Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum aanvraag Thailand moeite

Bericht door stevenl »

Marjovogel schreef:Ik begrijp dat je een financieel jaaroverzicht moet inleveren voor een visa Thailand.
De jaarsopgaaf voor de belasting (kan ik niet kopieren) maar is dat wel wat ze willen hebben?
Alleen voor een non-immigrant O visum vragen sommige visumuitgevers om financiele informatie.
kevinenkitty

Re: Wat invullen voor verblijf bij visumaanvraag Thailand?

Bericht door kevinenkitty »

Wij boeken altijd iets bij booking.com en annuleren het wanneer onze visa in orde is. Wel op letten dat je iets neemt met gratis annulering. We gebruiken ook booking.com soms effectief dus voor klanten zullen ze dit wel niet erg vinden.
Henk1540

Bericht door Henk1540 »

Om het heel simpel te houden : vul gewoon als verblijfplaats Thanon Khao San in... Het backpackers mekka... Dit wordt altijd aanvaard, en je dient echt geen andere verblijfplaatsen om te geven, noch boekingsbewijzen te tonen !
Het is een simpele formaliteit... Er is een vakje op het formulier voorzien... en dat dient dan ook ingevuld te worden anders zijn de beambtes hun draai kwijt *)
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Precies wat henk zegt. En bewaar het 2de blaadje goed ( tussen een boek ofzo) en niet zoals me reisgenoot toen der tijd, zij gooide het weg, en toen met veel geluk en een aardig Thais vrouwtje bij de incheck balie toch mogen inchecken. Dat is je departure kaart :).

Have fun in thailand alvast :)
Ninke
Reiziger

Bericht door Ninke »

Ik vul altijd het eerste hotel in en de rest kom goed hoor, ze zijn wel gewend aan backpackers ;-)
In het vliegtuig kan je het anders altijd aan iemand vragen, mocht je nog twijfelen.

Have fun!
vanderlinden

60 dagen toeristen visum regelen voor Thailand vanuit VienTiane

Bericht door vanderlinden »

Hallo,

Ik wil een 60 dagen toeristen visum regelen voor Thailand terwijl ik in VienTiane ben. Weet iemand hoe lang zoiets duurt? Ik wil namelijk een niet al te lange tijd doorbrengen in Vientiane.

Alvast bedankt!
Ivo1988
Reiziger

Re: Visum

Bericht door Ivo1988 »

Een beetje googelen bracht me op de volgende site:

http://vientiane.thaiembassy.org/vienti ... lar_check/

Dus 's morgens tussen 8:30 en 11:30 visa aanvraag indienen.
Vervolgens neemt 2 dagen in beslag eer het visum gereed zal zijn.

Succes!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum

Bericht door stevenl »

Vientiane: 's ochtends aanvragen, volgende dag 's middags klaar.

Mogelijk alternatief (ik weet niet waar je bent en hoe je planning eruit ziet): vooraf per post aanvragen bij ambassade in Den Haag.
Rosanne2015

Visumvraag Thailand

Bericht door Rosanne2015 »

Hoi allemaal,

Ik vertrek binnenkort voor een aantal weken naar Cambodja en Thailand en ik kom er niet helemaal uit of een toeristenvisum voldoet. Ik vlieg naar Bangkok met China Airlines en zal dan dezelfde dag doorvliegen met een andere maatschappij naar Siem Reap in Cambodja. Ik blijf hier maar een weekje en zal dan vandaaruit weer terugvliegen naar Bangkok. Dit betekent volgens mij dat ik dus 2 keer in korte tijd Thailand inkom. Kan dit met een gewoon toeristenvisum of moet ik hier vooraf een multiple entry visum Thailand voor aanvragen? Ik heb al veel op internet gelezen over het visum, maar ik blijf toch twijfelen, dus ik dacht ik vraag het hier voor de zekerheid even.

