Duikcursussen in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
RubenK85
Reiziger

Duikcursussen in Australië

Bericht door RubenK85 »

Hallo allemaal,

Ik wil erg graag m'n PADI Open Water halen als ik in Australië ben. Ik heb al 2 keer eerder een introductieduik gedaan en vond dat echt geweldig. En Australië is uiteraard het land bij uitstek om te duiken ;)

Maar... hebben jullie nog tips in welke regio het het goedkoopste is? Uiteraard kan ik in Cairns de cursus doen, maar het lijkt me dat het daar het duurst is, aangezien daar de meeste klandizie is.. Iemand ervaring met andere regio's?

Hoeft niet per sé Great Barrier Reef te zijn. Daar kom ik sowieso langs, en als ik m'n PADI dan al heb kan ik gewoon 'vrij' duiken
Erik
Site Admin

Re: Duikcursussen in Australië

Bericht door Erik »

In het verleden was het altijd dat de duikcursussen die het goedkoopst waren ook het meest massaal zijn. Als je het goed wilt leren zou ik zelf aanraden net iets meer te betalen. De groepen zijn dan kleiner, meestal is de apparatuur net wat fijner en je zit (soms) op een wat rustigere locatie. Cairns is om die reden ook een van de plekken waar je goedkoop kunt duiken, omdat er veel aanbod is.

Eventueel zou je rondom Townsville eens kunnen kijken. Kun je het daar leren en daarna naar Cairns om goedkoop op pad te gaan zodra je je PADI hebt.
RubenK85
Reiziger

Re: Duikcursussen in Australië

Bericht door RubenK85 »

Erik,

Ook dat is inderdaad een reden om niet in Cairns te duiken, te druk. Als is drukte ook relatief natuurlijk ;)

Maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat op een rustigere spot de prijzen ook wat beter zijn omdat het minder bekend is. Bedankt voor je advies!
Plaats reactie