Backpacken Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Kir87
Reiziger

Re: terug vanuit een ander land

Bericht door Kir87 »

Hi Laurette,

Gaaf vooruitzicht! De regels voor visa veranderen nogal eens en ik weet zo niet de prijs voor een visum, maar wat je zou kunnen doen is een ticket boeken via Airasia. Zij hebben echt ontzettend vaak erg goedkope tickets. Gewoon een goedkoop ticket boeken dus vanuit Bangkok naar een ander land met een datum die binnen de "vrije dagen" valt. Bij Airasia is het ook nog zo dat je een gedeelte van de kosten terug kunt krijgen wanneer je de vlucht niet hebt genomen. www.airasia.com
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Kims
Reisexpert

Re: 3maanden Thailand

Bericht door Kims »

nomis schreef:We zouden als backpackers vertrekken , maar we zulle' ook veel de trein nemen of liften. We zouden veel van de natuur willen zien en ook mindere toeristische plaatsen bezoeken. We kunnen ons niet goed voorstellen of alles bewandelbaar is en of we eventueel gebruik kunnen maken van machette ? ( voor smallere wegens ? We hebben een routte uitgestippeld via google maps|earth. Zijn er mensen die tips hebben ?
Hi,

Ben je van plan voornamelijk te gaan wandelen door Thailand? En te vertrekken uit Bangkok...? Bangkok is een megastad en daar in de buurt zijn geen natuurtrektochten. Neem aan dat je niet wil gaan wandelen vanuit Bangkok of wel?
Backpacken is reizen met het openbaar vervoer in dat soort landen. Liften is zo goed als onmogelijk maar het openbaar vervoer is erg goedkoop. Backpackers reizen met de bus, kleine busjes, tuktuks, treinen, boot en vliegen.

Er zijn mooie trektochten in de natuur te doen bijvoorbeeld in het Noorden maar die zijn over het algemeen met gids. Er alleen op uit trekken zou ik niet doen, je kent de gebieden niet, natuur en alle uitdagingen die dat met zich meebrengt.

Ik zou je aanraden om een goede reisgids te kopen zoals de Lonely Planet en je in te lezen over welke trektochten je wil doen en wat je precies wil gaan zien.

Ook is op deze website onder reisinformatie -> Thailand veel info te vinden!

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Volgens mij krijg je bij aankomst per vliegtuig een visumvrije entree van 30 dagen.
Jij vertrekt na 2 weken en hoeft dus niets aan te tonen.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Torra schreef:Volgens mij krijg je bij aankomst per vliegtuig een visumvrije entree van 30 dagen.
Jij vertrekt na 2 weken en hoeft dus niets aan te tonen.
Dit klopt helaas niet.
Juist omdat je gebruik gaat maken van een visumvrije entree moet je kunnen aantonen dat je binnen 30 dagen het land verlaat.
Een goedkope vlucht boeken en daar geen gebruik van maken is inderdaad het handigst, want trein-, boot-, of bustickets worden meestal niet geaccepteerd.
Wat je zou kunnen doen, is even kijken op skyscanner.
Voer daar in dat je een vlucht zoekt van Thailand naar bv Maleisië, Cambodja of andere omringende landen (China is soms ook een goedkope bestemming vanuit Thailand) en kijk dan voor de hele maand juli. Zo kun je zien naar welk land de goedkoopste tickets beschikbaar zijn. De datum maakt dus niet uit, zolang het maar binnen die 30 dagen is.
Als je een vlucht vindt voor bv twee tientjes is dat een goedkope manier om het risico op weigering te omzeilen. Inderdaad kun je soms de taxes terugkrijgen als je er geen gebruik van maakt.
Succes en vast veel plezier!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
laurette

Bericht door laurette »

Hai allemaal,
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga dan vanaf nu opzoek naar een goedkoop vliegticket naar een van de omliggende landen!
nomis

Bericht door nomis »

Kims schreef:Hi,

Ben je van plan voornamelijk te gaan wandelen door Thailand? En te vertrekken uit Bangkok...? Bangkok is een megastad en daar in de buurt zijn geen natuurtrektochten. Neem aan dat je niet wil gaan wandelen vanuit Bangkok of wel?
Backpacken is reizen met het openbaar vervoer in dat soort landen. Liften is zo goed als onmogelijk maar het openbaar vervoer is erg goedkoop. Backpackers reizen met de bus, kleine busjes, tuktuks, treinen, boot en vliegen.

