2,5-3 weken: Chili of Argentinie?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
2opreis

2,5-3 weken: Chili of Argentinie?

Bericht door 2opreis »

Hi!

Half april tm begin mei wil ik voor 2,5-3 weken naar Chili of Argentinië. Ik kan alleen niet kiezen..

Sowieso wil ik eens stukje van Patagonie zien en naar wijngaarden, maar dat kan in beide landen. Ik houd van natuur, maar wil ook de cultuur meemaken. Afsluiten met strand zou niet verkeerd zijn;).

Ik vind het geen probleem om binnenlandse vluchten te pakken. Hebben jullie tips?
wim van brink
Wereldreiziger

Re: 2,5-3 weken: Chili of Argentinie?

Bericht door wim van brink »

Hallo,

Als je naar Patagonie wilt zul je zeker een vlucht moeten boeken. De afstanden zijn er groot. Als je naar naar het uiterste puntje, Ushuaia, reist en vandaaruit naar boven steek je regelmatig de grens Argentinië-Chili en omgekeerd over. Dus twee vliegen in een klap. Zou mij concentreren op Patagonie. Daar kun je je tijd wel kwijt. Mooie meerdaagse tracks langs kanjers van gletchers. Kan je op moment helaas geen namen van tracks geven omdat ik in het buitenland verblijf en de spullen niet voorhanden heb. Daarnaast heb je nog mogelijkheden om walvissen te bekijken, naar ik meen in november/december, duiken enz.
2opreis

Bericht door 2opreis »

Is het volgende haalbaar in argentinie?

- Buenos aires (1,2)
(nacht)bus naar (3)
- Salta en omgeving (4,5,6)
(nacht)bus naar (7)
- Mendoza (8,9,10)
vliegtuig naar
- Ushuaia (11,12)
bus naar (13)
- El Calafate (14,15,16)
vliegtuig terug naar
- Buenos Aires (17,18)

Wij zijn er niet van om heel veel dagen op 1 plek te blijven en houden juist van afwisseling in gebieden.
wim van brink
Wereldreiziger

Is zeker haalbaar. Buenos Aires is een aardige stad, maar daar zou misschien wel een dagje afkunnen aan het eind van de reis. Nog een tipje, is ons ook overkomen; twee, drie personen beginnen driftig je kleren schoon te poetsen omdat een vogel daarop gepoept zou hebben. Niet intrappen, ze proberen gewoon je zakken te rollen. Verder een prima vakantie gehad daar. Het gebied waar jullie heenwillen is zo groot dat 2 tot 2,5 week haalbaar is met het schema dat je hebt gemaakt, maar ik ben bang dat je maar een fractie van het land ziet. Het is ook niet een bestemming waarvan je denkt dat doe ik volgend jaar nog eens dunnetjes over. Daarvoor is de vliegreis te duur.
wim van brink
Wereldreiziger

Sorry, ik lees dat jullie 2,5 tot 3 weken willen gaan. Dat geeft meer ruimte maar het blijft een beetje krap en je zult je moeten beperken.
Lodder
Reiziger

Bericht door Lodder »

Hoe graag wil je Ushuaia "van je lijstje kunnen afstrepen"? Wat ik van iedereen die er geweest is heb ik begrepen, is dat je er alleen heen moet als je naar Antarctica wil.
Voor Patagonie kan je ook direct op El Calafate vliegen (volgens mij nog goedkoper ook) en kan je nog een paar dagen El Chalten mee pakken of vanuit El Calafate naar Torres del Paine.

Grz
Lodder
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Voor deze route zou ik absoluut aan raden om minstens een maand te gaan. In 2,5 week is alleen Patagonië al vrij krap. Ushuaia is geweldig. Prachtige omgeving, interessante stad en Beaglekanaal is ook een must-see in Patagonië. Bovendien sla je in principe gewoon het hele binnenland over. Mendoza is niet zo speciaal, alleen maar wijn (heb je bij Cafayate jn de buurt van Salta ook). Busreizen zijn heel lang en met dit schema heb je geen enkele ruimte voor als je eventjes iets niet haalt. Of als je besluit dat El Chalten zó mooi is dat je er langer wil blijven.

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met nachtbussen van 10+ uur, maar zelfs nadat ik lang geslapen heb ben ik de dag erna fucked.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
2opreis

Bericht door 2opreis »

Thanks voor alle tips! Ik ga me nog wat verder inlezen op alle plaatsen die ik wil aandoen en dan het reisschema wat aanpassen:)
We gaan sowieso kijken voor binnenlandse vluchten, mochten die op de juiste dagen enigszins gunstig geprijsd zijn, dus daarmee winnen we alweer wat tijd.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

2opreis schreef:Thanks voor alle tips! Ik ga me nog wat verder inlezen op alle plaatsen die ik wil aandoen en dan het reisschema wat aanpassen:)
We gaan sowieso kijken voor binnenlandse vluchten, mochten die op de juiste dagen enigszins gunstig geprijsd zijn, dus daarmee winnen we alweer wat tijd.
Buenos Aires - El Calafate en Ushuaia - Buenos Aires kostten mij ongeveer 120 euro per stuk, maar ik geloof dat ik vrij veel geluk had met de prijs. Misschien dat je van El Calafate of Ushuaia voor een mooie prijs kan vliegen naar Mendoza. Op die manier is het een iets losser schema.

BA - El Calafate - El Chalten - El Calafate - (tip: Torres del Paine via Puerto Natales in Chili)- Ushuaia - Mendoza - Salta - (tip: Cordoba) - BA
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ubitsya heeft helemaal gelijk. BA-Salta-Mendoza is gekkenwerk met de bus. Dan ben je echt fucked ja ;-)
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik denk dat TS alweer terug is. Hoe heb je het gehad TS?

Ik heb de maand januari vrij en denk dat ik dan naar Patagonia ga voor een soortgelijke route.
Plaats reactie