Auto kopen zuid amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Kims
Reisexpert

Re: Auto kopen in Colombia

Bericht door Kims »

Bedankt Hildo!

Dat is inderdaad een wat positievere insteek en goede feedback. Hopelijk heeft Joanne er wat aan.

Wij zitten er nu over te denken om voornamelijk een auto te kopen voor Argentinie en Chili en eventueel Bolivia, dat hoor je vrij veel. Heb je daar nog tips over/voor?

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Joannesierink

Bericht door Joannesierink »

Hoi Hildo,

Dank voor je reacties en tips. Mijn vraag was misschien kort door de bocht. UIteraard zijn we op de hoogte van zaken als carnet de passage, overschrijven en veiligheidsrisico's. Alles afwegende lijkt ons met de auto rondreizen een geweldige optie.

Wij zijn ondertussen nog steeds hard op zoek naar een auto (voor Kims: liefst een die we van een toerist kunnen kopen, auto's met colombiaans kenteken zijn erg duur en moeilijk te verkopen op eindbestemming, daarom is de colombiaanse martkplaats website misschien minder geschikt). Als iemand iets weet?

Groeten, Joanne
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik denk dat je echt beter onderzoek moet doen en dat je niet begrijpt wat een carnet de passage inhoudt. Als je een auto wilt verkopen in een ander land zul je import heffingen moeten betalen, misschien laten keuren. Gezien het feit dat je geen professional bent die dat dagelijks doet in het land, zul je veel tijd en kosten hier aan kwijt zijn.

Een carnet de passage is een verzekering voor de overheid dat je de auto zult uitvoeren. En daarom geen import heffing hoeft te betalen. Daarvoor stort je een borg bij het aanvragen van een carnet de passage die je kwijt bent als je niet de verklaring van de douane kunt overleggen dat de auto wordt uitgevoerd.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Deze iets voor jullie, Joanne?

^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Joannesierink

Bericht door Joannesierink »

Hoi Hildo, nogmaals dank voor het meedenken, maar wij zijn op de hoogte.

Kims, dankjewel! Die hadden wij inderdaad ook gezien, maar noord chili is voor ons eind juni nog te ver weg. Helaas, we zoeken door!
Chantal1981
Reiziger

Bericht door Chantal1981 »

Hoi Joanne,

ik ben gisteren op de Salar de Uyuni mensen tegen gekomen die hun Toyota 4-runner in juli in Colombia willen verkopen. Ik stuur je een PB met hun details.
Vanaf juli 2012 een jaar op wereldreis.
Sjoerdjes

Re: Auto kopen zuid amerika

Bericht door Sjoerdjes »

Hola a todos

Ik heb eind vorig jaar de Toyota 4runner, die hierboven werd genoemd, over genomen. Ik ben in ruim 6 maanden van Ecuador naar het zuidelijkste puntje van argentinie (ushuaia) gereden en heb hierbij ongeveer 23.000 km afgelegd. Ondertussen ben ik aan het werk op een boerderij vlakbij Buenos aires. Ik zou graag met mijn auto veder reizen maar heb hier helaas het geld niet voor... Vandaar dat ik hem te koop aanbied per 1 juli 2013. Ik heb een plek voor stalling dus de overdracht kan later in het jaar plaatsvinden.

Alle accessoires en opties zijn nog steeds zoals hierboven vermeld. Ik kan er alleen aan toevoegen dat ik aardig wat heb geïnvesteerd om 'el mulo' weer in goede staat te krijgen;

Ik heb 4 nieuwe banden aangeschaft en uit gelijnd.
Koppeling is vervangen, startmotor gereviseerd en delen van de ontsteking vervangen. Ook is al het nodige onderhoud zoals olie verversen gedaan. Van alles is ook een bon aanwezig.

De auto staat op NL kenteken en icm een verzekering is er geen probleem bij de grens overgangen of bij politie controles.

Heb je interesse om 'el mulo' van me over te nemen zodat je zelf een te gek avontuur in zuid Amerika kan gaan beleven...

Stuur dan een mail naar s-veldhuizen@live.nl

Groeten sjoerd
Bijlagen
El mulo!!
El mulo!!
image.jpg (122.71 KiB) 11107 keer bekeken
avw86

Bericht door avw86 »

Beste Marielle (en overige geinteresseerden)

Het afgelopen half jaar hebben mijn vriendin en ik per (eigen) auto Zuid Amerika rond gereden en dit is ons erg goed bevallen. Er zijn diverse mogelijkheden om aan een auto te komen maar de beste 2 opties zijn vooralsnog:
-Een Auto in Chili kopen. Papierwerk is te overzien maar het kost 1-3 weken om al het papierwerk binnen te krijgen. Auto's zijn hier in verhoudin betrouwbaarder en voor een gebruikte auto zijn de prijzen hier het laagst.
-Een auto vanuit buiten Zuid Amerika kopen: Dit is de optie waar wij voor gekozen hebben. Het papierwerk is vaak eenvoudig en snel en de grensovergangen zijn ook niet al te moeilijk. Wij hebben een auto uit Canada gekocht. Je hebt dan een genotariseerde machtiging tot het besturen van het voertuig nodig. De officiele registratie blijft bijna altijd op naam van de originele eigenaar.

