Kep Cambodja, wie is er wel eens geweest?
-
- Reiziger
Kep Cambodja, wie is er wel eens geweest?
Wij zijn van plan om in nov/dec door Cambodja en Laos te gaan reizen. Nu wilden we afsluiten met een paar dagen Kep in het zuiden van Cambodja. Alleen we horen er verschillende verhalen over. Wie kan mij meer vertellen hoe het daar is? We willen er voornamelijk relaxen aan het strand, eventueel een dagtripje naar het nationaal park.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Kep Cambodja, wie is er wel eens geweest?
Hoi,
Ja ik ben daar geweest in 2008 ik weet dus niet hoe het er nu is maar dit is een stukje tekst dat wij schreven toen we daar waren.
gr van Moira
Ja ik ben daar geweest in 2008 ik weet dus niet hoe het er nu is maar dit is een stukje tekst dat wij schreven toen we daar waren.
Misschien is het inmiddels wel flink veranderd en meer toeristisch geworden.Kep zelf is echt uniek. Het is een plaatsje (zover je daarvan kan spreken) met een lange en boeiende geschiedenis. In het kort komt het er op neer dat de bevolking al een aantal pogingen hebben ondernomen om hier een bruisende badplaats van te maken. De laatste poging is mislukt tijdens de vorige oorlog. Als je over de straten loopt dan is 80% van de huizen verwoest en de natuur heeft deze plekken weer bezet. Desondanks zijn wij super enthousiast over dit kleine plaatsje. De hotels hebben ‘rust’ duidelijk als thema en je hoeft er dan ook geen tv’s of drukke uitgaansgelegenheden te verwachten. In de heuvel rondom de kuststrook zijn toch een aantal zeer plezierige hotels / guesthouses en de omgeving wordt nog niet overspoeld door toeristen. Wij vinden dit plaatsje tot nu toe het mooiste van heel Cambodja.
gr van Moira