Vanaf Laos naar Maleisië - vliegen?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Nina1989

Vanaf Laos naar Maleisië - vliegen?

Bericht door Nina1989 »

Hoi allemaal,

Mijn plan is om van Hanoi, het noorden van Vietnam naar het zuiden te reizen, dan door Cambodja en dan van het zuiden van Laos naar het noorden van Laos. Vanuit Luang Prabang wil ik dan reizen naar Kuala Lumpur. Ik ben al in Thailand geweest en heb helaas ook niet de tijd om via Thailand naar KL te reizen.

Mijn vraag is wat vanuit Luang Prabang de handigste en betaalbare optie is om naar Kuala Lumpur te komen? Vluchten gaan niet rechtstreeks en zijn nogal prijzig (boven de €250). Vluchten vanuit Hanoi of Chiang Mai zijn daarentegen vaak maar €50-€100. Is het qua tijd (hoelang duurt dit) goed te doen om vanuit Luang Prabang naar Hanoi of Chiang Mai te gaan en daar vandaan te vliegen of hebben jullie nog andere opties?

Bedankt!
Groetjes, Nina
GinoT
Wereldreiziger

Re: Vanaf Laos naar Maleisië - vliegen?

Bericht door GinoT »

Hi Nina,

Ik ben op dit moment ook bezig met het voorbereiden van mijn reis door ZOA, waaronder Laos. Is het geen optie om te vanaf Vientiane naar KL te vliegen? Je zou de bus kunnen nemen van LP naar Vientiane. Een enkeltje Vientiane - KL kost ongeveer 65,- Euro bij AirAsia. De busreis van LP naar Vientiane plusminus 12 uur in beslag en als ik het goed begrijp is de reis m.b.t. de omgeving en natuur absoluut de moeite waard.

Op dit moment durf ik niet te zeggen hoeveel tijd het in totaal kost om van LP naar CM te reizen met de bus. Ik zou er zeker vanuit gaan dat je er een dag aan kwijt bent. Mocht je tijd over hebben dan kun je de slow boat te nemen van LP naar CR/CM. Dat is mijn plan, alleen ik reis van van CR naar LP. De reis duurt dan (minimaal) 2 dagen. Hierbij reis je eerst met de slow boat van LP naar het grensplaatsje Huay Xai. Van daar reis je dan verder met de bus naar CR/CM. Je zou ook met de speed boat kunnen gaan. Hoewel dit minder tijd in beslag neemt, is dit tevens een minder veilige optie.
Nina1989

Bericht door Nina1989 »

Hoi Gino,

Over Vientiane naar KL had ik nog niet nagedacht, dat is in principe ook een prima optie inderdaad. Ik ben sowieso van plan om via Vientiane (of Vang Vieng) naar Luang Prabang te gaan. Maar kan aan het einde natuurlijk weer terug naar Vientiane, dit kost denk ik ook minder tijd dan het reizen naar Chiang Mai. De slowboat tussen Chiang Rai en Luang Prabang lijkt me inderdaad een hele mooie optie, maar kost me iets teveel tijd denk ik (+ regelen visum voor Thailand puur om daar het vliegtuig te pakken is een beetje zonde). Bedankt voor de tip!
GinoT
Wereldreiziger

Bericht door GinoT »

Het is inderdaad een beetje zonde om alleen daarvoor een visum voor te regelen. Trouwens ik was vergeten melden dat de prijs van Vientiane - KL zonder bagage is. Afhankelijk van het gewicht van je reisbagage komt minimaal $ 19,- dollar extra bij op.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Nina1989 schreef:... (+ regelen visum voor Thailand puur om daar het vliegtuig te pakken is een beetje zonde).
Je krijgt een visumvrije entree als je naar Thailand reist.

Daarnaast is de weg van Vientienne naar LP behoorlijk bochtig. Ik zou deze geen twee keer willen doen in korte tijd. Ik werd de eerste keer al wagenziek.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
GinoT
Wereldreiziger

Bericht door GinoT »

Bedankt voor de info Jenny! :)
Plaats reactie