Het Australië kletstopic
Re: Het Australië kletstopic
Ik ben naar de Great Ocean road gegaan in juli (voor een werkvakantie met mensen met een beperking) en ik had net zulk weer als toen ik in maart ging, dus je moet net een beetje geluk ook hebben. Het is er wel prachtig, ook in de winter, maar je kunt niet lekker aan het strand liggen. Maar ik denk ook dat je in karatha veelal warm weer hebt dus reizen in 15 graden is dan ook niet heel erg toch? Als je maar iets moois te zien krijgt denk ik dan maar zo!
He!
Mijn naam is Jim Schepers! 23 jaar oud!
Ik ga voor een jaar naar Australie toe. Heb inmiddels mijnn visum binnen en mijn werk opgezegd.
Ik ben van plan om te beginnen in Perth en daar eerst een tijdje te werken. Daarna de outback in richting het oosten. Maar dit is optioneel! Aan de andere kant beginnen lijkt me ook prachtig! Ik heb nog geen ticket geboekt dus de vertrekdatum staat nog niet vast. bedoeling is om het 2e of 3e weekend van februari te vertrekken (of eerder/later). Iemand tips waar je het beste kan beginnen?? Ik zoek nog iemand die met mij deze reis wil beginnen en wie weet helemaal af te maken. Ben jij een jongen of meisje rond dezelfde leeftijd en wil je ook binnenkort vertrekken en lijkt het je leuk om samen ergens te beginnen, Let me know!
Mijn naam is Jim Schepers! 23 jaar oud!
Ik ga voor een jaar naar Australie toe. Heb inmiddels mijnn visum binnen en mijn werk opgezegd.
Ik ben van plan om te beginnen in Perth en daar eerst een tijdje te werken. Daarna de outback in richting het oosten. Maar dit is optioneel! Aan de andere kant beginnen lijkt me ook prachtig! Ik heb nog geen ticket geboekt dus de vertrekdatum staat nog niet vast. bedoeling is om het 2e of 3e weekend van februari te vertrekken (of eerder/later). Iemand tips waar je het beste kan beginnen?? Ik zoek nog iemand die met mij deze reis wil beginnen en wie weet helemaal af te maken. Ben jij een jongen of meisje rond dezelfde leeftijd en wil je ook binnenkort vertrekken en lijkt het je leuk om samen ergens te beginnen, Let me know!

- Kims
- Reisexpert
Welkom!jimbte schreef:Iemand tips waar je het beste kan beginnen??
Waar je het beste kan beginnen ligt er helemaal aan wat je wil ga doen qua werk, activiteiten en wat je zoekt in een plek. Grote steden zijn over het algemeen een goede plek om te beginnen al kan werk vinden wel moeilijker zijn. Maar via via zul je meer te weten komen, helemaal als je bijvoorbeeld in een backpackers verblijft.
Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
He Kim,
Dankjewel!
Ik heb gister mijn vlucht geboekt naar Brisbane.
Over 2 weken vlieg ik.
Ik kan daar de eerste week/weken bij verre familie verblijven.
Als er iemand Rond die tijd daar ook ergens verblijft en nog een reisgenootje zoekt laat het me weten
Gr
Dankjewel!
Ik heb gister mijn vlucht geboekt naar Brisbane.
Over 2 weken vlieg ik.
Ik kan daar de eerste week/weken bij verre familie verblijven.
Als er iemand Rond die tijd daar ook ergens verblijft en nog een reisgenootje zoekt laat het me weten

