Van langkawi naar Satun

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
MaritMW

Van langkawi naar Satun

Bericht door MaritMW »

Hey guys,

Ik ben op zoek naar informatie over de grensovergang langkawi - satun. Is het vanaf satun makkelijk om in krabi te komen? Is satun het waard om te overnachten/rondhangen?

Kom maar op met jullie tips! :)
Torra
Reisexpert

Re: Van langkawi naar Satun

Bericht door Torra »

Wij zijn van Langkawi met een snelboot naar Satun gevaren. Met een klein busje naar het busstation. Veel mensen namen daar gelijk de grote bus naar Krabi. Wij ook.
Wij zijn in Trang uitgestapt omdat we daar een auto wilden huren. Niemand bleef in Satun.
Het kan dus makkelijk. Alleen wel de ochtendboot nemen en misschien vast iets boeken in Krabi.
MaritMW

Bericht door MaritMW »

Torra schreef:Wij zijn van Langkawi met een snelboot naar Satun gevaren. Met een klein busje naar het busstation. Veel mensen namen daar gelijk de grote bus naar Krabi. Wij ook.
Wij zijn in Trang uitgestapt omdat we daar een auto wilden huren. Niemand bleef in Satun.
Het kan dus makkelijk. Alleen wel de ochtendboot nemen en misschien vast iets boeken in Krabi.
Bedankt voor je reactie! Is het ook mogelijk om daar ergens een visa on arrival te krijgen? Hoe vond je trang?
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Wij hadden een multiple visum van tevoren in NL aangeschaft, dus hoefden daar niets te regelen. Ik neem aan dat je omdat je over land komt gewoon een stempel krijgt om 15 dagen te mogen blijven.

Wij vonden Trang best leuk. Klein niet toeristisch typisch Thais provincie stadje. Met rond het centrum goedkope guesthouses en hotels.
Een gezellige kleine nightmarket met veel vlees en een paar restaurantjes met ook Westers eten.
Er waren toen die demonstraties waar ze ook gemoedelijk aan meededen.
Maar geen spetterend uitgaansleven dus!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik vond Satun een van de minder leuke plaatsjes in de categorie Thaise middelgrote stadjes. Er zit daar wel een immigratiekantoor, maar als je over land binnenkomt, kun je maximaal 15 dagen blijven. Misschien is dat wel te verlengen (weet ik niet zeker; Steven?), maar dan ben je waarschijnlijk evenveel geld en tijd kwijt als wanneer je gewoon van tevoren een visum aanschaft.
Als je sowieso langer wilt blijven dan 15 dagen, kun je beter in Maleisië even een visum scoren. Dat kan volgens mij alleen op Penang (of in KL of Kota Bahru). Op Langkawi voor zover ik weet niet.
Penang is ook zeer de moeite waard, trouwens!
Trang vond ik ook een erg leuk stadje. Ik ben er vaak doorheen gekomen als ik van noord naar zuid of omgekeerd reisde en bleef altijd wel een paar dagen hangen. Vooral de night markets zijn erg leuk (die buiten het centrum -vlakbij de clock tower- vond ik zelf leuker dan de (erg drukke) markt in het centrum).
In het centrum van Trang zit het Sri Trang hotel. Dit hotel is vrij duur en niet echt bijzonder. Ik raad mensen meestal aan om te overnachten in het spotgoedkope (1p kamer 180-200 BHT) Koh Teng hotel (ook vlakbij de clock tower). De kamers zijn simpel (alleen koude douches geloof ik), maar onwijs ruim en licht. Wifi was -de laatste keer dat ik er was- volgens mij alleen beschikbaar op de eerste 2 verdiepingen.

*edit* Ik kan me trouwens voorstellen dat veel toeristen Trang niet echt heel bijzonder vinden, omdat er niet zoveel te doen is, maar ik hou juist heel erg van dit soort plaatsjes, omdat je dan veel meer contact maakt met de locals en omdat het gewoon zo lekker authentiek Thais is. Maar voor toeristen die kort op reis zijn en vooral highlights willen zien, is het misschien wel een beetje saai. Ligt eraan wat je zoekt...

*nog een edit* Ik zie net dat je kok bent. Trang is zo'n beetje de eetstad van Thailand en veel Thai gaan naar Trang voor de grote diversiteit in (vreemde) gerechten. Ook wel leuk misschien?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Wij zijn hier gaan slapen
Ik heb dit erover geschreven op een ander forum:

S2S Queen Hotel, goedkoop: 600 thbzonder en 700 met ontbijt. Eenvoudig ontbijt.

Moderne lobby en ontbijt restaurant. Kamers gedateerd, wel schoon en zeer goede Wifi en heerlijke handdoeken.
Op 5 minuten lopen van de nightmarket met veel eetstalletjes, hier geen vegetarisch eten.
15 minuten lopen van het treinstation waar ook de reisbureaus te vinden zijn en een paar goede restaurants met ook Westers eten.
Bij het station ook een ander hotel dat zeer goed staat aangeschreven. Het Sri Tang hotel.
Bij het station vind je ook de tuktuk die je naar de luchthaven of busterminal kan brengen. Op straat moeilijk transport te vinden. In het Queen hotel bellen ze er een voor je.
Plaats reactie