Hoi Kims, ik denk toch dat het nu anders is geworden. Dit is namelijk te lezen op de ATO site:Kims schreef:Het is geen leugen want met een working holiday visum ben je een tijdelijke resident en dus een resident. De belastingdienst maakt geen onderscheid tussen tijdelijke of permanente residents! Ze vragen namelijk letterlijk in je belastingteruggave: "Are you an Australian resident for tax purposes?" waarop je dus "ja" hoort te antwoorden. Dit heb ik bevestigd gekregen door de belastingdienst!Eloyvanrijn schreef:Hoe het dus werkt als ik mijn accountant geloof, dat wanneer je zegt tegen de Goverment dat je de intentie hebt om in Australie te blijven je dus het recht hebt om jezelf als resident aan te merken.
Dus met een kleine leugen voor je eigen best wil heb je het recht om a je geld terug te krijgen.
https://www.ato.gov.au/Individuals/Stud ... -students/Working holidaymakers
You are a working holidaymaker if you are a tourist who intends to work and travel in Australia temporarily. You are not an Australian resident for tax purposes if one of the following applies:
• you are visiting Australia for more than six months and for most of that time you are travelling and working in various locations around Australia
• you are holidaying in Australia
• you are visiting for less than six months.