6 weken reizen door Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
MathijsenPetra

6 weken reizen door Azië

Bericht door MathijsenPetra »

Wij gaan van halverwege mei tot eind juni voor 6 weken een reis maken door Azië! Hier hebben wij natuurlijk ontzettend veel zin in alleen hebben we beide nog geen ervaring met het hele gebeuren! We willen in ieder geval een aantal weken in Thailand verblijven. Maar dan... daarna zijn onze opties zo breed dat we wel wat tips kunnen gebruiken! Heeft er iemand ervaring met combinatie Thailand/Maleisië, Thailand/Filipijnen of Thailand/Cambodja/Vietnam. En zijn deze landen goed te doen in 6 weken? En ook in deze periode?
Alle tips zijn welkom!!! ^O^
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: 6 weken reizen door Azië

Bericht door lisette-van-beek »

Wat een fijn vooruitzicht! Zelf had ik aan 9 weken Thailand niet genoeg, dus het is zelfs een optie om alle weken in Thailand te blijven! ;)

Ik heb geen ervaring met de Filipijnen, maar de combi Thailand/Maleisie is zeker goed te doen, vooral als je naar het seizoen kijkt (het weer in Maleisie is in mei/juni dan prima). Zelf had ik zo'n 2,5 week nodig om Maleisie (excl Borneo) te zien. Je zou ook nog een uitstap van een dag of 2 kunnen maken naar Singapore.

Wil je een leuk rondje door Cambodja maken, dan moet je denken aan 2 a 3 weken. Ook dit is dus prima te combineren met Thailand. Het is echter wel regenseizoen.

De combi Maleisie/Thailand of Cambodja/Thailand brengt je ook nog eens langs mooie eilanden, en een eiland is misschien wel een fijne manier om je reis te eindigen

De combi met Laos of Vietnam zou ik persoonlijk minder snel aanraden, omdat je meer tijd nodig hebt om de highlights te zien. Wil je heel Laos zien, dan heb je zeker zo'n 4 weken nodig. Ga je korter, dan moet je keuzes maken, maar het land is prachtig (mijn favoriete land!), dus zeker de moeite waard! Ook voor Vietnam moet je zeker een week of 4 uittrekken, en je moet dan sowieso een vlucht nemen (al is dat natuurlijk niet erg, mocht je daar het geld voor hebben).

Wil je ideetjes opdoen voor een leuke route, kijk dan even op mijn website. Ik heb mijn route door Noord-Thailand, Cambodja en Laos al uitgebreid uitgewerkt, Maleisie, Vietnam en Zuid-Thailand volgen nog, maar een samenvatting is er al wel te vinden.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
MathijsenPetra

Re: 6 weken reizen door Azië

Bericht door MathijsenPetra »

Bedankt voor je reactie! Hier kunnen wij wel wat mee! We gaan je verslagen snel eens lezen op jouw website! Nogmaals bedankt!
Plaats reactie