Wandelsokken
Wandelsokken
Hallo iedereen
Ik wil de Inca Trail in Peru gaan lopen en ik heb lage wandelschoenen. Verder gebruik ik deze schoenen eigenlijk niet, alleen voor de zomervakantie naar meestal warmere landen buiten Europa. Nu wilde ik voor de Inca Trail ook wel aantal paar goede wandelsokken kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik lees overal verschillende verhalen over sokken.
Geen Katoen. Merino wol is het beste. Falke TK2 is erg populair. Maar ook die van de Hema.
Maar heeft iemand ervaring met Tenson sokken (Perry Sport)?
En Wildebeast? (Deze vind ik stiekem het prettigst aanvoelen. Bij Perry Sport lag een hele mand sokken die allemaal kon uitproberen, ook Falke en Smartwool, ik merkte eigenlijk weinig verschil).
Ik lees wel dat veel mensen blij zijn met de Hema wandelsokken maar als ik normale sokken koop bij de Hema dan krijg ik binnen een paar keer dragen al gaten..
Wat kunnen jullie aanbevelen?
Ik wil de Inca Trail in Peru gaan lopen en ik heb lage wandelschoenen. Verder gebruik ik deze schoenen eigenlijk niet, alleen voor de zomervakantie naar meestal warmere landen buiten Europa. Nu wilde ik voor de Inca Trail ook wel aantal paar goede wandelsokken kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik lees overal verschillende verhalen over sokken.
Geen Katoen. Merino wol is het beste. Falke TK2 is erg populair. Maar ook die van de Hema.
Maar heeft iemand ervaring met Tenson sokken (Perry Sport)?
En Wildebeast? (Deze vind ik stiekem het prettigst aanvoelen. Bij Perry Sport lag een hele mand sokken die allemaal kon uitproberen, ook Falke en Smartwool, ik merkte eigenlijk weinig verschil).
Ik lees wel dat veel mensen blij zijn met de Hema wandelsokken maar als ik normale sokken koop bij de Hema dan krijg ik binnen een paar keer dragen al gaten..
Wat kunnen jullie aanbevelen?
Re: Wandelsokken
Wij dragen Falke sokken en deze bevallen uitstekend. Ik heb geen ervaring met de andere merken.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ik heb geen ervaring met de genoemde sokken, maar wel met die van Nomad. Waar je vooral op moet letten is of ze een beetje lang mee kunnen gaan. Dat is wat lastig te bepalen in de winkel maar soms kun je het aan de hand van het stofje wel beoordelen. Verder zou ik ook gaan voor naadloze sokken bij de tenen. Dit voorkomt namelijk dat je op die plekken blaren krijgt als je ze een keer aandoet.
Heb je de tijd om enkele eerst uit te proberen voor je vertrekt? Voor die paar euro zou je dat misschien kunnen doen en als ze fijn zijn is dat veel meer waard dan dat je halverwege je trip met kapotte sokken zit.
Heb je de tijd om enkele eerst uit te proberen voor je vertrekt? Voor die paar euro zou je dat misschien kunnen doen en als ze fijn zijn is dat veel meer waard dan dat je halverwege je trip met kapotte sokken zit.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb heel veel trekkings gedaan en ook een aantal keren de 4-daagse van Nijmegen gelopen. Altijd op de goedkoopste sokken die ik kon vinden, was meestal 6 paar voor 10 gulden, en na gebruik gewoon weggooien. Heeft altijd prima voldaan, en je moest eens kijken hoe jaloers anderen waren als de ochtend volgend op een natte trekkingdag in bijvoorbeeld Ijsland ik heerlijk droge sokken aan kon doen en verder iedereen die stinkende natte echte wandelsokken aan MOEST doen.
Als je snel blaren krijgt draag je die goedkope sokken gewoon binnenstebuiten.
Als je snel blaren krijgt draag je die goedkope sokken gewoon binnenstebuiten.
Ik heb nu Tenson's gekocht: 4 paar voor maar 15 euro (was 30 euro), met Merino wol.
Dat leek me een goede prijs om uit te proberen.
Ik heb tot nu toe 1 paar uitgepakt en die 2x aangehad naar de sportschool
(bij gebrek aan betere oefening) maar tot nu toe bevallen ze prima.
Dat leek me een goede prijs om uit te proberen.
Ik heb tot nu toe 1 paar uitgepakt en die 2x aangehad naar de sportschool
(bij gebrek aan betere oefening) maar tot nu toe bevallen ze prima.