Beste mensen,
Mijn vriendin en ik willen dit jaar (weer) een verre reis maken.
twee jaar geleden hebben we met veel plezier door Thailand gereisd.
Alles was te gek, behalve dat we in de zomervakantie zaten en dus tussen de Nederlandse toeristen verbleven...
Dit jaar kunnen we gelukkig na de zomervakantie, vanwege afstuderen van mijn vriendin!
We zitten alleen nog met het dilema: of Maleisie of Indonesië...
In Maleisie begint rond onze periode het regenseizoen, waardoor sowieso de oostkust al afvalt.
Op zich vind ik dat geen probleem, want ook aan de westkust en het binnenland is voldoende te zien/ontdekken.
In dat op zicht is indonesië een prima alternatief, maar toch trekt Maleisie mij op de een of andere manier meer...
Wat is jullie gedachte/mening hierbij?
Thailand vonden we zo leuk door de combinatie van natuur, cultuur/steden en relaxen aan het strand.
Onze ideale reis is 2 weken cultuur/natuur en daarna een weekje relaxen.
Alvast bedankt!
Bram
eind sept/begin okt: Indonesië of Maleisie?
Re: eind sept/begin okt: Indonesië of Maleisie?
Begin oktober begint ook de regentijd in Indonesie, dus dat zou geen argument moeten zijn.
Persoonlijk vind ik Indonesie mooier/leuker dan Maleisie, omdat het net wat diverser en minder ontwikkeld is.
Je kan van Singapore naar Langkawi reizen, en zo een glim opvangen van cultuur (bv. Melakka, KL en Singare zelf) en natuur (Taman Negara, evt. Cameron Highlands) en dan relaxen op Langkawi.
Je kan ook in twee weken van Yogykarta naar Bali reizen, en cultuur snuiven in Yogya (tempels, dans) en Ubud. Natuur vind je onder andere bij de Bromo, Ijen, Menjangan (onderwater) enz. Bali heeft veel mooie plekken om te relaxen, en binnen een kleine afstand kun je evt. ook meer actie vinden als je daar (onverwachts) toch behoefte aan hebt.
Persoonlijk vind ik Indonesie mooier/leuker dan Maleisie, omdat het net wat diverser en minder ontwikkeld is.
Je kan van Singapore naar Langkawi reizen, en zo een glim opvangen van cultuur (bv. Melakka, KL en Singare zelf) en natuur (Taman Negara, evt. Cameron Highlands) en dan relaxen op Langkawi.
Je kan ook in twee weken van Yogykarta naar Bali reizen, en cultuur snuiven in Yogya (tempels, dans) en Ubud. Natuur vind je onder andere bij de Bromo, Ijen, Menjangan (onderwater) enz. Bali heeft veel mooie plekken om te relaxen, en binnen een kleine afstand kun je evt. ook meer actie vinden als je daar (onverwachts) toch behoefte aan hebt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie