Hulp voor reisroute Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
denbere

Hulp voor reisroute Thailand

Bericht door denbere »

Hallo,

Ik ben van plan om in September 2015, 4-5 weken te gaan Backpacken in thailand
Heeft iemand al ervaringen daar mee ?
wat je kan doen in 4-5 weken? en met welk budget?
Is start en einde van de reis in Bangkok ok?
Alle tips zijn welkom :)

Greets
Bart
Erik
Site Admin

Re: Hulp voor reisroute Thailand

Bericht door Erik »

Hé Bart,

Lees de reisinformatie bij Thailand eens door: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/thailand/ Hier kun je al veel van je vragen beantwoord krijgen.

Thailand is de goedkoopste plek om op te vliegen, dus als je budget wat krap is zeker een goede optie om te starten en eindigen. In 4 weken tijd kun je behoorlijk wat zien, maar nogmaals lees de informatie eens door en kijk wat je aanspreekt.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Leuk! Waar houd je van? Thailand is een veelzijdig land.

Heb je de tips en informatie op deze site al gelezen? Daar kun je antwoord vinden op vragen over bezienswaardigheden en budget.

Zelf begin ik bij het plannen van een nieuwe reis vaak met het lezen van reisverslagen, kijk ik bij 'suggested ittenaries' in de Lonely Planet (en pas ik die aan) en als ik er niet uitkom kijk ik vaak even naar het programma van groepsreizen als djoser, Sawadee en Shoestring. Met het OV reis je echter net wat langzamer.

Als je 30 dagen naar Thailand gaat kun je in aanmerking komen voor een visumvrije entree, ga je langer dan moet je vooraf een visum aanvragen. Misschien ook iets om rekening mee te houden?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
denbere

Bericht door denbere »

Dank u Erik,de site heeft veel info te bieden,ben er aan bezig ;)
Ik heb hierbij een gewoon 2 routes als voorbeeld(enkel uit nieuwschierigheid)
Route 1 ,Start : Bangkok =>Luang Pra Bang(Laos) => Pak Beng(laos) => Chiang Mai =>Bangkok
Route 2 , Start: Bangkok => Vientiane(laos) => Vang Vieng(laos) => Chiang Mai => Bangkok

Is zo een route mogelijk in 4weken?

@Jenny
ik ben volop bezig met reisverslagen te lezen :)

Wat ik wel zoek als "route" is 'Meeting the lokals' , niets waar Massa volk,Toerisme is, mooie plekken opzoeken waar je niet de stress hebt van massa volk,waar je kunt genieten van wat je ziet,evengoed een wandeltrip met rugzak door jungle,velden naar volgende lokatie (vissersdorpen waar geen kat is,voorbij te wandelen vb )stappen (ook niet 100km stappen ^^ ) maar korte etapes,anders met bus
ik las dat Noord thailand veel natuur-reservaten,jungle, bevat , dit zou me bevallen,ik wil mijn verblijf daar niet "plannen met etapes volgens datum maar een Richtpunt-lokatie hebben en daar naartoe liften,stappen,trein,bus,," want weet ook dat er wat kan veranderen,maar wil mooie dinges bezoeken,maar toch weten waar ik me naartoe moet
richten

Ik dacht aan een budget van tussen 1500-1800 euro (vlucht incl,) genoeg?

Ik snap niets van visums lol

Greets Bart
Plaats reactie