foto's opslaan onderweg????

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
ikbenhetmaar

Bericht door ikbenhetmaar »

Image Tank huh, hmmm... Heel zo gek nog niet; extra voordeel van zo'n imagetank is dat je ook gemakkelijk foto's van andere reizigers erop kunt knallen... Even zijn of haar geheugenkaartje erin en hop... ook jij hebt alle foto's van bijvoorbeeld toen jij je camera vergeten was of je batterij het even niet meer trok...

Cheers,

Ed
Johnb

Bericht door Johnb »

Ja dat had ik dus ook. Ik ben nu met fotografie bezig en kwam een image tegen. Ik had zoiets waaw das makkelijk.
Het enige nadeel is dat het een stukje hardware is dat eventueel kapot kan gaan. + accu En het is weer extra bagage
Timski

Bericht door Timski »

Bovenstaande problemen en bijhorende oplossingen komen erg overeen met waar wij op dit moment ook mee bezig zijn. We gaan 7 maanden reizen en zijn hard op zoek naar de praktischte, veiligste, goedkoopste manier om foto's op te slaan e.d

Ik had nog niet gehoord van zo'n imagetank. Dit klinkt op zich goed. Hoe werkt zoiets? Kan je die rechtstreeks op je digi camera aansluiten en overzetten?

BVD, wat zijn al die reisforums toch handig, he? :D
greetz,
Tim
duikinazie

Bericht door duikinazie »

Wij zijn ook verzot fotograaf en nemen minimaal 4 kaartjes van 1gb mee.

Verder zijn we van plan om een Ipod video te kopen hier kun je de foto's opzetten en ook op bekijken. Maar we hebben er nog geen gekocht en het dus nog niet uitgetest. Test op internet zijn prima. Terugschrijven naar je fotokaartje kan niet idd, zoals hier eerder staat maar waarom zou je dat willen?

Een image tank werkt ook goed maar deze zijn vrij duur, groot en zwaar. Een ipod met een GB of 40-60 is ook goed, als het werkt. Iemand al ervaringen hiermee?

Als het kan branden we de foto's en gaan ze in een enveloppe naar huis toe.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij hadden dus de Ipod 40 en hij werd zo traag als dikke stront door dat er foto's op kwamen. We zijn er om die reden al heel snel mee gestopt.
Verder heb je dus ook een dure cardreader nodig die je er op aansluit. Je hebt geen invloed op hoe hij het opslaat qua benaming dus je kan niet echt zien wat je er al hebt staan.
Stel dat je op een bepaald moment nieuwe foto's er op wilt zetten en je twijfelt of je het al gedaan hebt dan is het lastig controleren...behalve als je het even bijhoudt in een schriftje ofzo.

40 Gb is niet veel als jullie 4x1GB mee nemen? grote plannen hebben jullie! :lol:

De vraag: waaron zou je ze terug op je geheugen kaart willen zetten??

Nou, wij gingen dus in april 2004 op reis.....en geloof het of niet....maar er verandert dus heeeeel veel in 2 jaar tijd. Toen koste een 1 GB geheugenkaart tegen de 200 euro!!! wij hebben 60 euro betaald voor een 128 MB kaart en dat was een hele goede deal toen!!!
Dus zaten de 2 kaartjes snel vol. We wisten dat we 2 maanden in Lesotho zouden verblijven waar geen electriciteit was. We hoopte dus de foto's op de Ipod te zetten en dan 2 maanden later ze terug te zetten op het geheugenkaartje zodat we een cd konden branden en de foto's konden toevoegen op de site. Vooral omdat we hier vrijwilligerswerk deden en ingezameld geld uitgaven moesten we met foto's een verslag uitbrengen aan onze sponors.

