Zomer 2015 Nepal
Zomer 2015 Nepal
Hallo,
Deze zomer (2015) ga ik van half juli tot half augustus backpacken door Nepal.
Ik vraag me nu af of ik veel backpackers tegen zal komen en dus veel in de mogelijkheid zal zijn om samen te reizen. Vorig jaar was ik namelijk een maand in Thailand, en daar ben ik bijna geen moment alleen geweest vanwege het grote aantal backpackers.
Verder ben ik me aan het oriënteren op een trektocht... Is een trektocht in de zomer ook de moeite waard?
Ik heb nog geen ervaring met trektochten door de bergen, dus dacht ik dat de Annapurna trek misschien wel iets zo zijn, natuurlijk ook omdat je daar makkelijk mensen tegenkomt. Hoeveel tijd ik aan een trektocht ga besteden maakt niet zo veel uit, ik dacht misschien 10 dagen. Graag zou ik hier nog wat tips over willen!
Groetjes Sylvie
Deze zomer (2015) ga ik van half juli tot half augustus backpacken door Nepal.
Ik vraag me nu af of ik veel backpackers tegen zal komen en dus veel in de mogelijkheid zal zijn om samen te reizen. Vorig jaar was ik namelijk een maand in Thailand, en daar ben ik bijna geen moment alleen geweest vanwege het grote aantal backpackers.
Verder ben ik me aan het oriënteren op een trektocht... Is een trektocht in de zomer ook de moeite waard?
Ik heb nog geen ervaring met trektochten door de bergen, dus dacht ik dat de Annapurna trek misschien wel iets zo zijn, natuurlijk ook omdat je daar makkelijk mensen tegenkomt. Hoeveel tijd ik aan een trektocht ga besteden maakt niet zo veel uit, ik dacht misschien 10 dagen. Graag zou ik hier nog wat tips over willen!
Groetjes Sylvie
Re: Zomer 2015 Nepal
Ik was een paar jaar geleden in juli/augustus in Nepal. Niet het meest ideale seizoen om te reizen (regenseizoen), maar je komt wel veel medereizigers tegen. Met name studenten en mensen die in het onderwijs werken 
Ik heb geen lange trekking gedaan. Enerzijds omdat ik tijdens mijn verblijf in Nepal naar Tibet wilde en niet zo veel tijd had, maar ook vanwege het regenseizoen.
Ik heb (bijna) elke dag wel een flinke bui gehad, soms meer dan één. In Tibet en Nepal heb ik vanwege de wolken veel vergezichten moeten missen. Zo heb ik de Himalayas bijna niet gezien, en de top van de mount Everest maar een halve minuut. Zo zonde, maar weinig aan te doen.
Raad ik een trekking af? Weet ik niet. Misschien kan iemand anders daar wat zinnigs over zeggen.

Ik heb geen lange trekking gedaan. Enerzijds omdat ik tijdens mijn verblijf in Nepal naar Tibet wilde en niet zo veel tijd had, maar ook vanwege het regenseizoen.
Ik heb (bijna) elke dag wel een flinke bui gehad, soms meer dan één. In Tibet en Nepal heb ik vanwege de wolken veel vergezichten moeten missen. Zo heb ik de Himalayas bijna niet gezien, en de top van de mount Everest maar een halve minuut. Zo zonde, maar weinig aan te doen.
Raad ik een trekking af? Weet ik niet. Misschien kan iemand anders daar wat zinnigs over zeggen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Wat jammer dat je door het regenseizoen zo weinig van de Mount Everest hebt kunnen zien. Hopelijk heb ik deze zomer een beetje geluk en kan ik er langer dan 30sec naar kijken, haha! Maar goed.
Zijn er nog dingen die je wel kan aanraden misschien Jenny?
Alvast bedankt!
Zijn er nog dingen die je wel kan aanraden misschien Jenny?

Alvast bedankt!
Ik ben relatief lang in de Kathamandu-vallei geweest. Dat vond ik een aanrader! Met name Boeddhanath is erg bijzonder: http://www.ikreis.net/main.php?cid=357.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dag Sylvie,
Ik ben in Kathmandu vanaf begin augustus.
Mocht je geïnteresseerd zijn om eventueel samen een hiking te doen, contacteer me dan zeker
.
Groetjes,
Liselot
Ik ben in Kathmandu vanaf begin augustus.
Mocht je geïnteresseerd zijn om eventueel samen een hiking te doen, contacteer me dan zeker

Groetjes,
Liselot
Ik was vorig jaar in April in Nepal. Heb toen een trektocht naar de Gokyo meren gemaakt (4800 meter). Dat was awesome, maar ik ben nog nooit in mijn leven zo kapot gegaan
Mijn tip: neem in Kathmandu voldoende tijd om je uitrusting bij elkaar te scharrelen! Je moet letterlijk op je reserveschoenveters afdingen. Dat kan wel een dag of 2 in beslag nemen. Als je weet wat je koopt kan je echter voor een mooi prijsje wat equipment bij elkaar krijgen. Je verandert wel in een north face uithangbord.
Zelf heb ik een trekking gemaakt via http://www.trekkingteam.com/
Ik weet niet of ik hier zomaar reclame mag maken oid, maar ik was in ieder geval erg tevreden met Ram Pathak. Ik denk dat als je hun mailt en vraagt wat er leuk is om te doen in de zomer, dat ze wel met iets leuks komen
Probeer te onderhandelen over de prijs. Vaak zit er een hotelovernachting in Nepal bij al die arrangementen, en een excursie enzo. Dat hoef je natuurlijk allemaal niet.

Zelf heb ik een trekking gemaakt via http://www.trekkingteam.com/
Ik weet niet of ik hier zomaar reclame mag maken oid, maar ik was in ieder geval erg tevreden met Ram Pathak. Ik denk dat als je hun mailt en vraagt wat er leuk is om te doen in de zomer, dat ze wel met iets leuks komen

Probeer te onderhandelen over de prijs. Vaak zit er een hotelovernachting in Nepal bij al die arrangementen, en een excursie enzo. Dat hoef je natuurlijk allemaal niet.
Hey Lotje, ik zal je een berichtje sturen, leuk!
Groetjes
Groetjes
Bedankt voor de info!