Interrail Zomer 2015 Italië en Frankrijk
Interrail Zomer 2015 Italië en Frankrijk
Ik en mijn vriendin hebben deze zomervakantie het plan om 3 weken met de interrailpass door europa een rondreis te maken. Zelf hadden we de volgende bestemmingen in gedachten Amsterdam --> Milaan --> Florence --> Rome --> Livorno --> Cannes --> Avignon --> Parijs en dan weer terug naar huis. Heeft iemand enige tips hoe we dit verder moeten aanpakken en of dit haalbaar is?
Re: Interrail Zomer 2015
Ik denk dat 3 weken voor deze route haalbaar is. De afstanden in Italië tussen de steden die je noemt zijn niet groot en ook Cannes - Avignon - Parijs kennen geen grote afstanden. Wel is het zo dat je natuurlijk in Rome en Parijs al een aantal dagen kan vermaken. Je moet ook een hogesnelheidstrein nemen tussen bijvoorbeeld Milaan - Florence - Rome en daar kunnen beperkingen aan zitten voor gebruik van interrailpas. Zo kan het zijn dat er beperkte beschikbaarheid is of dat je moet reserveren en daar een fee voor betaald. Dit geldt ook vaak voor de TGV in Frankrijk zelf en de Thalys vanuit Parijs naar Nederland. Dus kijk even goed op bijvoorbeeld interrail.eu hoe dat zit en kijk ook naar welke treinen waar rijden en hoe lang dat gaat duren. Verder is de periode die jij noemt (zomer vakantie) natuurlijk hoogseizoen. Dus misschien van te voren al reserveren (zeker voor de beperkte beschikbaarheden in hoge snelheidslijnen) zou dan wel een must zijn. Bahn.de is ook een goede site voor raadplegen van treinrijden. Dan kun je op basis daarvan een globale planning maken. Welke interrailpas wil je nemen?
Ik denk dat je naar Livorno gaat omdat dat een handige tussenstop is tussen Cannes en Rome en je van daaruit Pisa kan zien. Livorno zelf is schattig om te zien maar niet zo heel groot/bijzonder. Vanuit daar is Pisa circa 20 minuten en vanuit Florence kun je dat ook in dagtrip doen want die reistijd bedraagt 1 uur. Heb je al gekeken naar de route van Rome naar Cannes? Het is met overstappen circa 9 uur treinen. Je zou kunnen overwegen dat in één keer te doen i.p.v. tussenstop Livorno want vanaf Livorno kom je ook niet makkelijker naar Cannes en qua tijd scheelt het bijna niets
Kijk anders zelf even via de sites die ik hier boven gaf wat handig is. Lucca is trouwens ook vanuit Pisa/Livorno te bezoeken en zeker aanrader! Zie ook ons artikel over Livorno, Pisa en Lucca: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/it ... 23195.html
Hoewel jouw route niet een gebruikelijke standaard interrail route is (meeste mensen kiezen voor Oost Europa en minder dure steden), is het wel een mooie route en zie je mooie dingen.
Misschien kan je hier ook wat inspiratie van op doen: backpacken-interrailen-door-italie-fran ... 23436.html
Ik denk dat je naar Livorno gaat omdat dat een handige tussenstop is tussen Cannes en Rome en je van daaruit Pisa kan zien. Livorno zelf is schattig om te zien maar niet zo heel groot/bijzonder. Vanuit daar is Pisa circa 20 minuten en vanuit Florence kun je dat ook in dagtrip doen want die reistijd bedraagt 1 uur. Heb je al gekeken naar de route van Rome naar Cannes? Het is met overstappen circa 9 uur treinen. Je zou kunnen overwegen dat in één keer te doen i.p.v. tussenstop Livorno want vanaf Livorno kom je ook niet makkelijker naar Cannes en qua tijd scheelt het bijna niets

Hoewel jouw route niet een gebruikelijke standaard interrail route is (meeste mensen kiezen voor Oost Europa en minder dure steden), is het wel een mooie route en zie je mooie dingen.
Misschien kan je hier ook wat inspiratie van op doen: backpacken-interrailen-door-italie-fran ... 23436.html
Re: Interrail Zomer 2015 Italië en Frankrijk
Dankjewel voor de reactie! Ik zal zeker een kijkje nemen op alle links die je genoemd hebt!
Re: Interrail Zomer 2015 Italië en Frankrijk
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust
Hopelijk heb je nu in ieder geval een beetje een idee waar je moet beginnen met uitzoeken/organiseren.
Nog een tip: accommodatie kun je alvast bekijken op sites als booking.com en hostelbookers/hostelworld of airbnb. Je kan dan ook kijken of er veel goedkope accommodatie is of dat je wel van te voren moeten boeken. Sommige mensen boeken namelijk vooraf accommodatie, anderen pas als ze weer verder reizen naar de volgende plek en sommigen weer als ze direct aankomen. Dat ligt beetje aan hoe vast jij je route wil leggen, hoeveel tijd je heb en of je zekerheid wil hebben.
Let ook even op het aantal reisdagen in de verschillende interrailpassen! Soms heb je x aantal reisdagen, soms onbeperkt.

Nog een tip: accommodatie kun je alvast bekijken op sites als booking.com en hostelbookers/hostelworld of airbnb. Je kan dan ook kijken of er veel goedkope accommodatie is of dat je wel van te voren moeten boeken. Sommige mensen boeken namelijk vooraf accommodatie, anderen pas als ze weer verder reizen naar de volgende plek en sommigen weer als ze direct aankomen. Dat ligt beetje aan hoe vast jij je route wil leggen, hoeveel tijd je heb en of je zekerheid wil hebben.
Let ook even op het aantal reisdagen in de verschillende interrailpassen! Soms heb je x aantal reisdagen, soms onbeperkt.