Uitdaging Thailand - Cambodja in 12 dgn!

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
abreukel

Uitdaging Thailand - Cambodja in 12 dgn!

Bericht door abreukel »

Ten eerste wat een leuk forum! Ten tweede vraag ik om jullie hulp. Ik ga voor 12 dgn ri Thailand - Cambodja. Nu wil ik graag jullie advies t.a.v. de reis en wat je het beste kunt doen in die dagen.
In principe, als ik dit forum dr op na lees, moet ik me beperken tot enkele hoogtepunten.
Zat derhalve te denken aan:
Bangkok
Siem Reap
Phnom Penh?
En een must, een paar dgn relaxen op Ko Kut om vv weer naar Bangkok te gaan.

Ik realiseer me dat het veel te weinig is om alles te zien :) maar dit is een eenmalige gelegenheid om die kant op te gaan.

Hoelang zouden jullie verblijven in de verschillende locaties, of zou ik evt andere plaatsen moeten bezoeken? En hoe te reizen tussen de verschillende locaties. Bijv. tussen BKK en Siem Reap(bus, trein of vliegen).

Ik hoop op veel van jullie input hierbij en bij voorbaat dank!
Jenny
Reisexpert

Re: Uitdaging Thailand - Cambodja in 12 dgn!

Bericht door Jenny »

Heb je 12 dagen ter plekke, of is dat inclusief vlucht?

Ik vind Siem Reap en omgeving erg mooi, maar het is een lange en vermoeiende reis vanaf Bangkok (en weer terug). Als je perse daar heen wilt, dan zou ik gezien de tijd gaan vliegen.

- paar dagen BKK
* vlucht naar SR
- paar dagen SR
* met bus/boot naar een eiland
- paar dagen eiland
* terugvliegen naar NL

Persoonlijk vind ik het schema vrij vol, en zou ik eerder kiezen voor BKK, Ayuthaya (kleiner maar ook tempels), evt Kanchanaburi en een eiland.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
abreukel

Bericht door abreukel »

Zit dan idd te denken aan twee tussenstops in Siem Reap en een of twee eilanden om dan weer terug te gaan naar BKK.
travel57
Contacteer:

Bericht door travel57 »

Wij zijn net terug uit Cambodja, en onze ervaring is dat de duur van het reizen van A naar B erg lang is, het gaat moeizaam en vooral langzaam. Dus je moet de tijd er echt voor uit trekken. Alle verplaatsingen daar kosten minimaal een volle dag. Maar het is er prachtig. Voor cultuur is Phnom Penh aan te bevelen, voor gezelligheid is Siem Reap weer erg leuk. En wij vonden het strand in Sihanoukville geweldig. Maar zoals met alle reiservaringen is dit toch altijd een persoonlijke voorkeur. Misschien wat ideetjes opdoen of adresjes napluizen, http://www.driekenkwep.nl

Veel plezier met de voorbereidingen!!!
Plaats reactie