Bolivia en Peru of alleen Boliva
Bolivia en Peru of alleen Boliva
In september willen we ca. 3,5 week naar Bolivia. We twijfelen nog of we alleen naar Bolivia willen gaan of Bolivia willen combineren met Peru. De twijfel zit er in dat we in Peru eigenlijk alleen het Titicacameer en Machu Pichu (en omgeving) zullen bezoeken. Daarnaast twijfelen we of we overal niet net te weinig tijd hebben en vooral van de ene plek naar het andere aan het reizen zijn. Is het verstandiger om nu alleen Bolivia te doen en een ander jaar Peru? Wat zijn jullie adviezen?
Reisschema met Peru ziet er ongeveer als volgt uit:
Santa Cruz
Potosi
Uyuni
La Paz
Puno
Titicaca
Cuzco
Heilige vallei met MP
Cuzco
Lima
Reisschema alleen Bolivia ziet er ongeveer als volgt uit
Santa Cruz
Potosi
Uyuni
La Paz
Copacabana
La Paz
Rurrenebaque
La Paz
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Reisschema met Peru ziet er ongeveer als volgt uit:
Santa Cruz
Potosi
Uyuni
La Paz
Puno
Titicaca
Cuzco
Heilige vallei met MP
Cuzco
Lima
Reisschema alleen Bolivia ziet er ongeveer als volgt uit
Santa Cruz
Potosi
Uyuni
La Paz
Copacabana
La Paz
Rurrenebaque
La Paz
Alvast bedankt voor jullie reacties!
-
- Reiziger
Re: Bolivia en Peru of alleen Boliva
Waarom zou je Bolivia willen combineren met Peru? Als je vooral naar Bolivia wilt, doe dat dan. Daar kan je die drie een halve week makkelijk vullen. Eventueel kan je nog een blik gaan werpen op het Titicaca meer. Dat ligt vlak bij La Paz. En ja, dan kan de gedachte reizen om dan ook nog vlug vlug Machu Picchu, enz. mee te pikken om dat dat niet al te ver weg lijkt te liggen (dat is wat anders dan "combineren met Peru")."We twijfelen nog of we alleen naar Bolivia willen gaan of Bolivia willen combineren met Peru"
Maar waarom zou je dat doen? Machu Picchu loopt niet weg hoor. Dat ligt er nog wel een tijdje.
Ik zou alleen Bolivia doen, je kunt snel en makkelijk alle highlights zien van Bolivia in 3 weken!
Ik zit zelf te denken om met deze singelreis te gaan: ontdekbolivia.nl/rondreizen-bolivia/single-reizen/
Vooral de Salar Uyuni, Potosi, Sucre en La Paz wil ik bezoeken! Je kunt namelijk in de steden zelf en omstreken heel veel leuke activiteiten doen!
Ik zit zelf te denken om met deze singelreis te gaan: ontdekbolivia.nl/rondreizen-bolivia/single-reizen/
Vooral de Salar Uyuni, Potosi, Sucre en La Paz wil ik bezoeken! Je kunt namelijk in de steden zelf en omstreken heel veel leuke activiteiten doen!
Als ik je schema zo lees is de vraag meer: ga ik naar Machu Picchu of Rurrenabaque? (ik zou bij je Peru schema bij Puno/titicaca in ieder geval ook copacabana neerzetten met evt Isla de Sol)
- En wil je dan bij Machu Picchu een (meerdaagse) trek doen?
- En Rurrenabaque, meerdaags de jungle in?
- Ben je ook van plan de pampas vanuit daar te doen?
- En wil je dan bij Machu Picchu een (meerdaagse) trek doen?
- En Rurrenabaque, meerdaags de jungle in?
- Ben je ook van plan de pampas vanuit daar te doen?