Er zijn mooie trektochten in de natuur te doen bijvoorbeeld in het Noorden maar die zijn over het algemeen met gids. Er alleen op uit trekken zou ik niet doen, je kent de gebieden niet, natuur en alle uitdagingen die dat met zich meebrengt.

Ik zou je aanraden om een goede reisgids te kopen zoals de Lonely Planet en je in te lezen over welke trektochten je wil doen en wat je precies wil gaan zien.

Ook is op deze website onder reisinformatie -> Thailand veel info te vinden!

Succes ermee!

Hallo

Dank u wel voor de nuttige informatie !
We zouden vertrekken vanuit Bangkok. Als we toekomen zouden we 2 a 3 dagen rustig in een hotel. Als we uitgerust zijn beginnen we aan ons avontuur.
We vertrekken richting oosten naar SA kaew en dan zo rond Thailand reizen naar Nakhon ratchisma of Suriname.(we twijfelen want we hebben gelezen dat er in het noord-oosten nogal gevaarlijk is, kunt u mij daar meer over vertellen ? Of waar het bv. afgeraden is om naar toe te gaan ???) trektochten door de jungle doen we uiteraard doen met gids.

Alvast bedankt !

Groeten simon
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het noordoosten is minder toeristisch, maar zeker niet gevaarlijk.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

laurette schreef:Hai allemaal,
Ik ga dan vanaf nu opzoek naar een goedkoop vliegticket naar een van de omliggende landen!
Travelator is helemaal correct.

Je kunt ook de gok nemen en niets aantonen, met name vanuit omringende landen doen ze vaak niet moeilijk over het ontbreken van een doorgaand vliegticket. Vanuit Nederland soms wel, dus wat je ook kunt doen is vroeg inchecken, als ze nu een ticket eisen en je geen eigen risico verklaring laten ondertekenen kun je dan nog altijd een ticket aanschaffen en opnieuw inchecken.
laurette

Bericht door laurette »

stevenl schreef:

Je kunt ook de gok nemen en niets aantonen, met name vanuit omringende landen doen ze vaak niet moeilijk over het ontbreken van een doorgaand vliegticket. Vanuit Nederland soms wel, dus wat je ook kunt doen is vroeg inchecken, als ze nu een ticket eisen en je geen eigen risico verklaring laten ondertekenen kun je dan nog altijd een ticket aanschaffen en opnieuw inchecken.
Oh dat is goed dat je het zegt, ik vlieg namelijk vanaf Düsseldorf! Maakt dit nog een verschil?
En is het verstandig om het er op te gokken?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

laurette schreef:
stevenl schreef:

Oh dat is goed dat je het zegt, ik vlieg namelijk vanaf Düsseldorf! Maakt dit nog een verschil?
En is het verstandig om het er op te gokken?
Ik heb zelf onprettige ervaringen met Dusseldorf, erg op de regeltjes. Dus ik zou het er daar niet op gokken maar vooraf een doorreisticket aanschaffen.
Nadiagreven

Route en budget Noord-Thailand 2 weken

Bericht door Nadiagreven »

Hallo allemaal,

Door een financiële meevaller is onverwachts het plan opgekomen wat ik al langer ten uitvoering wil brengen: een aantal weken naar Thailand. Mijn vriend gaat waarschijnlijk ook mee maar door onze studie zijn we gebonden aan de zomervakantie dus het zal hoogstwaarschijnlijk half augustus t/m 1 september worden.