Eventueel ben ik momenteel mijn Ford Explorer aan het verkopen in Colombia. Niet een van de landen in jouw rijtje maar mocht je interesse hebben of specifieke vragen hebben over kopen/verzekeren enz... Mail gerust naar avw_10@hotmail.com.

Veel plezier en groetjes,

André
MarielleM schreef:Hallo allemaal,

Ik ga over een paar maanden met me vriend naar Zuid-Amerika en daar willen we helemaal vrij rond kunnen reizen, dus willen we een auto gaan kopen. Ons beginpunt maakt niet zo heel veel uit, we denken aan Peru, Bolivia, Chili of Argentinie. We willen in 3 maanden zien wat we kunnen zien, we kijken daar wel. Ik heb gehoord dat het erg moeilijk is om een auto te kopen en veel papier werk opleverd. We willen wel grenzen over kunnen steken en de auto door kunnen verkopen.

Nu heb ik dus een aantal vragen:
Wat is er voor nodig om een auto te kopen in 1 van deze landen?
Is het erg moeilijk en duurt het lang?
In welk land is het het makkelijkst en kost is een auto het goedkoopste?

Ik hoop dat iemand met ervaring met een auto kopen in Zuid-Amerika me kan helpen, alvast bedankt!

Marielle
Frederiek8

Bericht door Frederiek8 »

Hoi allemaal,

Ik en mijn vriend gaan in februari 2014 naar Zuid Amerika voor 4 maanden. Wij denken eraan om een auto te kopen en te reizen in de landen Bolivia, Peru, Ecuardor, Chili, Argentinie of een deel hiervan en om dit met de auto te doen.
Een beetje hetzelfde oproepje als het meisje in 2011.

Weet iemand wat de mogelijkheden/moeilijkheden zijn als je zonder Nederlands kenteken reist en je auto bijvoorbeeld Chili koopt? Kun je dan zonder problemen de grenzen over?

En heeft iemand toevallig een auto over in die periode?

groeten,

Frederiek en Alex
Leonoz

Bericht door Leonoz »

Hoi André,

Zou je mij wat meer informatie kunnen geven over hoe je dat allemaal heb geregeld met de auto?

Wij zijn ook aan het uitzoeken of het mogelijk is om in zuid Amerika
Een auto te kopen of te verschepen ( moet wel te betalen zijn ;-)

Hoe het zit met verzekeringen en het kruisen van landen, moet je extra belasting betalen etc.

Je zou in een heel groot plezier doen. Wellicht heb je een site of ander instellingen waar ik kan informeren.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten,
Leon jonker
clochardmoderne

Bericht door clochardmoderne »

wij hebben een auto op nl kenteken
staat nu in brazilie

mercedes 310 bus in perfecte staat
we begonnen op 20 000 km in 27 jaar bij duitse brandweer ,nu 35000 km erbij in zes maanden
probleemloos

bed binnen en op dak

mail ons bij interesse
Leonoz

Bericht door Leonoz »

hoi,

Wij willen zelf volgend jaar ook een auto aanschaffen in Chili en zelf onze reis verder voortzetten met de auto.

Voor de mensen die deze reis al hebben gedaan, heb ik een paar praktische vragen:

-Is het uberhaubt goed te doen, zelf met de auto reizen in zuid Amerika? wij zijn van plan om daar 6 maanden te gaan reizen

- heeft iemand ervaring met pech gevallen met de auto en wat te doen? is er bijvoorbeeld een soort ANWB? of is iedereen hier heel handig met autos ;-)

- kun je handig met de auto kamperen? zijn hier ook camping boeken voor?

Alvast bedankt voor het meedenken..

Gr,
Leon
Esthermienne

Auto kopen in Buenos Aires

Bericht door Esthermienne »

Hoi Iedereen,

Ik zou graag een auto kopen in Buenos Aires om vervolgens te verkopen in Panama.
Hoe zou ik dit aan kunnen pakken?

Groetjes,
Esther
Erik
Site Admin

Re: Auto kopen in Buenos Aires

Bericht door Erik »

Goede vraag! Ik weet helaas niet precies het antwoord, maar waarom wil je met een auto reizen (en alle rompslomp daaromheen) i.p.v. het openbaar vervoer?
Esthermienne

Re: Auto kopen in Buenos Aires

Bericht door Esthermienne »

Bedankt voor je reactie :) Zodat ik in de auto kan slapen en wat relaxter veel km's kan maken. Daarnaast weet ik niet of je makkelijk in en uit kan stappen bij het openbaar vervoer . Vandaar!
Plaats reactie