Australië of Nieuw Zeeland - Zoek de verschillen
-
Australië of Nieuw Zeeland - Zoek de verschillen
Beste mensen,
Januari/februari heb ik (32 jarige avonturier op zoek naar rust en gezelligheid) ongeveer 5 weken om op pad te gaan. Wil kiezen uit Australië of Nieuw Zeeland. Wie kan de verschillen tussen deze landen voor me typeren?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!
Albert-Jan
Januari/februari heb ik (32 jarige avonturier op zoek naar rust en gezelligheid) ongeveer 5 weken om op pad te gaan. Wil kiezen uit Australië of Nieuw Zeeland. Wie kan de verschillen tussen deze landen voor me typeren?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!
Albert-Jan
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Australië of Nieuw Zeeland - Zoek de verschillen
Australie is geel en Nieuw-Zeeland is groen. neh, das niet waar. Australie is heel veel groter. Heeft meer variatie. heeft landzoogdieren!!! jaja, die heeft N-Z niet!
Ik persoonlijk vond Oz leuker omdat ik een natuurliefhebber ben en er daar heel veel gekke beesten rond lopen. In N-Z dus niet.
N-Z heeft eigenlijk geen grote steden. Oz wel. in Oz is altijd geschikt weer te vinden in N-Z moet je letten op de seizoenen. Oz heeft heel veel vliegen ( in bepaalde delen) en n-z niet.
N-Z is veel kleiner dus je hoeft je niet te beperken tot een stukje.
ehmm. ga nog nadenken of ik meer verschillen weet
Ik persoonlijk vond Oz leuker omdat ik een natuurliefhebber ben en er daar heel veel gekke beesten rond lopen. In N-Z dus niet.
N-Z heeft eigenlijk geen grote steden. Oz wel. in Oz is altijd geschikt weer te vinden in N-Z moet je letten op de seizoenen. Oz heeft heel veel vliegen ( in bepaalde delen) en n-z niet.
N-Z is veel kleiner dus je hoeft je niet te beperken tot een stukje.
ehmm. ga nog nadenken of ik meer verschillen weet
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik hoef je niet te vertellen dat Australie veel groter is dan Nieuw Zeeland:P
Australie heeft alle contrasten en klimaten. Van Woestijn naar Zee en andersom. Rust en natuur vind je veelal in West Australie. De wat populairdere plekjes vind je aan de oostkust maar daar is het ook wel een stuk drukker en veel meer toerisme. De Australiers hebben zelf vakantie in december/januari.
Neemt niet weg dat het ongelovelijk mooi is. Het ligt er maar net aan waar je voorkeur naar uit gaat. Je kunt in Australie uit veel verschillende contrasten kiezen. Stedelijk gebied, Nationale Parken, Outback, tropische regenwouden,Aboriginal cultuur....
December, januari en februari is het regenseizoen in het noorden van Australie. Houd daar rekening mee met de planning van je trip.
In 5 weken lukt het je natuurlijk nooit om alles te zien van Australie, je zult je dus moeten beperken dat een bepaald deel. De oostkust lijkt me dan een logische keuze omdat er veel variatie. Boven regenwouden ( misschien dicht vanwege regenseizoen) grote steden waaronde Sydney, Great Barrier Reef ( echt een must!!) Cruisen over fraser island met een 4wd en natuurlijk de Whitsundays. Kortom veel info in toch een korte tijd.
Voor NZ heb je denk ik wel genoeg aan 5 weken en dan beide eilanden.
Nieuw Zeeland heeft een wat milder klimaat. Vooral geschikt voor de mooie natuur en natuurlijk de extreem sports
Het Noordereiland heeft veel vulkanen en kratermeren, Het zuidereiland veel bergen en prachtige kleuren in de natuur.
Persoonlijk zou ik voor Australie kiezen omdat er veel meer mogelijkheden zijn dus wat afwisselender dan NZ.
Bij bol.com is een leuk boekje te koop dat het Australie en Nieuw Zeeland. Daarin worden de verschillen duidelijk gemaakt met verhalen en foto's. Misschien een leuke tip.
Australie heeft alle contrasten en klimaten. Van Woestijn naar Zee en andersom. Rust en natuur vind je veelal in West Australie. De wat populairdere plekjes vind je aan de oostkust maar daar is het ook wel een stuk drukker en veel meer toerisme. De Australiers hebben zelf vakantie in december/januari.
Neemt niet weg dat het ongelovelijk mooi is. Het ligt er maar net aan waar je voorkeur naar uit gaat. Je kunt in Australie uit veel verschillende contrasten kiezen. Stedelijk gebied, Nationale Parken, Outback, tropische regenwouden,Aboriginal cultuur....
December, januari en februari is het regenseizoen in het noorden van Australie. Houd daar rekening mee met de planning van je trip.
In 5 weken lukt het je natuurlijk nooit om alles te zien van Australie, je zult je dus moeten beperken dat een bepaald deel. De oostkust lijkt me dan een logische keuze omdat er veel variatie. Boven regenwouden ( misschien dicht vanwege regenseizoen) grote steden waaronde Sydney, Great Barrier Reef ( echt een must!!) Cruisen over fraser island met een 4wd en natuurlijk de Whitsundays. Kortom veel info in toch een korte tijd.
Voor NZ heb je denk ik wel genoeg aan 5 weken en dan beide eilanden.
Nieuw Zeeland heeft een wat milder klimaat. Vooral geschikt voor de mooie natuur en natuurlijk de extreem sports

Persoonlijk zou ik voor Australie kiezen omdat er veel meer mogelijkheden zijn dus wat afwisselender dan NZ.
Bij bol.com is een leuk boekje te koop dat het Australie en Nieuw Zeeland. Daarin worden de verschillen duidelijk gemaakt met verhalen en foto's. Misschien een leuke tip.
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Ik ben net in Australie en Nieuw Zeeland geweest. Oke Australie is afwisselender, heeft echt leuke grote steden MAAR Nieuw Zeeland is veeeeeeeel mooier. Van strand en groene heuvels tot ruige bergen, vulkanen, kratermeren en fjorden. Bovendien zijn er pinguïns, zeeleeuwen, zeehonden, heel veel (rare) vogels en super vriendelijke mensen. Bovendien ook nog goedkoper! Als je ´maar´5 weken hebt zou ik naar Nieuw Zeeland gaan. Je hebt dan genoeg tijd om een rondje zuidereiland te doen en evt nog een paar hoogtepunten op het Noordereiland. In 5 weken kun je wel een stukje Australie doen, maar als je alleen Sydney - Cairns doet bijvoorbeeld dan mis je toch wel een heleboel mooie dingen. Neemt trouwens niet weg dat ik Australie niet leuk vond hoor ook daar is genoeg te doen-zien.
Janneke
Janneke