Vanuit Noord colombia naar peru
-
Vanuit Noord colombia naar peru
Dag reizigers, heeft iemand ervering met de reis van Noord colombia naar peru? Wat is aan te bevelen, bus of vliegen?
Re: Vanuit Noord colombia naar peru
Heb er geen ervaring mee, maar voor Zuid Amerika geldt in het algemeen dat met de bus een stuk goedkoper is dan vliegen. Als je een groot budget hebt dan kun je het snelst met het vliegtuig, anders is de bus de meest betaalbare oplossing.
Ik weet niet of je ergens nog van plan bent om te stoppen of om dit in een keer te doen? Als je dit met de bus wilt doen, dan praat je over +- 48 hr schat ik zo in en ik weet dat er een maatschappij is die van lima naar bogota ging (1x per week).
De bus is in latijns amerika de goedkoopste oplossing zeker in ecuador en peru. In colombia is het openbaar vervoer prijzig, zeker vergeleken met andere zaken in het land. Latijns amerika kent geen echte low budget airlines als in europa. Er zijn wel enkele, maar die vliegen voornamelijk binnenlandse vluchten. Je zou eens kunnen kunnen kijken bij VivaColombia (een low budget airline zoals ryanair). Een tijdje geleden was er sprake dat ze een paar internationale vluchten zouden doen. Misschien dat ze op Lima of Quito (dan ben je al een heel stuk in de goede richting) vliegen.
De bus is in latijns amerika de goedkoopste oplossing zeker in ecuador en peru. In colombia is het openbaar vervoer prijzig, zeker vergeleken met andere zaken in het land. Latijns amerika kent geen echte low budget airlines als in europa. Er zijn wel enkele, maar die vliegen voornamelijk binnenlandse vluchten. Je zou eens kunnen kunnen kijken bij VivaColombia (een low budget airline zoals ryanair). Een tijdje geleden was er sprake dat ze een paar internationale vluchten zouden doen. Misschien dat ze op Lima of Quito (dan ben je al een heel stuk in de goede richting) vliegen.
-
- Reiziger
Ik zie bij Rutas de América prijzen van Bogota - Lima 600 soles en Cali - Lima 500 soles, maar die zouden wat verouderd kunnen zijn (rutasenbuscom).