Voor het eerst backpacken Australie.

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Ironic

Voor het eerst backpacken Australie.

Bericht door Ironic »

Hallo allemaal,

Ik wil het liefst dit jaar nog beginnen met reizen langs de oostkust van Australië, Nieuw zeeland en Thailand. Maar ik heb hier natuurlijk wel een aantal vragen over.

Mijn eerste vraag gaat over de route, mijn plan is nu als volgt:
In oktober naar Sydney met australian backpackers. Dan reis ik daarna naar Cairns, want volgens mij is het ivm het weer beter om daar in oktober te beginnen.
(ik moet dus niet in oktober naar boven reizen, dan kom ik in het ''verkeerde'' seizoen terecht)
Dan kan ik als ik weer in Sydney eindig altijd nog naar Melbourne en Tasmanië. Als ik nog tijd en geld over heb voor Alice springs ga ik daar ook graag nog heen. Is dit een beetje een logische route naar jullie idee?

Ik heb al best wel wat geld kunnen sparen, maar ik heb niet het idee dat het genoeg zal zijn, aangezien ik ook niet precies weet hoe lang ik over mijn route zal doen. Daarom twijfel ik nog over wel of niet gaan werken, ik heb niet het idee dat het makkelijk is om werk te vinden. Mijn werkervaringen zijn horeca, en ik heb een diploma voor dierenverzorging en paraveterinair. Wat is jullie advies?

Alvast bedankt.
Francine
Reisexpert

Re: Voor het eerst backpacken Australie.

Bericht door Francine »

Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe lang je gaat! Als je een jaar gaat, kun je rustig andersom reizen, maar als je maar een maand of drie hebt, dan zou ik zeker eerst naar Cairns gaan ivm het regenseizoen. Het bouwt eind oktober al wel op dus reken op flinke warmte, maar in december /januari is het daar echt niet lekker meer.
Doorreizen naar andere gebieden kan altijd. Tasmanie ook weer letten om de tijd van het jaar. In de australiache winter is hetbdaar flink koud, maar ik vermoed dat je een maand of twee, drie hebt en dan komt cairns naar melbourne en/of tassie helemaal goed.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Klinkt goed. Ik ben van Sydney naar Cairns gevlogen ben naar beneden gereisd tot Brisbane. Daarna doorgevlogen naar Melbourne in December en heb ik januari Tasmanie gedaan. Ik weet natuurlijk niet hoe lang je de tijd hebt!
Irisjee16

Bericht door Irisjee16 »

Rebec schreef:Klinkt goed. Ik ben van Sydney naar Cairns gevlogen ben naar beneden gereisd tot Brisbane. Daarna doorgevlogen naar Melbourne in December en heb ik januari Tasmanie gedaan. Ik weet natuurlijk niet hoe lang je de tijd hebt!
Hoi Rebec,
Het lijkt mij ook leuk om met een reisorganisatie te reizen naar australie en meestal is de aankomst dan in sydney maar ik wil waarschijnlijk rond oktober gaan dus dan kun je beter in het noorden beginnen en dan naar beneden reizen ivm weer. Ik las dat je een binnenlandse vlucht hebt gedaan van Sydney naar Cairns, heb je die in nederland geboekt of in australie? Dan kan ik toch met een organisatie reizen maar ook beginnen van noord naar zuid als ik daarna doorvlieg naar cairns..!
Alvast bedankt!:)
Plaats reactie