Omdat de Ipod dit dus niet bleek te kunnen ben ik 2 keer een weekend naar Zuid-Afrika gereisd om daar een cd te branden! :shock:

op dit moment hebben wij het volgende plan. de kerstman heeft een 1GB kaartje gebracht en we hebben nog 2 128 mb kaartje. misschien doen we er nog een 1GB bij
We gaan gewoon cd-tjes branden zoals we op de vorige reis hebben gedaan. Dat werkte toch wel goed.
Als we er namelijk een image tank bij zouden hebben dan moeten we niet alleen zo'n duur ding aanschaffen, je moet hem ook mee dragen en niet kwijt raken. Ik hoorde iemand de tip geven: "stuur OOK een cd naar huis" dus dan lijkt het me nogal overbodig en dubbel op
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

persoonlijk maaktie ik altijd 2 exemplaren van een cd/dvd.
1 in mijn grote backpack en 1 opsturen of in mijn kleine backpack.

snel, safe and simple.

cheers!
Groet,

Sjaak
Rolando

Bericht door Rolando »

inderdaad.. denk dat het beste gewoon nog is dat je je foto's regelmatig in 2 voud op een CD laat branden (waar dat kan). 1 hou je bij je, die ander stuur je op en als je hoort dat ie goed aangekomen is gooi je je eigen exemplaar weg.

een USB (memorystick is eigenlijk hetzelfde, alleen ander naampje) is ook handig om bij je te hebben (min. 512 MB). mocht je nergens kunnen branden kun je iig je foto's gewoon wel op die pc tijdelijk opslaan, en vervolgens USB stick in die pc pluggen en dan de foto's daar tijdelijk even terug opzetten. mocht je dus ruimte vrij moeten maken op je foto geheugen kaartje heb je iig de vorige foto's bij je bewaard op zo'n stick....en dan brand je die later waar het wel kan alsnog..

en idd gewoon 2 foto geheugen kaartjes mee, kan je tenminste wisselen als er helemaal geen internetcafe in de buurt is.

een imagetank, tja. kan.... maar of het handig is......

kan je beter een goede MP3 speler met harde schijf of ruim Flash geheugen meenemen. en dan bedoel ik ook echt een goede, en niet van die quasi hippe rommel als een i-Pod!! want dat is echt troep, je betaalt veel te veel, alleen voor het design want kwaliteit, zowel geluids als duurzaamheid zijn ver te zoeken! het verhaal van Rudi is het zoveelste bewijs, en ze hebben nog erbarmelijke service ook........ te triest voor woorden.

je moet een MP3 speler hebben die "USB-on-the-go" heeft. die dus gewoon als USB apparaat stand-alone kan functioneren, zonder software of andere ingewikkelde extra apparaatjes. ook geen cardreader voor nodig.

zowiezo zijn er maar weinig goeie MP3 spelers die ook een goede imagetank zijn. bijv. van het merk Cowon iAudio, en sommige Creative spelers hebben USB on the go geloof ik ook.

maar goed, wel vrij prijzig, maar niet eens veel duurder dan een i-FloP en dan heb je ook echt wel iets in huis hoor, zo, geloof me.

goed, hoop dat iemand er wat aan heeft, al deze info :roll: :wink:
bolletjeom
Reisexpert

I-Flop :lol: :lol:
ja, ik kan daar wel in mee gaan

ik heb dat onding dus gekocht voor de grote hype. De rand apparatuur is ook loeiduur, hij werd dus traag en dan wil ik het nog helemaal niet hebben over het feit dat bij het opnieuw instaleren van de software op mijn nieuwe computer in 1 keer de hele inhoud van de i-pod gewist werd.....en nooit meer is terug gevonden. :evil:
Verder werkte de meegeleverde software natuurlijk op de nieuwe ( en betere) computer niet zodat we nu muziek eerst in een ander programma binnen moeten halen.
Dit ligt natuurlijk aan onze compu volgend Apple...want, tja....met een apple zou alles beter werken!

mijn I-pod is niet de grootste miskoop van mijn leven...maar wel een van de duurste

dat van die USB stick is een goede!
misschien dat we die als extra nog meenemen!
Maar een imagetank ofzo....ik vind het wat overbodig.
Overigens gaat de ipod ook gewoon weer mee. hij doet het nog steeds dus......ga ik hem nog niet vervangen. Maar hij is zeker niet zo hemels als men wel wil doen geloven.
MyrtenRemgoesThailand
Vakantieganger

Bericht door MyrtenRemgoesThailand »

