Van waaruit naar Alice Springs?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
RubenK85
Reiziger

Van waaruit naar Alice Springs?

Bericht door RubenK85 »

Hoi allemaal,

Ik ben een beetje rustig dingen aan het opschrijven qua route. Niet dat ik me daar per sé aan wil houden. Maar ik moet nog 6 maanden wachten en kan me zo rustig oriënteren op de afstanden en mogelijkheden.

Nu wil ik rond februari/maart (give or take) in Adelaide zitten, van daaruit reis ik naar Perth. En rond juli/augustus in Darwin. Ik reis met de klok mee en wil vanuit Darwin weer richting Cairns.

Wat is dan het makkelijkste om Alice Springs en Uluru te bezoeken? Vanuit Adelaide of vanuit Darwin? Volgens mij is via beide een logische route te maken. Maar qua seizoen etc?

Misschien kunnen jullie me helpen!
dare2travel

Re: Van waaruit naar Alice Springs?

Bericht door dare2travel »

Waarom wil je Uluru bezoeken? Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het niet veel voorstelt en eigenlijk zonde van je geld en tijd is, maargoed zo spreekt een ieder wat anders aan. Ik had toen gekeken naar wat vluchten en die zijn ook relatief duur in vergelijking met andere vluchten nationaal in Australië. Skyscanner erbij pakken en vluchten vergelijken lijkt me de beste optie.. ^O^
RubenK85
Reiziger

Bericht door RubenK85 »

Omdat Uluru toch wel symbool staat voor Australië en een belangrijk punt is in de Aboriginal cultuur :)

Oh en ik ga met de auto, dat was ik er nog vergeten bij te zeggen :)
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

RubenK85 schreef:Wat is dan het makkelijkste om Alice Springs en Uluru te bezoeken? Vanuit Adelaide of vanuit Darwin? Volgens mij is via beide een logische route te maken. Maar qua seizoen etc?
Hi,

Qua seizoenen kan het in februari/maart nog aardig warm zijn met eventuele moessonregens die uit het Noorden komen. In juli/augustus is het winter. Aangezien het de woestijn is, betekent dit mooie zonnige dagen van rond de 20-25 graden en 's nachts kan het koud zijn en regelmatig vriezen.

Qua afstand is het misschien iets minder ver vanuit Mataranka/Three Ways af te zakken naar Alice en dan verder naar Uluru/Kings Canyon maar het zal niet veel uitmaken denk ik.

Als je gaat, zou ik zeker de tijd nemen om niet alleen Uluru en de Olga's te bewonderen maar zeker ook naar de Kings Canyon (geweldige wandeling) en de MacDonnell Ranges te gaan. De woestijn daar is schitterend en divers! Als je een 4WD hebt, kun je de Mereenie Loop nemen ^O^

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
RubenK85
Reiziger

Bericht door RubenK85 »

Kim,

Bedankt voor je reactie! Ik wil zeker gaan kijken of ik een 4WD kan aanschaffen, dat geeft toch wat meer mogelijkheden :)
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ikzelf ben vanaf Darwin naar beneden afgezakt. Anderhalve dag reizen. Dit zelfde geldt voor als je vanuit adelaide reist. Beide kom je mooie plaatsen tegen.

Uluru is zeker de moeite waard! Ikzelf had het niet willen missen. Inderdaad Kata Tjuta en Kings Canyon is zeker een bezoek waard.
RubenK85
Reiziger

Bericht door RubenK85 »

Ik heb nu het plan om sowieso vanuit Adelaide naar Lake Eyre (en omgeving) te gaan, dan terug te rijden en via de kustweg naar Perth, kom ik ook langs de Nullarbor Plains. En dan inderdaad van Darwin naar Alice Springs :)
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Als je een 4WD hebt, is Rainbow Valley ook zeker de moeite waard en een tripje naar Ruby Gap en Palm Valley! Schitterend!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
RubenK85
Reiziger

Bericht door RubenK85 »

Ik zet t in m'n documentje! ;) Thanks!
Plaats reactie