Zijn die teva sandalen nou echt zo belangrijk?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
robin511

Zijn die teva sandalen nou echt zo belangrijk?

Bericht door robin511 »

Zijn die teva sandalen nou echt zo belangrijk? nou?
Travelator
Reisexpert

Re: Zijn die teva sandalen nou echt zo belangrijk?

Bericht door Travelator »

Nee
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
robin511

Bericht door robin511 »

duidelijk ^O^
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Lol Wat is de vraag nu precies? Of je ze moet kopen? Of anderen nu écht zo nodig hele dagen op Teva sandalen moeten rondlopen? Of ze lekker zitten?
Wat wil je ermee doen?
Ik heb nog nooit Teva sandalen gehad en zal ze denk ik ook nooit kopen. Ook geen wandelschoenen trouwens. Ik ben eigenwijs en doe alles op gympies en slippers. Of op blote voeten : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Nope
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Teva's, afritsbroeken, al die onzin!
Tijdens het backpacken loop ik 99,9% van de tijd op teenslippers, de andere 0,1% draag ik óf sportschoenen, óf all stars, óf wandelschoenen (bij een zware trekking).
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Teva's zijn niet direct belangrijk, maar voorzien welk in iets waar teenslippers niet in kunnen voldoen. Teva is een open schoen dat (voor sommige) een bepaald gemak geeft en voldoende steun en grip. Heb ze ooit mogen testen, maar het is niet mijn ding :)

Het zelfde geldt voor afritsbroeken. Draag ze bijna nooit maar tijdens mijn trip in Chili heb ik toch een aantal keer jaloers gekeken naar mensen die ze wel hadden. Vooral als je van koude naar warme temperaturen gaat op dezelfde dag. Zelf draag ik ze ook niet en heb ik ze ook niet. Maar bij mijn volgende ronde van kleren kopen kijk ik wel kritischer naar bepaalde kleding. Waaronder of ze snel drogen, dun zijn en stevig genoeg om tijdens een trekking aan te doen. Vaak kom je dan toch uit bij meer outdoor achtige kleding.

Ik vind het verder ook verbazingwekkend dat iedereen overal op slippers loopt. Berg beklimmen => slippers, op een plek waar hygiene ver te zoeken is en waar de plekken bekend staan om de vele ziektes => slippers? Wandeltochtje met gladde stenen => slippers. Geef mij dan maar een fijne dichte schoen met profiel.

Volgens mij gaan mensen er pas naar kijken als er ooit eens wat mis is gegaan of iets hebben opgelopen.
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Het is maar wat je belangrijk vindt.............

Ik vind de teva sandalen erg fijn om lange stukken op te lopen in een warm land. Dan vind ik dichte schoenen te warm en op teenslippers kan ik niet lang lopen. Ze zijn ook handig bij strand/zee met kiezels/rotsen. Of bij een trekking waarbij je door de modder loopt (Corcovado, Costa Rica). Thuis gebruik ik ze nagenoeg nooit. Gelukkig zien ze er de laatste jaren steeds leuker uit in vergelijking met jaren geleden.

Het is iets wat van persoon tot persoon verschilt denk ik.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Erik schreef:Teva's zijn niet direct belangrijk, maar voorzien welk in iets waar teenslippers niet in kunnen voldoen. Teva is een open schoen dat (voor sommige) een bepaald gemak geeft en voldoende steun en grip. Heb ze ooit mogen testen, maar het is niet mijn ding :)

Het zelfde geldt voor afritsbroeken. Draag ze bijna nooit maar tijdens mijn trip in Chili heb ik toch een aantal keer jaloers gekeken naar mensen die ze wel hadden. Vooral als je van koude naar warme temperaturen gaat op dezelfde dag. Zelf draag ik ze ook niet en heb ik ze ook niet. Maar bij mijn volgende ronde van kleren kopen kijk ik wel kritischer naar bepaalde kleding. Waaronder of ze snel drogen, dun zijn en stevig genoeg om tijdens een trekking aan te doen. Vaak kom je dan toch uit bij meer outdoor achtige kleding.

Ik vind het verder ook verbazingwekkend dat iedereen overal op slippers loopt. Berg beklimmen => slippers, op een plek waar hygiene ver te zoeken is en waar de plekken bekend staan om de vele ziektes => slippers? Wandeltochtje met gladde stenen => slippers. Geef mij dan maar een fijne dichte schoen met profiel.

Volgens mij gaan mensen er pas naar kijken als er ooit eens wat mis is gegaan of iets hebben opgelopen.
Je kan toch ook gewoon een lange broek aan doen en een korte broek in je rugzakje proppen? Is zo omgewisseld. Afritsbroeken vind ik persoonlijk ongelooflijk lelijk.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik vind ze ook niet mooi, maar ze zijn wel handig. Ja, soms kun je een korte broek meenemen, maar er zijn ook gelegenheden dat je al genoeg moet meenemen en alles wat je aan gewicht en ruimte in je backpack kunt besparen een enorm voordeel is.
TravelTom

Bericht door TravelTom »

Ik ben nu voor m'n 2e week in Thailand en m'n teva sandalen daar ben ik echt superblij mee. Ik doe ze overal aan. Alleen voor grote wandelingen in bv de bergen gebruik ik m'n assics sportschoenen.
Plaats reactie