Haha, nou wij hebben het vorig jaar meegemaakt dat onze dure digitale camera met de 2 geheugen kaartjes uit de hotel kamer is gestolen toen wij 10 minuten naar de dokte ware. Waarschijnlijk personeels... Maar niks terug gezien dus alle foto's kwijt. Wij hadden ook een I-pod bij ons om foto's op te zetten. Alleen had mijn lieve vriendje het verkeerde verbindings kabeltje mee genomen.
Dus een tip: Neem de goede mee :!: :!: :!:
Oef wat moeilijk zo'n reis plannen!!!!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hallo allemaal,
Wat ik me vooral afvraag is of mensen in ZA internetcafe's gevonden hebben met een heel ruige upload snelheden. Dat is nl toch echt de beste manier volgens mij. Externe harde schijf kun je altijd nog kwijtraken (plus vorig jaar ging m'n iPod gek doen toen ik er wat opgezet had via een pctje..thuis teruggezet naar fabrieksinstellingen). Maar punt is dat je als je zeg maar een geheugenkaart van 1 Gig wilt uploaden in een uurtje, je een uploadsnelheid nodig hebt van 3MB. Dit is echt snel.....bij voorbeeld bij Tiscali T6 (6MB download) heb je maar 0,75 MB upload. Als iemand er een paar kent, wellicht in Noord Argentinie/Chili, zou dat perfect zijn. Kan ik iig halverwege m'n reis de hele boel effe veiligstellen
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

ps. Die fotostekker werkt alleen op de iPod foto. Ik heb iPod nano, en heb hem dus meteen teruggebracht en pissig over verkeerd advies. Maar via een pc kan het dus wel/ook. Instellen als harde schijf als je hem ergens inplugt. Dan zie je hem in my computer als externe harde schijf, en gaat ie niet gelijk op zoek naar een of andere iTunes om daar mee te synchroniseren (dat wil je zeker niet in een of ander internet cafeetje :-). Kan op zich prima hoor, en dan kopieer je gewoon met volle kwaliteit. Zo gauw als je iPod foto functies gaat gebruiken, gaat het niet goed....gaat hij ongevraagd met de resolutie prutsen enzo.......
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Eh, excuses voor het in 3 delen.....
Op de een of andere manier denk ik dat uploaden waarschijnlijk niks wordt, en dat 2 cdtjes branden toch het handigste is. Als iemand hiervoor nog tips heeft? Daar kopen (blanco DVDs is misschien handiger omdat er geen Gig op cdtje past), of meenemen? Wat kost dat als je zo'n ding in Zuid Amerika een beetje met priority wilt versturen?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Wellicht zo'n mapje kopen die mensen gebruiken voor in de auto, om losse stapel cdtje in je backpack te voorkomen?
bolletjeom
Reisexpert

mijn eerste reactie is.....wacht AUB niet tot je 1 gig kaartje vol is!!!
want als je die kwijt raakt dan ben je gelijk ook heel veel foto's kwijt!
Wij hadden op onze vorige reis dus 252 (of zoiets) MB kaartjes bij ons ( die toen 4x duurder waren dan een 1 gig kaartje nu :( ).
Als die vol was dan brandde we een CD, en dat past dus met gemak. Als je dan je camara kwijt bent dan ben je misschien de foto's kwijt van 2 a 3 weken. raak je een 1 gig kwijt dan ben je de foto's van 2 maanden kwijt!
snap je?
ik zou gewoon erg regelmatig branden of uploaden ....wat dan dus ook een stuk sneller gaat

onze ervaring in Azie, Afrika en Australie enzo is dat branden van een daar gekochte Cd goedkoop is en het opsturen ook maximaal een paar euro kostte.
In thalaind was je voor 2 euro totaal klaar en in Australie misschien voor 8 euro.
Foto's zijn dat wel waard vind ik. Is echt zonde om daar op te bezuinigen. Al moet je natuurlijk geen dief zijn van je eigen portemonee en onnodig duur doen. :)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ben het op zich helemaal met je eens. Maar heeft ook met de resolutie van je camera te maken (en hoe je hem instelt....er zijn mensen die een dure camera op lage kwaliteit instellen, da's pas dom, kun je nog niet vergroten :-). Maar misschien ga ik wel voor 2 keer 512 hoor. Is ook ongeveer 200 foto's van 2.5 MB, of 170 voor 3MB foto's. En maakt de upload ook weer beter te doen. Daar heb je helemaal gelijk in!
Plaats reactie