Aanraders gezocht: combi van citytrip, touren & zee in zomer
Aanraders gezocht: combi van citytrip, touren & zee in zomer
Hi,
Zojuist stel ik in een ander topic een aantal vragen over een rondreis vakantie voor Portugal (zie daarvoor: portugal-rondreis-porto-faro-dagen-info-t29633.html)
Nu ben ik nog niet helemaal om en dus wel benieuwd naar meer van dit soort combi's van (minimaal) een stad, beetje rond touren en daarnaast zon & zee. Is voor in de zomer en voor 10-14 dagen ongeveer.
Voorbeelden: Valencia -> Barcelona en alles daar tussen in.
Porto -> Lissabon/Faro en alles er tussen in.
etc. etc.
Iemand tips, inspiratie of eigen ervaringen... please share!
Zojuist stel ik in een ander topic een aantal vragen over een rondreis vakantie voor Portugal (zie daarvoor: portugal-rondreis-porto-faro-dagen-info-t29633.html)
Nu ben ik nog niet helemaal om en dus wel benieuwd naar meer van dit soort combi's van (minimaal) een stad, beetje rond touren en daarnaast zon & zee. Is voor in de zomer en voor 10-14 dagen ongeveer.
Voorbeelden: Valencia -> Barcelona en alles daar tussen in.
Porto -> Lissabon/Faro en alles er tussen in.
etc. etc.
Iemand tips, inspiratie of eigen ervaringen... please share!
-
- Reisexpert
Re: Aanraders gezocht: combi van citytrip, touren & zee in z
Andalusië!!! Een mooi alternatief voor Portugal. Daar vind je ook alles wat je zoekt en ook die omgeving is werkelijk schitterend!
Het grote verschil met Portugal (en dat bepaalt altijd wel een beetje mijn gevoel op reis) vond ik de mensen.
De Spanjaarden vond ik over het algemeen erg onvriendelijk, arrogant en onbehulpzaam. De Portugezen daarentegen waren lief, warm en juist superbehulpzaam.
Qua natuur is Andalusië misschien iets dramatischer en grootser, maar toch vond ik Portugal veel leuker, mede vanwege de mensen en de kleinschaligheid.
In Andalusië zou ik je het volgende rondje aanraden: Granada, Antequerra (zéker gaan wandelen in El Torcal!!) Malaga, Ronda, Tarifa, Sevilla, Córdoba. En wellicht nog wat mooie plaatsjes daartussen die ik niet bezocht heb : )
Het grote verschil met Portugal (en dat bepaalt altijd wel een beetje mijn gevoel op reis) vond ik de mensen.
De Spanjaarden vond ik over het algemeen erg onvriendelijk, arrogant en onbehulpzaam. De Portugezen daarentegen waren lief, warm en juist superbehulpzaam.
Qua natuur is Andalusië misschien iets dramatischer en grootser, maar toch vond ik Portugal veel leuker, mede vanwege de mensen en de kleinschaligheid.
In Andalusië zou ik je het volgende rondje aanraden: Granada, Antequerra (zéker gaan wandelen in El Torcal!!) Malaga, Ronda, Tarifa, Sevilla, Córdoba. En wellicht nog wat mooie plaatsjes daartussen die ik niet bezocht heb : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Valencia-Barcelona lijkt me een goed idee. Ze liggen ongeveer drie uur van elkaar dus het is goed te combineren in een lang weekend of een weekje. De mensen in Spanje vind ik in het algemeen vriendelijk, maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Voor goedkope overnachtingen kun je kijken op: [verwijderd], voor Barcelona en voor Valencia op : [verwijderd] . Er is zoveel te zien dat je beter een week kunt gaan.
Het eerste wat ik dacht was ook Andalucie. Vond ik erg de moeite waard. Misschien ook Toscane? Heb ik geen ervaring mee. Maar wil je echt iets anders dan kan ik je Macedonie aanraden. Neem gewoon een pakketreis van Arke of Corendon (ik zou de eerste aanraden want de tweede wijzigde op het laatste moment bij veel mensen de vluchten) en huur een auto en trek er op uit. Het is een verrassend mooi land met veel water en veel groene bergen. Daarnaast is het zeer goedkoop (aan het eind van de week moesten we de omgewisselde 100 euro pp opmaken). Er zijn meerdere reisgidsen van Macedonie verkrijgbaar. Echt een bijzonder land waar het toerisme nog in de kinderschoenen staat.
Dank allen!
Gaan er even over sparren. Andere tips nog altijd welkom!
Gaan er even over sparren. Andere tips nog altijd welkom!
Wij hebben een rondreis op Kreta gedaan en dat was ook een grote aanrader. Wij hadden een huurauto, gingen voor 8 dagen en sliepen iedere nacht in een ander stadje of dorpje, maar ook een langere periode is prima te vullen daar. Het is een erg gevarieerd eiland (stranden, heuvels/wandelen in het binnenland, cultuur, ...) en door op die manier rond te reizen, leer je de streek toch beter kennen. Er is bv. een groot verschil tussen het zuiden (authentieker) en het noorden (toeristischer, grootschaliger). Nu heeft Kreta wel geen stad van hetzelfde kaliber als bv. Barcelona, Lissabon of Porto, dus het hangt er een beetje van af hoe belangrijk je dat vindt, maar er zijn in het noorden zeker wel steden die de moeite waard zijn.