Waar te beginnen met mijn wereldreis?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
marjos

Waar te beginnen met mijn wereldreis?

Bericht door marjos »

Hallo allemaal ,

Ik ben een wereldreis aan het plannen voor de winter.
Nu heb ik gekozen voor een ticket van kilroy namelijk:
Amsterdam - Dubai (enkele dagen)
Dubai - Bangkok (3 weken ) naar Singapore over land
Singapore - Australië ( 5 weken ) van Melbourne over land naar Cairns
Cairns - nieuw Zeeland ( 4 weken ) van wellington naar Auckland
Auckland - Fiji ( 1 week )
Fiji - los Angeles ( 1 week )
Los Angeles - New York ( 1 week)

Nu komt natuurlijk de reeks vragen waar ik zelf geen duidelijk antwoord op heb.

Wat zoek je qua route vooraf uit ?
Wat zijn de mooiste plekken ?
Is het aan te raden een hostel pas te nemen ?
Waar kan ik het beste terecht voor info over de vaccinaties ?

Ik wil ontzettend graag deze reis gaan maken maar voordat ik boek zou ik graag van mensen die soortgelijke reis hebben gemaakt wat tips horen qua budget en route.

Ik ga deze reis alleen maken dus reismaatjes altijd gezellig ^O^ m/v

En alvast bedankt natuurlijk !

Groetjes Marjos
menasil
Reisexpert

Re: Waar te beginnen ?

Bericht door menasil »

Waar ik zou beginnen is inlezen in de landen/plekken die je noemt en globaal kijken wat je zou willen zien. Ik heb geen ervaring met zo'n grote reis als jij nu gaat doen, maar wel ervaring met kleinere trips in één land (duur 18-21 dagen) en dan pakte ik een reisboek en ging de highlight lezen, research doen op internet en een route uitstippelen. Een aantal landen die jij noemt zoals Australie en Nieuw Zeeland hebben op dit forum ook veel topics waarin routes worden gevraagd. Je zou ook daar inspiratie op kunnen doen.

Ik zelf zou denk ik voor Los Angeles zelf niet één week uittrekken maar een combinatie maken van meerdere dingen dus meerdere dagen. LA was leuk maar om daar nu een week te zitten....
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Waar te beginnen met mijn wereldreis?

Bericht door Globeskater »

Ik had wel een kaart van Hi hostels daar kreeg ik regelmatig korting mee, in Australië nog een andere hostelpas erbij genomen.

Ik boekte vaak wel de eerste nacht na aankomst van een vlucht helemaal als het een lange vlucht is geweest en je laat aankomt.

Verder zou ik kijken welke dingen ik echt wil zien en of er bepaalde festivals zijn die je kan meepakken, zo zat ik tijdens double 10th day in Taiwan wat daar een nationale feestdag is. Hierbij is het wel handig om van te voren al een overnachting te boeken.

In Fiji heb ik via couchsurfing bij een lokale familie geslapen en via hun de bootreis en accommodatie op de eilanden geregeld. Het is mogelijk dit al in Australië te boeken maar lokaal vond ik leuker! Ik vind vooral de Gold Coast Inn op Nanuya LaiLai erg leuk en gezellig =)

Ik vind het zelf fijn om te weten wat ik echt wil zien en verder onderweg te bepalen waar ik heen wil of langer wil blijven. Wel kan je voor Australië en Nieuw Zeeland uitzoeken of je een buspas wil en zo ja welke en met welke maatschappij.

Het kan ook leuk zijn om de lokale groupon in de gaten te houden voor leuke deals.. zo heb ik vrij goedkoop fraser island gedaan..

Voor info over vaccinaties zou ik een afspraak maken bij de GGD of een reisdokter die bekijken samen met jou het reisschema en zullen je dan over vaccinaties informeren.
Plaats reactie