Gr
Hoi Jim,jimbte schreef:He Kim,
Als er iemand Rond die tijd daar ook ergens verblijft en nog een reisgenootje zoekt laat het me weten![]()
Gr
ik vlieg woensdag naar Melbourne en reis dan via Sydney naar Cairns dus ik kom langs Brisbane misschien kunnen we een stukje samen reizen.
He Floris,
Klinkt goed!
Rond welke tijd ben je in brisbane?
Klinkt goed!
Rond welke tijd ben je in brisbane?
Zo visum is rond dus nu ben ik aan het kijken voor een vliegticket.
Wat is een reële prijs voor een enkeltje australie?
Alvast bedankt
Wat is een reële prijs voor een enkeltje australie?
Alvast bedankt
Ik heb er 1tje voor EUR 603,- (in september naar Brisbane, al ruim een maand geleden gekocht)
Direct via de site van Singapore Airlines geboekt, alleen maar goede recensies van de maatschappij.
Via skyscanner krijg je wel lagere prijzen, maar die verwijzen vaak naar (enigszins) obscure sites die op het einde nog bijvoorbeeld creditcardkosten rekenen waardoor je toch weer duurder uit bent.
Direct via de site van Singapore Airlines geboekt, alleen maar goede recensies van de maatschappij.
Via skyscanner krijg je wel lagere prijzen, maar die verwijzen vaak naar (enigszins) obscure sites die op het einde nog bijvoorbeeld creditcardkosten rekenen waardoor je toch weer duurder uit bent.
- Michelle89
- Reisexpert
Mijn enkeltje Darwin was ook zo rond de 640 euro.
Vannacht schoot me ineens te binnen dat ik al bijna mn 2e WHV moet gaan aanvragen, tijd is voorbij gevlogen!
Vannacht schoot me ineens te binnen dat ik al bijna mn 2e WHV moet gaan aanvragen, tijd is voorbij gevlogen!
Gaat snel michelle! Wat zijn je plannen?
- Michelle89
- Reisexpert
Ondertussen is deze al goedgekeurd
Ik blijf voorlopig in Melbourne, maar wil dit jaar wel gebruiken om ook wat meer te gaan reizen.

Ik blijf voorlopig in Melbourne, maar wil dit jaar wel gebruiken om ook wat meer te gaan reizen.

Hallo Iedereen,
Ik ben mijn reis aan het voorbereiden naar Australie.
Ik land in Sydney waar mijn vriendin zal zijn om mij op te pikken
Daar blijven we dan een paar dagen. Vanuit sydney gaan we naar Elon Elong, om vervolgens naar Melbourne te gaan.
We pakken ook nog ff 10 dagen great ocean road, om vervolgens te vliegen van Adelaide naar Perth. In Perth gaan we nog 2 weken rondreizen. Al met al een reis van 32 dagen. Heeft iemand nog tips voor ons? We zijn 21 en 22 jaar oud.
Hebben al plannen om camper te huren. Alles is welkom
Ik ben mijn reis aan het voorbereiden naar Australie.
Ik land in Sydney waar mijn vriendin zal zijn om mij op te pikken

Daar blijven we dan een paar dagen. Vanuit sydney gaan we naar Elon Elong, om vervolgens naar Melbourne te gaan.
We pakken ook nog ff 10 dagen great ocean road, om vervolgens te vliegen van Adelaide naar Perth. In Perth gaan we nog 2 weken rondreizen. Al met al een reis van 32 dagen. Heeft iemand nog tips voor ons? We zijn 21 en 22 jaar oud.
Hebben al plannen om camper te huren. Alles is welkom
Welkom op het forum! Wat een mooie vooruitzichten en wat gaaf dat jullie samen gaan rondreizen.
Heb je toevallig de informatie bij https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/ al gelezen? Daar vind je namelijk heel veel handige tips en kun je ook op basis van foto's e.d. bekijken waar je graag naar toe zou willen en lezen waar je aan moet denken.
Heb je toevallig de informatie bij https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/ al gelezen? Daar vind je namelijk heel veel handige tips en kun je ook op basis van foto's e.d. bekijken waar je graag naar toe zou willen en lezen waar je aan moet denken.
- Kims
- Reisexpert
Watch that space!

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
- Michelle89
- Reisexpert
Oh my! Gelukkig zit ik veilig in het zuidelijke puntje!