Benodige tijd voor rondreis voor Thailand Vietnam Cambodja?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
opabrutus

Benodige tijd voor rondreis voor Thailand Vietnam Cambodja?

Bericht door opabrutus »

Hoeveel weken zouden jullie voor deze trip uittrekken?

Vervoer: motor

Het moet geen haast reis worden, dus reken het ruim :)

Afbeelding
Jenny
Reisexpert

Re: Benodige tijd (zie foto)

Bericht door Jenny »

De foto wordt niet goed weergegeven op mijn telefoon, dus over de route kan ik niks zeggen.

Mijn vraag aan jou: hoe kom je aan een motor in Myanmar? En heb je uitgezocht of je als buitenlander überhaupt mag rijden?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
opabrutus

Bericht door opabrutus »

Hoi Jenny,

(helaas) geen Myanmar :P .

De trip begint in Bangkok, vervolgd door Laos, Vietnam en Cambodja :) .

Van bekenden en wat engelstalige forums begreep ik dat met name in Vietnam erg veel op de motor getourd wordt door backpackers, en dat deze regelmatig te koop worden aangeboden in Bangkok (zie bijvoorbeeld craigslist).

De grens oversteken schijnt geen problemen op te leveren zolang je de vietnamese eigendomspapieren hebt ^O^
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Heel ander verhaal! Ik zie alleen Myanmar op mijn iPhone ;)

Ik heb de route per bus afgelegd, dus ik weet niet hoe lang je er met de motor over doet.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
fofo
Vakantieganger

Re: Benodige tijd voor rondreis voor Thailand Vietnam Cambo

Bericht door fofo »

Hoi,

Ik denk dat je toch wel minimaal 2 maanden nodig heb. Lijkt me een erg mooie route.
Weet je wel dat het illegaal is om motor te rijden in Vietnam als Nederlander?
Zal normaal gesproken geen probleem zijn zolang je maar geen ongeluk veroorzaakt. Dan heb je grote problemen. Wil je niet bang maken maar gewoon even laten weten.
Sandervh
Reisexpert

Re: Benodige tijd voor rondreis voor Thailand Vietnam Cambo

Bericht door Sandervh »

Zelf heb ik vietnam bereden op een brommer (100cc), ja in nederland zouden deze dingen als motor worden geclassificeerd maar toch wel een groot verschil met een echte motor. Snelheid zal daardoor een stuk lager liggen, zeker op stukken waar je bergop moet.

Qua tijd heb je idd minimaal 2 maanden nodig. Liever iets langer. Zelf heb ik al bijna 1 maand gedaan over Vietnam van noord naar zuid. Zoals je zegt het is geen race. Al kan dit een stuk sneller, heb ook mensen gehoord die het in 16 dagen hadden gedaan.

Verder zoals fofo aangeeft is het officieel niet toegestaan om dit te doen in Vietnam. Maar zolang er niks gebeurd is er niks aan de hand. Wel goed dat je dit risico even meeneemt in je bedenkingen (persoonlijk zou ik zo weer gaan)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Plaats reactie