Alvast bedankt! *O*
Tomm
Wereldreiziger

Re: Visumvraag Thailand

Bericht door Tomm »

volgens mij is het zo, dat als je het vliegveld niet verlaat en niet langs customs ect komt je ook geen visum stempel krijgt.

En ik heb van ''horen'' zeggen dat er mensen zijn waarvan hun visum in thailand verloopt een aantal dagen naar laos ofzo gaan en dan weer terug thailand in met een nieuw visum stempel?
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Bericht door Froja Melet | RM Express »

Indien je niet langer dan 30 dagen als toerist in Thailand verblijft, de dag van aankomst en vertrek meegerekend, en een retourvlucht hebt geboekt binnen 30 dagen, heb je geen visum nodig. Ook niet als je op het vliegveld "achter de douane" blijft.
Heb je een enkele reis of een open ticket, dan heb je altijd een visum nodig.

Wil je het zekere voor het onzekere nemen:
Eén visum voor Thailand en Cambodja (ACMECS)
Voor een bezoek aan Thailand en Cambodja heb je slechts één visum nodig. Dit visum kan in Nederland alleen bij de Thaise ambassade aangevraagd worden met dit formulier.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Rosanne2015

Bericht door Rosanne2015 »

Tomm schreef:volgens mij is het zo, dat als je het vliegveld niet verlaat en niet langs customs ect komt je ook geen visum stempel krijgt.

En ik heb van ''horen'' zeggen dat er mensen zijn waarvan hun visum in thailand verloopt een aantal dagen naar laos ofzo gaan en dan weer terug thailand in met een nieuw visum stempel?

Ik moet overstappen op een andere airline dus ik denk dat ik dan wel eerst langs customs moet toch?
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Nee dat niet, kan zijn dat je gecontroleerd word door de douane steekproef. Maar om het airport te verlaten heb je weer een ander poortje en daar word ook een foto van je genomen. Dus mocht je daar staan, dan moet je het even uitleggen :).

Weet niet hoelang je op bangkok moet wachten? Maar is aardig groot en genoeg te zien om de tijd te doden.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Tomm schreef:Nee dat niet, kan zijn dat je gecontroleerd word door de douane steekproef. Maar om het airport te verlaten heb je weer een ander poortje en daar word ook een foto van je genomen. Dus mocht je daar staan, dan moet je het even uitleggen :).

Weet niet hoelang je op bangkok moet wachten? Maar is aardig groot en genoeg te zien om de tijd te doden.
Doet niet ter zake, je blijft korter dan 30 dagen en hebt een vliegbewijs naar buiten Thailand dus je hebt geen visum nodig.

Voor de 2e keer, hoe lang blijf je in Thailand? Gezien je eerste post neem ik aan korter dan 30 dagen, dus in dat geval heb je ook voor de tweede entree geen visum nodig maar krijg je weer een visumvrije entree.
Laatst gewijzigd door stevenl op 24 jan 2015 04:07, 1 keer totaal gewijzigd.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Froja Melet | RM Express schreef:Indien je niet langer dan 30 dagen als toerist in Thailand verblijft, de dag van aankomst en vertrek meegerekend, en een retourvlucht hebt geboekt binnen 30 dagen, heb je geen visum nodig. Ook niet als je op het vliegveld "achter de douane" blijft.
Heb je een enkele reis of een open ticket, dan heb je altijd een visum nodig.

Wil je het zekere voor het onzekere nemen:
Eén visum voor Thailand en Cambodja (ACMECS)
Voor een bezoek aan Thailand en Cambodja heb je slechts één visum nodig. Dit visum kan in Nederland alleen bij de Thaise ambassade aangevraagd worden met dit formulier.
Retourticket of niet is niet van belang, het gaat om een vervolg (vlieg) ticket. Dat geldt dus ook met enkele reis of open ticket, indien vervolg (vlieg) ticket is geen visum nodig.

Geen enkele reden dus om een visum te regelen voor Thailand.
Plaats reactie