Trekking in Thailand/Laos/Cambodja/Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
JeffG09

Trekking in Thailand/Laos/Cambodja/Vietnam

Bericht door JeffG09 »

Heeft er iemand ervaringen/tips/suggesties/aanbevelingen omtrent trekking met een gids door de jungle in Thailand, Laos, Cambodja en/of Vietnam? Bijv. groepsgrootte/authenticiteit etc.
Volgens de Lonely Planet is namelijk alles mooi en de moeite waard, maar zoveel tijd heb ik natuurlijk niet.

Alvast bedankt!
R0B1N

Re: Trekking in Thailand/Laos/Cambodja/Vietnam

Bericht door R0B1N »

Hoelang wil je gaan?

In Thailand kan je vanuit Chiang Mai en Chiang Rai meerdaagse trekkings doen.
In Laos is Luang Prabang een erg goede uitvalsbasis.
JeffG09

Bericht door JeffG09 »

Heb gelezen dat three days two night-combinaties erg geschikt zijn om de trekking niet al te zwaar te maken, dus denk dat dat een goede keuze is qua tijd. Mijn reis in deze landen is van begin april t/m juli.
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Heb op meerdere plekken trekkings gedaan in Azie, zelf vond ik de trekking vanuit Luang Namtha in Laos wel het leuks. Was wel een erg pittige maar je ging echt echt de jungle in. Dit in tegenstelling tot de trekking die ik bijv heb gedaan vanuit Chiang Mai waar je gewoon op de "paden" bleef.

Het bedrijf waar ik mijn trekking heb gedaan: http://www.forestretreatlaos.com/ al zijn hun niet de enige.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Een jungletrekking in Thailand of Laos is zeker de moeite waard. Daarnaast vond ik een meerdaagse trekking door de rijstvelden in Vietnam (Sapa) ook geweldig. Een totaal andere ervaring dan een jungletrekking, maar net zo mooi.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
JeffG09

Bericht door JeffG09 »

lisette-van-beek schreef:Een jungletrekking in Thailand of Laos is zeker de moeite waard. Daarnaast vond ik een meerdaagse trekking door de rijstvelden in Vietnam (Sapa) ook geweldig. Een totaal andere ervaring dan een jungletrekking, maar net zo mooi.
Thanks! Heb je een aanbeveling voor een trekking vanuit Sapa? :D Bedrijf oid :)
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

JeffG09 schreef:
lisette-van-beek schreef:Een jungletrekking in Thailand of Laos is zeker de moeite waard. Daarnaast vond ik een meerdaagse trekking door de rijstvelden in Vietnam (Sapa) ook geweldig. Een totaal andere ervaring dan een jungletrekking, maar net zo mooi.
Thanks! Heb je een aanbeveling voor een trekking vanuit Sapa? :D Bedrijf oid :)
Nee, gewoon ter plekke een bureautje binnenlopen. Is toch bijna allemaal hetzelfde.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb ooit eens een tochtje gemaakt vanuit Vieng Phouka (ook op andere manieren gespeld, Viengphouka, Vieng Phuka, Viang Phouka etc. :-) ) in het noorden van Laos en dat was erg leuk. Er komen niet zoveel toeristen en dat maakt het misschien nog wat interessanter. Ook vanuit Luang Nam Tha (niet ver van Vieng Phouka) zijn er mooie opties heb ik vernomen. Maar ook vanuit Luang Prabang zijn er ongetwijfeld prachtige tochten te maken.

Ook in het zuiden van Laos zijn mooie opties. Ik kan daarin wellicht ook nog wel wat betekenen. :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie