Ecuador - Peru - Bolivië: 2 maanden + reisroute/richting?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
LVG86

Ecuador - Peru - Bolivië: 2 maanden + reisroute/richting?

Bericht door LVG86 »

In 2015 zouden mijn vriend en ik graag 2 maanden naar Latijns-Amerika trekken!
De landen kiezen op zich is al een moeilijke opdracht, maar uiteindelijk zouden we graag Peru, Bolivië en Ecuador bezoeken!
De 2 belangrijkste vragen die ik hierrond heb zijn de volgende: 1) is dit te doen in 2 maanden of is het toch beter om (het zou dan Ecuador zijn) 1 land te laten 'vallen'?
2) Welke richting/reisroute is het meest aan te raden? VAn noord naar zuid of andersom?

Indien nog meer tips & trick in verband met deze 3 landen: altijd welkom!

Bedankt alvast voor jullie reacties en het delen van jullie eigen reiservaring!
marikska

Re: Ecuador - Peru - Bolivië: 2 maanden + reisroute/richting

Bericht door marikska »

Hoi,

Ik denk zeker wel dat het te doen is, maar dan kan je niet alles zien in het land. Je moet dan keuzes maken. Ik heb zelf 5 maanden (voor stage) in Ecuador gezeten en ik zou het zeker aan iedereen aanraden. Verder ben ik zo´n 18 dagen in Peru geweest voor de zogenaamde ´gringo trail´ en een ruime week in Bolivia (vond ik niet veel bijzonders op de zoutvlaktes en de death road na) Als je niet per se naar de zoutvlaktes wil dan zou ik eerder Bolivia laten vallen.

Ik zou je altijd nog tips kunnen geven voor deze landen!
ubiytsa
Reisexpert

Re: Ecuador - Peru - Bolivië: 2 maanden + reisroute/richting

Bericht door ubiytsa »

Ik weet niet welke steden Marikska is geweest, maar Boliviaanse steden vond ik zelf heel tof. Potosi is één van mijn favoriete steden in Zuid-Amerika (zeer indrukwekkende zilvermijnen en echt een prachtig gezicht hoe een oranje stad voor een oranje kegelberg ligt). La Paz, Copacabana, Sucre, Samaipata en Cochabamba hebben allemaal iets unieks te bieden. Death road en salar de uyuni (en Isla del Sol trouwens ook) zijn slechts een klein deel van dit fantastisch authentieke land. Alleen al voor de mensen moet je erheen.

Zelf heb ik ongeveer 3 weken nodig gehad voor Bolivia (steden die ik heb genoemd + Santa Cruz,maar dat is een vreselijke stad), een maand voor Peru (Cusco, Puno, Arequipa (en Colca Canyon), Huacachina, Lima, Huaraz, Trujillo, Mancora), en twee weken Ecuador exclusief Galapagos (Quito, Guayaquil, Montanita, Cuenca, Cotopaxi, Otavalo, Quilotoa Loop). Vond zelf Mancora, Montanita en Guayaquil niet zo speciaal, dus in 2 maanden tijd kan je het wel redden.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie