Hi allemaal!
Ik ben van plan om eind maart te vertrekken naar Australië met een groepsreis van Australian Backpackers. Ik wil in 9 maanden zo veel mogelijk van Australië, Nieuw-Zeeland en Azië zien en ervaren. Ik wil in Australië ook ongeveer 2-3 maanden gaan werken. Er staat nog helemaal niks vast qua route, alleen dat ik de eerste 4 maanden in Australië zal doorbrengen. Daarna, in juli/augustus, zal mijn vriend aansluiten. We willen in de periode augustus-december sowieso 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Verder weten we nog niet hoe we de tijd dan gaan invullen in Azië en/of Australië. We vinden het beide lastig om te beginnen met plannen ookal moeten we van te voren niet alles willen vastleggen. Als ik eenmaal vertrokken ben zal het lastig zijn om echt nog ergens naar te kijken samen..
Mijn vragen aan jullie:
- Heeft er iemand ervaring met (de groepsreizen) van Australian Backpackers? Zo ja, hoe is deze ervaring?
- Hebben jullie tips qua route/landen in Azië/volgorgde van landen?
- Wat verdien je gemiddeld met 1 maand werken in Australië en wat heb je in die maand dan nog verder aan kosten?
- Exclusief voorbereiding en heen en terugvlucht van Australië is mijn budget als volgt: Azie €25,- per dag en Australië/Nieuw-Zeeland €50,- per dag. Is dit realistisch?
- Wat is de beste tijd qua klimaat, toerisme (en hierdoor stijgende prijzen) om door Nieuw-Zeeland te reizen?
- Raden jullie het aan om Fiji en/of Tasmanië ook te zien?
Bedankt alvast!
8/9 maanden reizen door Australie, Nieuw-Zeeland en Azië
-
Re: 8/9 maanden reizen door Australie, Nieuw-Zeeland en Azië
Ik heb helaas niet op al je vragen antwoord, maar ga mijn best doen je toch zo veel mogelijk tips te geven.
De meeste reizigers vinden het prettig om van Australië / Nieuw-Zeeland naar Azië te reizen. Dit omdat Australië duurder is en de shock van erg goedkoop (Azië) naar duur (Australië / Nieuw-Zeeland) vaak laster is dan anders om. Wel moet je zelf even rekening houden met de beste reistijden.
De groepsreizen zijn bijna overal wel het zelfde. De organisaties huren namelijk vaak lokale partners in om het over te nemen. Ze zorgen voor een eerste opvang en wat hulp bij aanvragen van o.a. een bankrekening en TAX file number. In principe zou je al deze dingen ook zelf kunnen, maar misschien heeft het een veilig gevoel dat je op een organisatie kunt terugvallen.
Wat je verdient in Australië hangt sterk af van waar je zit en wat voor werk je hebt. Tot voor kort wat werken in Nederland luceratiever, maar met de hoge Australische dollar zou dat nu wel eens anders kunnen zijn. Helaas heb ik geen recente ervaringen hiermee.
Kijk even bij de nieuw zeeland reisinformatie op deze site: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/nieuw-zeeland/ daar kun je kijken wat de beste reistijd is.
Fiji is volgens mij erg duur om te komen, Tasmanië is erg mooi en de moeite waard als je de tijd hebt.
De meeste reizigers vinden het prettig om van Australië / Nieuw-Zeeland naar Azië te reizen. Dit omdat Australië duurder is en de shock van erg goedkoop (Azië) naar duur (Australië / Nieuw-Zeeland) vaak laster is dan anders om. Wel moet je zelf even rekening houden met de beste reistijden.
De groepsreizen zijn bijna overal wel het zelfde. De organisaties huren namelijk vaak lokale partners in om het over te nemen. Ze zorgen voor een eerste opvang en wat hulp bij aanvragen van o.a. een bankrekening en TAX file number. In principe zou je al deze dingen ook zelf kunnen, maar misschien heeft het een veilig gevoel dat je op een organisatie kunt terugvallen.
Wat je verdient in Australië hangt sterk af van waar je zit en wat voor werk je hebt. Tot voor kort wat werken in Nederland luceratiever, maar met de hoge Australische dollar zou dat nu wel eens anders kunnen zijn. Helaas heb ik geen recente ervaringen hiermee.
Kijk even bij de nieuw zeeland reisinformatie op deze site: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/nieuw-zeeland/ daar kun je kijken wat de beste reistijd is.
Fiji is volgens mij erg duur om te komen, Tasmanië is erg mooi en de moeite waard als je de tijd hebt.