Iguaçu naar Pantanal en daarna met de (nacht)bus naar Rio

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Tamaraa
Reiziger

Iguaçu naar Pantanal en daarna met de (nacht)bus naar Rio

Bericht door Tamaraa »

Hallo,

Heb heb al eerder een vraag gesteld over mijn route tussen Argentinië en Rio de Janeiro, maar kreeg toen geen antwoord. Daarom nu een specifiekere vraag:

Heeft er iemand ervaring met het bezoeken van de watervallen in zowel Argentinië als Brazilië om vervolgens een tour naar Pantanal te doen en/of rio janeiro te reizen per bus?
Ik begreep dat het zo'n 1100 km is naar Rio. Is het (relatief) veilig om dit te doen voor een vrouw alleen?

Verder kom ik er niet uit hoe De pantanal uit deze route ligt. Tours boeken kan in campo grande en Cuiabá. Iemand een idee of advies hierover?

Alvast bedankt!
Metor
Wereldreiziger

Re: Iguaçu naar Pantanal en daarna met de (nacht)bus naar Ri

Bericht door Metor »

Bus vanuit Iguazu naar Campo Grande om daaar je tour te regelen naar Pantanal. Kan haast niet missen, is de trekpleister daar.
Ik zou kijken naar vluchten vanuit campo grande naar Rio, kan goedkoper zijn dan de bus. Bus reis zal zo'n 24 uur duren. En bussen zijn prima en veilig in Brazilie.
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Bedankt!

Zijn vluchten soms goedkoper dan de bus?! Ik las juist dat binnenlandse vluchten in zuid-amerika zo duur zijn.
Is er een vliegmaatschappij die je me kunt aanraden?

En zou je me aanraden om dat vooraf te regelen of kan dat ter plekke ook?
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Vluchten internationaal binnen zuid amerika zijn vaak erg duur. Binnenlandse vluchten zijn vaak betaalbaar. Twee verschillende dingen ;)
Kijk anders even naar LAN, TAM of Azul airlines. Prijzen varieren tussen de $95 en $150
Jamie05

Bericht door Jamie05 »

Hi!

Hoe heb jij het uiteindelijk gedaan? :) Ik wil die plekken ook graag bezoeken rond juni dit jaar!
Heb je misschien ook nog andere leuke tips? Ik wil graag een rondreis binnen/rondom Brazilië maken.
Ik hoor graag van je!

Groetjes Jamie
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Hey Jamie,

Ik ben net terug uit Zuid-Amerika en mijn hart is gestolen!!

Ik kan je alleen niet adviseren over deze specifieke vraag, want ik heb uiteindelijke voor een andere route gekozen. Ik heb de watervallen aan zowel de Argentijnse als Braziliaanse kant bezocht vanuit Argentinië. Dit was overigens piece of cake. Er gaan zowel lokale bussen als taxi´s en toeristen vervoer vanuit Puerta Iguazu naar Foz d´Iguacu. Niks moeilijks of onveiligs aan.

Ik ben na rondreizen in Argentinië en Chili, via Uruguay naar Brazilië gereisd (BA - Colonia - Montevideo - Punta del Diablo - Chuy - Florianopolis - sao paolo - Paraty - Ihla Grande - Rio de Janeiro). Pantanal heb ik dus overgeslagen, dus helaas geen advies hierover. Ik heb dus de kust gevolgd tot aan Rio en hier heb ik me totaal niet onveilig gevoeld en het het was super! Mooie route en voor solo reiziger ook erg leuk omdat je veel andere backpackers zult tegenkomen (zonder dat het al té toeristisch is). Op deze route ligt (geloof ik) ook nog Salvador en Morro de Sao Paolo waar ik goede verhalen over heb gehoord.

Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel!
Plaats reactie