We hebben beiden nog nooit zo'n verre reis gemaakt en ik heb een aantal vragen:

Wat kost pp ongeveer het volgende rondje in 2 weken:

- Bangkok 3,5 dagen > daar fietstoer en gouden tempel bezoeken (naam kwijt) incl dagje naar national park vlakbij Bangkok
- Met trein naar Ayutthaya daar dagje blijven
- Daarna misschien nog dagje Sukhothai?
- Door naar Chiang Mai met trein, daar kookcursus volgen en iets van jungle trekking lijkt ons leuk (alleen wel zonder olifanten)
- paar dagen relaxen in Pai

Ook las ik al op veel plekken dat je in het regenseizoen veel korting krijgt op tours/overnachtingen etc. zou iemand daar wat meer over kunnen vertellen? Zelf hadden we het idee zo'n 500 euro pp mee te nemen, ook heb ik nog een studenten creditcard met een limiet van 1000 euro voor noodgevallen, is dit reëel?

Waar in de route zouden we nog iets moeten toevoegen/korter blijven/langer blijven?

Alvast bedankt!

Groetjes Nadia
gemonde
Reiziger

Re: Route en budget Noord-Thailand 2 weken

Bericht door gemonde »

Ik ga deze zomer voor de eerste keer thailand. Maar wat ik je wel kan vertellen na al mijn research is dat je budget krap zal zien. Dan zul je echt overal op de centen moeten letten. Als je bereid bent om 1000 euro credit card te gebruiken is het makkelijker haalbaar. Maar als je de creditcard maar kunt aflossen aan het einde vd maand. Credit card schuld is laatste wat je wilt.
Nadiagreven

Bericht door Nadiagreven »

Thanks voor je reactie! Hmm ok dat is een beetje een tegenvaller, ik dacht omdat we redelijk langzaam willen reizen (sukhothai gaat er waarschijnlijk nog uit) en verder met trein/bus en in t regenseizoen reizen en geen eilanden aandoen het goed te doen moet zijn.. Nog andere mensen die verhaal kunnen bevestigen/tegenspreken? :)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hi!

Volgens mij is 500 euro pp voor 15 dagen prima te doen.
Reken, als je met twee personen bent, op zo'n 25 euro pp per dag.
Dan kom je voor 15 dagen dus op 375 euro pp.
Als jullie 500 euro pp meenemen, heb je dus ruim voldoende (mits je niet super uitgebreid gaat shoppen of zo, maar dan nog...)
Bovendien is het noorden van Thailand ook nog goedkoper dan het zuiden. Ik denk dat je het prima gaat redden met 1.000 euro met z'n tweetjes.

Nog een tip: Het is leuker (en comfortabeler) om een scooter te huren en zelf van Chiang Mai naar Pai te rijden dan om de minivan of de bus te pakken!
Rijd wel voorzichtig, want als er iets gebeurt, ben je zonder motorrijbewijs niet verzekerd. En draag een helm!
De route is prachtig! Neem er lekker de tijd voor, zwieren en zwaaien door de bergen en onderweg nog wat watervallen bekijken.
Ik heb er zelf een uur of 5 over gedaan, zonder watervallen. Sommige mensen doen het in 3 uur (maar daar zie ik de lol niet van in, want dan mis je juist een hoop)

Bij AYA service in Chiang Mai huurde ik vorig jaar een prima scooter voor 24 uur voor 140 Baht, inleveren in Pai.
Mijn bagage werd toen gratis per minivan van Chiang Mai naar Pai gebracht (voor zover ik weet echt wel betrouwbaar).
http://www.ayaservice.com/Rental-detail.php?id=5

Veel plezier!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Hi Nadia!

Ik ben jaloers.. Ik ben verliefd geworden op Thailand en zou ook ontzettend graag weer terug gaan.. Zoals hiervoor ook al werd gezegd moet je het met je budget van 500 euro per persoon wel redden! Wij gaven samen nog geen 25 euro uit per persoon per dag.. Wel sliepen we in niet al te dure guesthouses (tussen de 300 en 600 baht per nacht)
Ik vond vooral Ayutthaya ge-wel-dig!
Heel veel plezier alvast..
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Plaats reactie