Stage lopen in Canada is een feit!!!

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
DutchKimberley

Stage lopen in Canada is een feit!!!

Bericht door DutchKimberley »

Vliegticket en hostel zijn bevestigd, 5 juni ga ik voor 6 weken naar Edmonton!!! ik ga 5 weken (8 juni-10juli) stage lopen bij Edmonton Valley Zoo en van 11 juli-18 juli vakantie. heb er ontzettend veel zin in!!!

Nu zat ik met een paar vragen:

Wat voor kleding kan ik het beste nemen?
Heeft iemand ervaring met werk-/wandelschoenen met stalen neuzen?
Kan je in Canada met een nederlandse (Rabobank) Wereldpas betalen/pinnen? Ik heb wel een Creditcard maar wil dit voor de zekerheid weten.

Ik wil ook nog een keer voor de zekerheid vragen of het klopt dat ik, iemand die stage doet op vrijwillige basis en ook geen tegemoetkoming krijgt in overnachting o.i.d.

Heeft iemand nog tips over leuke tours of iets wat ik in de periode van juni-juli kan doen?
Ik heb geen rijbewijs en ben 19 jaar als ik daar heen ga.

En laatste vraag die nu in mij opkomt is, zijn er dingen waar ik nog rekening mee moet houden?

Een hoop vragen, maar ik hoop dat er antwoorden zijn.
Erik
Site Admin

Re: Canada is een feit!!!

Bericht door Erik »

Ik zal proberen zo veel mogelijk vragen te beantwoorden.

Kleding durf ik niet zo veel over te zeggen. Maar waarschijnlijk redelijk divers aangezien de zomers en winters nogal in temperatuur verschillen.

Ik zou je schoenen met stalenneus niet zo snel aantrekken als je gaat vliegen. Ik kan me voorstellen dat ze dit niet leuk vinden :)

Je kan met een Nederlandse Rabobank pas betalen en pinnen. Je moet wel even bij Rabotelebankieren de optie aanzetten om te mogen pinnen. Creditcard is ook overal geaccepteerd in Canada.

Neem ook even een kijkje bij de reisinformatie van Canada. https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/canada/ daar kun je misschien ook nog enkele goede tips opdoen.
DutchKimberley

Dankje wel voor de antwoorden!

Het is dan zomer maar is het dan te vergelijken met de Nederlandse zomer? Dus lekker warm maar ook regen of eerder koud enzo?

Ohja niet aan gedacht dat die schoenen door de douane moeten

Oh das fijn dat ik daar kan pinnen!
piepert
Reiziger
Contacteer:

Bericht door piepert »

Heeft iemand nog tips over leuke tours of iets wat ik in de periode van juni-juli kan doen?
Houd je van voetbal? Als ik me niet vergis is deze zomer het wk voor vrouwen in Canada en speelt Nederland de tweede wedstrijd in Edmonton tegen China. Volgens mij is dit 11 juni.
*O* *O* *O*
DutchKimberley

Oh over het algemeen niet maar zou wel uniek zijn natuurlijk! Bedankt voor je tip!!!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

DutchKimberley schreef:Heeft iemand nog tips over leuke tours of iets wat ik in de periode van juni-juli kan doen?
Ik heb geen rijbewijs en ben 19 jaar als ik daar heen ga.
Ga naar de Rockies!!! Jasper en Banff national park! Als je er eenmaal bent zul je vast reisgenootjes vinden of vrienden maken met wie je kunt gaan. De Rocky Mountains zijn ongelofelijk mooi!!!

*O*
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
menasil
Reisexpert

Re: Stage lopen in Canada is een feit!!!

Bericht door menasil »

Gaaf hoor!

Ik sluit mij zeker aan bij Kims. Ik ben in 2013 2z in Calgary geweest en ben beide keren een dagje naar Banff gegaan. De eerste keer was helaas de Sulphur mountain kabelbaan dicht maar de tweede keer hadden we geluk dat hij open was en wat een prachtige uitzichten heb je vanaf daar! Lake Louise is ook erg mooi maar ik heb het in hartje winter gezien, dan is het toch anders!
Plaats reactie