodra vast staat welke landen het worden.
GinoT
Wereldreiziger

Bericht door GinoT »

Excuses. Ik leesje bericht net pas goed.

Zelf denk ik het wel mogelijk is, maar wellicht is het handiger, verstandiger en zeer waarschijnlijk goedkoper om het in NL te laten doen. Je bent namelijk voor meerdere jaren beschermt. Voor Japan gelden geen aanbevolen vaccinaties op dit moment en voor zowel Indonesie Myanmar worden Hepatitis A, buiktyfus en DTP aanbevolen. Voor Thailand worden DTP en Hepatitis A aanbevolen. De meeste komen dus overeen.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Je vaccinaties worden niet vergoed door Medicare. Ze zijn Down Under ook bij "travel doctors" te halen. Ik zou naar de GGD gaan inderdaad, goed advies en over het algemeen goede prijzen!

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie