Iemand ervaring van china over land reizen naar....

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Svlinder

Iemand ervaring van china over land reizen naar....

Bericht door Svlinder »

Volgend jaar wil ik gaan reizen, nou leek het mij onwijs gaaf om van china naar Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja te reizen maar dan wel over land.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Sommige raden het af,aangezien niemand in china Engels spreekt, ze zeggen dat je beter een georganiseerde reis kan nemen, maar dat zie ik niet zo zitten.
Ook zeiden mensen dat het ontzettend lang duurt omdat china erg groot is. En een ticket van hong kong naar Bangkok nog geen 60 euro is.
Ik zit nu in dubio, ik zal het fijn vinden als jullie je ervaringen met mij willen delen.
Het lijkt mij zo mooi om over land te reizen ipv het vliegtuig .
Jenny
Reisexpert

Re: Iemand ervaring van china over land reizen naar....

Bericht door Jenny »

Ik heb individueel door China gereisd, en vond het meevallen. In hostels en op stations is vaak wel iemand te vinden die Engels spreekt, en met gebarentaal kom je ook een eind. Vaak had ik een Lonely Planet of een blaadje waarop mijn bestemming in het Chinees geschreven stond, dan kon ik het mensen laten lezen.

Ik heb de route die jij wilt doen in omgekeerde volgorde afgelegd, dus van Thailand via Laos, Cambodja en Vietnam naar China.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Ik heb 3 maanden in China gereisd en vond het fantastisch. Het is een makkelijk land om in te reizen vond ik, omdat de mensen zeer vriendelijk en behulpzaam zijn ook al spreken niet veel mensen Engels. Daarnaast is alles goed geregeld qua openbaar vervoer. Ik heb me er altijd veilig gevoeld.

Je kunt zo snel of zo langzaam reizen als je wil. Er gaan treinen en bussen door het hele land dus als je wil ben je er zo doorheen. Ik raad je aan om de tijd te nemen om bijvoorbeeld een bepaalde regio uitgebreider te bezoeken. Het is een erg divers land. Zelf vond ik Yunnan erg leuk.

Voor mij is het een van mijn meest bijzondere reiservaringen geweest door de fascinerende cultuur, ontwapenende mensen en enorme diversiteit. Ik ga zeker nog eens terug!

Succes met de voorbereidingen!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
robeglotter
Contacteer:

Bericht door robeglotter »

Reizen per openbaar vervoer, trein, bus, taxi.... het is allemaal een geweldige ervaring en kan dit zeker aanbevelen. Zelf heb ik door China gereisd. De treinen gaan niet erg snel maar leuk van treinen is dat je in direct contact staat met de bevolking en ook al spreken de meesten geen engels, communicatie wordt altijd op prijs gesteld. Bevolking is erg vriendelijk en behulpzaam. Vooral studenten spreken meest wel engels. op stations kom je geen enkel woord engels tegen. Alles in het Chinees en dus weet je niet welke trein etc. Echter weest niet bang, je komt altijd op de plek van bestemming. Er zijn zelf sommige Chinezen expres met ons mee gereisd zodat we op de goede bestemming uitkwamen. Daar willen zij dan geen tegenprestatie voor. Ook werden er voor ons soms bussen besproken. Wij zijn vooral door zuid-west China gereisd, een geweldig land en wij gaan er vaker naartoe nu mijn neef er is gaan wonen. Ben je wat langer op een plek kies dan voor de huur van een scooter om de omgeving te verkennen.
Het reizen in China is veilig en bevolking betrouwbaar. Het eten is er geweldig (wij zijn vegetariër). Chinese food in China is met niets vergelijkbaar qua Chinees eten in Nederland.

Tip1: Woordenboek Manderin is onmisbaar! Vooral op stations!!!
Tip2: Stoor je niet aan de prijzen op borden bij de receptie van hotels. Afdingen, zelfs voor de helft van de prijs is gebruikelijk in China, ook door Chinezen (behalve het openbaar vervoer en in restaurants). Voor 5-10 euro is het gemakkelijk om te eten of heb je een prima hotelkamer.

China heeft echter 1 nadeel: Matrassen zijn zo hard als een plank, ook al ziet de matras er erg dik uit.

Voor een aardige indruk kun je een kijkje nemen in mijn China-album: http://www.studioxlm.com/PhotographX/Paginas/China.html
robeglotter
Contacteer:

Bericht door robeglotter »

Oh en dit is een filmpje van een spontaan zingende roeier die ons naar de andere kant van het Luku meer bracht...
https://youtu.be/XaEFZ6JqE-k
Fijne reis alvast :)
harry1949

Bericht door harry1949 »

Ik ben zojuist terug van mijn tiende grote reis in mijn achtertuin die de planeet aarde heet. Deze keer was het Zuid India. Een reis van 8 weken. Al die landen die je noemt hebben een uitstekend openbaar vervoer van bus-trein-ferry-metro-vliegtuig enz.
Als je van te voren een draaiboek maakt van de plaatsen die je wilt bezoeken en noteert wat je ter plaatse wilt zien dan is met internet op een hele eenvoudige manier te vinden hoe die plaatsen met elkaar verbonden zijn.
De hostels-hotels-guesthouses enz zijn allemaal te vinden en op de google plaatskaarten te zien waar ze liggen en wat ze kosten. Reserveren doe ik altijd EEN dag voordat ik in die plaats arriveer. Altijd nabij treinstation of centrale busstation.
Kot ontzettend veel tijd om het voor te bereiden. Maar......succes verzekerd.
In de landen die je wilt bezoeken is een begroting van € 20.- meer dan voldoende. _O-
Goeie reis.
Plaats reactie