alleen backpacken in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Hink

Re: alleen backpacken in Australië

Bericht door Hink »

Wat betreft de backpackersorganisaties, ben ikz elf wat gereserveert, om niet te zeggen dat ik er nogal de kriebels van krijg,

Het is natuurlijk wel mooi dat je op weg geholpen wordt, en meteen mensen ontmoet. Maar er zitten een paar nadelen aan vast:

Ten eerste ga je dan met een groep Nederlanders op pad.Als ik Nederlanders wil ontmoeten ga ik wel naar Renesse of zo. Het leuke is toch juist om mensen van over de hele wereld te ontmoeten (vooral de vele Japanners zijn gewledig, al is hun Engels zelfs na 5 maanden Engelse les nog een drama. Maar met handen en voeten werk kom je een heel eind!)

Ten tweede krijg je tips over vervoer, accomodatie en bezienswaardigheden. Die volg je op en zo zie je dezelfde dingen als iedereen, zit je in dezelfde bussen als iedereen en slaap je op dezelfde plaatsen als iedereen. Het is toch leuk om na je reis een interessant verhaal te hebben? Als je na een superervaring thuiskomt en iedereen zegt " Ben ik ook geweest, heb ik ook gezien" Is het ook niet leuk meer toch?

Lekker alleen gaan, een beetje je gevoel volgen en het een beetje op je af laten komen.
zomersproetjes
Reiziger

Bericht door zomersproetjes »

Ik ben een aantal jaar terug ook alleen naar Australië vertrokken, toen wel met een organisatie (Travel Active). Voornamelijk omdat ik net 18 was en mijn ouders gerust wilde stellen dat in ieder geval het 1e deel van de reis een beetje georganiseerd was en je ter plekke iets hebt om op terug te vallen mocht er iets mis gaan. Achteraf gezien was het niet nodig geweest met een organisatie te gaan, want je kunt idd alles gemakkelijk zelf regelen en het is alleen maar duurder. Eén van de belangrijkste redenen waarom ik via Travel Active ging was ook de 'werkgarantie' die ze boden (ze hebben een aantal backpackeruitzendbureaus). Ter plekke (Sydney, Cairns) bleek dat werkaanbod van hen toch tegen te vallen en heb ik steeds op eigen houtje werk gevonden. Vond de heenreis met groep daarnaast lichtelijk irritant, was echt een soort schoolreisje-gevoel terwijl ik zin had mijn eigen plan te trekken.. Maar ok, als je alvast wat andere backpackers wilt ontmoeten en opziet tegen de lange reis alleen is het misschien wel een goede optie.. Hostel is verder idd de ideale plek om mensen te leren kennen. Dat gaat vanzelf, maak je er geen zorgen om (ik ben zelf vrij verlegen en verbaasde me er echt over hoe gemakkelijk dat ging). Dat gezegd hebbende, contacten blijven vaak wel wat aan de oppervlakte, omdat je vaak maar een korte tijd samen bent.
marcoliet

Bericht door marcoliet »

Hey,

Ik zou ervan uitgaan dat degene die deze post begonnen is, al op reis is geweest!
Zelf zit ik vanaf maart 2015 in Australie, nadat ik 2 maanden in Nieuw-Zeeland heb gezeten.

Gr
Marco
Rowannekuijk12

Bericht door Rowannekuijk12 »

Hoi,

Ik ben vanaf 3 feb in australie, begin in sydney!
Plaats reactie