Rondreis Peru
Rondreis Peru
Hallo iedereen,
Aanstaande zomer wil ik rond gaan reizen door Peru (en eventueel Bolivia). We hebben ongeveer 4 weken de tijd, is dit genoeg tijd om alle hoogtepunten in Peru te bekijken? Ik reis liever niet heel snel, en neem overal de tijd voor.
Groetjes, Nanniek
Aanstaande zomer wil ik rond gaan reizen door Peru (en eventueel Bolivia). We hebben ongeveer 4 weken de tijd, is dit genoeg tijd om alle hoogtepunten in Peru te bekijken? Ik reis liever niet heel snel, en neem overal de tijd voor.
Groetjes, Nanniek
Re: Rondreis Peru
Ik ben één week in Peru geweest en heb daarin Iquitos bezocht, Lima en Paracas. Iquitos zal waarschijnlijk niet een bestemming zijn waar je snel heen gaat. De overige bestemmingen wel.
Verder had ik een plan gemaakt voor nog een extra week in Peru, maar dit is uiteindelijk niet doorgegaan. Ik denk dat je met 3 weken prima de highlights van Peru kunt zien. Eventueel kun je dan nog wat extra's bekijken of een klein stukje Bolivia meepikken?
Verder had ik een plan gemaakt voor nog een extra week in Peru, maar dit is uiteindelijk niet doorgegaan. Ik denk dat je met 3 weken prima de highlights van Peru kunt zien. Eventueel kun je dan nog wat extra's bekijken of een klein stukje Bolivia meepikken?
Ik zou het volgende doen: Cusco eo. Arequipa eo. Titicacameer en Huaraz eo. Dat is in vier weken goed te doen.
- dannydekoning
- Reiziger
- Contacteer:
Ik zou zeker Salar de Uyuni mee pakken in Bolivia! Hoogtepunt van onze reis door Peru, chili en Bolivia.
Bedankt voor de tips! We willen graag wat Amazone-gebied meepakken als dat mogelijk is. Ligt dit een beetje op de standaard route in Peru? De zoutvlaktes in Bolivia zouden ook super zijn!
- dannydekoning
- Reiziger
- Contacteer:
Is zeker te doen. Wij hebben het zelf niet gedaan helaas vanwege tijdgebrek. Je kan zo'n trip makkelijk boeken vanaf Cusco. Volgens mij zo'n halve dag tot een dag reizen.
Dat is bij Iquitos of Puerto Maldonado. Uiteraard uit de route. Met 4 weken zou ik dan kiezen tussen Salar de Uyuni en Amazone. Rest van Peru wil je ook niet overslaan.Nanniek schreef:Bedankt voor de tips! We willen graag wat Amazone-gebied meepakken als dat mogelijk is. Ligt dit een beetje op de standaard route in Peru? De zoutvlaktes in Bolivia zouden ook super zijn!
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
4 weken is best lang. Het zuiden is de route voor Paracas, Cuzco en Macchu Picchu, Arequipa en Puno met het Titicaca Meer en zijn een must maar ook het Amazone woud bij Madre de Dios en zeker ook het noorden van Peru is erg mooi. Kijk eens op [verwijderd]. Daar heb ik verschillende touroperators zien staan die ook reizen aanbieden naar gelang je wensen.
Ik heb vorig jaar 4 weken door Peru en Bolivia gereisd.
Mijn route: Lima, Huacachina, Arequipa, La Paz, Uyuni, Potosi, (La Paz), Copacabana, Cusco. Zie ook m'n site.
Ik heb geen nachtbussen genomen, en ben gevlogen van La Paz naar Uyuni.
In theorie had het net wat sneller gekund, maar ik had geen zin om dag na dag uren in de bus te zitten. Als je wat sneller reist kun je bv in La Paz een excursie naar de amazone boeken.
