Stofdeeltjes en sloppenwijk
-
Stofdeeltjes en sloppenwijk
Hoi allen, in de zomervakantie ga ik o.a. naar Cambodja. Graag zie ik ook de stad Siem Reap en de Angkor Wat.
Ik heb gelezen dat er veel stofdeeltjes zijn in dat gebied en dat het dragen van een mondkapje niet verkeerd zou zijn. Hoe denk jij daar over?
Daarnaast weet ik dat in Siem Reap de op 9 na grootste sloppenwijk van de wereld is. Natuurlijk ben ik heel benieuwd hoe het daar is, en zou ik mij ook niet als volledig toerist daar gedragen. Maar ik ben er niet zeker van of dat slim is. Weet iemand wat ik daarin kan? Is het relatief ongevaarlijk, als ik geen materiële dingen meeneem? Is er misschien iets georganiseerd daar?
Ik heb gelezen dat er veel stofdeeltjes zijn in dat gebied en dat het dragen van een mondkapje niet verkeerd zou zijn. Hoe denk jij daar over?
Daarnaast weet ik dat in Siem Reap de op 9 na grootste sloppenwijk van de wereld is. Natuurlijk ben ik heel benieuwd hoe het daar is, en zou ik mij ook niet als volledig toerist daar gedragen. Maar ik ben er niet zeker van of dat slim is. Weet iemand wat ik daarin kan? Is het relatief ongevaarlijk, als ik geen materiële dingen meeneem? Is er misschien iets georganiseerd daar?
Re: Stofdeeltjes en sloppenwijk
Ik heb in Siem Reap geen mondkapjes gedragen. Veel te benauwd.
Als je als buitenstaander een sloppenwijk ingaat ben je per definitie een toerist. Als westerling al helemaal, maar zelfs Cambodjanen die elders wonen vallen op sommige plekken al op. Gewoon omdat mensen weten wie in hun wijk wonen.
Als je als buitenstaander een sloppenwijk ingaat ben je per definitie een toerist. Als westerling al helemaal, maar zelfs Cambodjanen die elders wonen vallen op sommige plekken al op. Gewoon omdat mensen weten wie in hun wijk wonen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Stofdeeltjes en sloppenwijk
Zoals Jenny al zei: Je bent een toerist en dat valt op. Doe een mondkapje op en je schaart je achter de supertoerist : de Jappaner. Als je je daar wil verplaatsen is er een overschot aan Scooter-trailers, een brommer met aanhanger. Voor weinig geld brengt deze je naar alle plekken die je wil. De keer dat wij er waren hadden we een hele goeie. mr Sin zie http://2ontour.aroundtheglobe.nl/sterke ... 69747.html. Een complete wikipedia voorop je brommer. Tevens kan hij je ook de niet zo toeristische plekken laten zien en als hij zich niet veilig voelt of het niet veilig acht voor jullie zal hij niet gaan. Maar besef wel: sloppenwijken ingaan is geen aapjes kijken en zorg voor geen blingbling en/of een enorme camera want wat wij "gewoon"meedragen is vaak meer dan een half of heel jaarsalaris daar. Voor de rest laat het over je heen komen en geniet van de wonderschone stenen en omgeving.