Mijn route: Lima, Huacachina, Arequipa, La Paz, Uyuni, Potosi, (La Paz), Copacabana, Cusco. Zie ook m'n site.
Ik heb geen nachtbussen genomen, en ben gevlogen van La Paz naar Uyuni.
In theorie had het net wat sneller gekund, maar ik had geen zin om dag na dag uren in de bus te zitten. Als je wat sneller reist kun je bv in La Paz een excursie naar de amazone boeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Vier weken is perfect om de highlights van Peru te zien! Je kan dan Lima - Huacachina/Paracas of Nazca - Arequipa - Puno - CUsco - Manu of Puerto Maldonado zien. Iquitos ligt wat ver om hier nog bij te nemen als je ook wel van je reis wil genieten natuurlijk. Drie weken in Peru lijkt me net te weinig. De Salar van Uyuni ligt ver van Peru, en kan je niet doen als je maar vier weken hebt, of je moet andere dingen laten vallen.
Samen met men Peruaanse vriend hebben we een reisbureau'tje in Cusco, wij organiseren zulke rondreizen op maat dus mail gerust voor vrijblijvende informatie!
Alvast veel plezier,
Valérie
Samen met men Peruaanse vriend hebben we een reisbureau'tje in Cusco, wij organiseren zulke rondreizen op maat dus mail gerust voor vrijblijvende informatie!
Alvast veel plezier,
Valérie
Valérie - Imperial Peru Travel Agency
Http://www.i-peru-travel-tours.com
Niet mee eens ik ben 7 weken in Peru geweest en heb nog niets een alle higlights gezien. Omdat de meeste mensen nu eenmaal in zuid-peru komen zijn daar de bekende plekken. Het noorden is minstens zo mooi met kuelap (een soort machu pichu maar dan met nauwelijks toeristen), steden langs de kust zoals trujillo en wandelen rondom huarez. Met 4 weken moet je kiezen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
De highlights van Peru liggen in het Zuiden en zijn te doen op vier weken. Je kan natuurlijk nog veel meer zien, alles hangt af van je interesses..
Valérie - Imperial Peru Travel Agency
-
- Reiziger
Hoogtepunten en highlights.
In deze discussie worden de woorden "hoogtepunten" en "highlights" gebruikt. Het blijft natuurlijk een (commerciëel beïnvloede) selectie en als je je beperkt tot de "hoogtepunten" waar vrijwel iedereen naar toe gaat, als dat je definitie van hoogtepunt is, dan is vier weken een mooie tijd. Je hebt dan ook altijd het genoegen veel medereizigers te ontmoeten die gelukkig ook Engels of zo spreken, als je dat tenminste als een genoegen ervaart. Is vier weken genoeg tijd? Dat hangt ervan af hoe oppervlakkig of diepgaand je het parcours wilt aflopen.
Maar wil je meer, zoals bijvoorbeeld het reeds genoemde Chachapoyas, Kuelap, Leymebamba, Huaraz, enz., dan is vier weken niet genoeg. De gedachte dat alle hoogtepunten van Peru in het zuiden liggen lijkt me wat kortzichtig. Dat de grote karavaan door het zuiden trekt en dat we daaraan willen verdienen, ja, dat zie ik ook wel.
Maar wil je meer, zoals bijvoorbeeld het reeds genoemde Chachapoyas, Kuelap, Leymebamba, Huaraz, enz., dan is vier weken niet genoeg. De gedachte dat alle hoogtepunten van Peru in het zuiden liggen lijkt me wat kortzichtig. Dat de grote karavaan door het zuiden trekt en dat we daaraan willen verdienen, ja, dat zie ik ook wel.
-
- Reisexpert
Iedereen reist anders maar vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat 4 weken ruim voldoende is voor peru of zuid peru.
Wanneer je beperkt de tijd hebt zal je keuzes moeten maken. Alles zien gaat dan niet. De vraag dan is hoeveel tijd je nodig hebt om toch een indruk te krijgen van het land?