Airmiles
Airmiles
Hey,
Met dat ik de laatste tijd meer reis ben ik eindelijk eens aan het inkijken hoe airmiles verdienen nu werkt.
De basis lijkt me simpel. Je schrijft je in op de desbetreffende maatschappij hun programma en verzamelt punten.
Maar hoe werkt dat nu met die overkoepelend allianties zoals Oneworld, Star Alliance en SkyTeam bv. Kan je dan de punten gebruiken van de ene (bv AirBerlin/Oneworld) bij een andere (bv British Airways/Oneworld) van dezelfde alliantie. Of moet je je daarvoor inschrijven bij die alliantie ? Of bestaan er verzamelprogramma's die gewoonweg alle maatschappijen erkent ?
Wel ja, ik zoek dus wat meer info over Airmiles, hoe je ze het best verzameld en wat tips&tricks.
Nicolas
Met dat ik de laatste tijd meer reis ben ik eindelijk eens aan het inkijken hoe airmiles verdienen nu werkt.
De basis lijkt me simpel. Je schrijft je in op de desbetreffende maatschappij hun programma en verzamelt punten.
Maar hoe werkt dat nu met die overkoepelend allianties zoals Oneworld, Star Alliance en SkyTeam bv. Kan je dan de punten gebruiken van de ene (bv AirBerlin/Oneworld) bij een andere (bv British Airways/Oneworld) van dezelfde alliantie. Of moet je je daarvoor inschrijven bij die alliantie ? Of bestaan er verzamelprogramma's die gewoonweg alle maatschappijen erkent ?
Wel ja, ik zoek dus wat meer info over Airmiles, hoe je ze het best verzameld en wat tips&tricks.
Nicolas
Re: Airmiles
Interessante vraag. Ik ben ook benieuwd of het was is om mezelf er in te verdiepen. Helaas vlieg ik alleen met heel veel verschillende maatschappijen. Zou het dan nog steeds lonend zijn? Ook vraag ik me af hoeveel je moet vliegen voordat je er wat aan hebt?
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb een FlyingBlue-account van KLM, die geldt voor de hele SkyTeam-alliantie. Ik neem aan dat dat bij andere allianties hetzelfde zal zijn.
Heel zinvol is het m.i. overigens niet, met incidentele vakantievluchten schiet het domweg niet op, en na anderhalf jaar vervalt alles sowieso weer. En ik ga echt geen duurdere of minder praktische vlucht boeken alleen maar voor de miles.
Heel zinvol is het m.i. overigens niet, met incidentele vakantievluchten schiet het domweg niet op, en na anderhalf jaar vervalt alles sowieso weer. En ik ga echt geen duurdere of minder praktische vlucht boeken alleen maar voor de miles.
Het vervalt alleen op het moment dat je geen vluchten meer maakt waarbij je miles kan verdienen. Met elke vlucht worden de miles weer verlengd met 1,5 jaar vanaf die datum, Wizz
Dat is idd voor een gewone vakantieganger iets wat soms lastig te realiseren is... maar ook al ben ik niet iemand die perse KLM wil boeken, ben toch al zo vaak met KLM gevlogen dit jaar dat ik weer wat verlenging heb van de geldigheid van de miles. Simpelweg omdat de vluchttijden en prijs aantrekkelijk waren (en ik heb ook een voucher gekregen die ik alleen bij KLM mocht inleveren). Eerlijk gezegd was ik alleen lid geworden vanwege de gratis koffer binnen Europa maar dat hebben ze ook weer afgeschaft en nu moet je bij het laagste niveau betalen. Een niveau hoger vereist zoveel (15 vluchten per jaar of 25.000 miles) dat dat ook lastig te realiseren is. Ik vraag me idd ook af of het echt zo zinvol is als je weinig vliegt of met veel verschillende maatschappijen.

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Dat was inderdaad ook wat ik bedoelde, maar heel handig had ik het inderdaad niet omschreven....
Iemand ervaring met de Staralliance spaarprogramma's? Zag alleen iets staan bij Lufthansa maar vlieg binnenkort zowel met Austrian Airlines als Lufthansa. Kun je dan punten sparen voor Staralliance? Of zijn het 2 aparte spaarsystemen? Ga mij er maar eens in verdiepen.... heb bij KLM inmiddels al bijna een retourtje binnen Europa gespaard door m'n vliegbewegingen dit jaar en bonusmiles...
Over hoeveel vluchten hebben we het dan?
Ik heb 12 vluchten staan einde dit jaar, daarbij 10.000 bonus miles door meerdere bonisacties gekregen. Dat was wel echt een geluk hebben. Zonder die promoacties en toevallig op juiste moment een vlucht maken voor extra miles, had ik het niet gered! Moet wel zeggen dat ik sinds 2013 spaar maar dit jaar ging het extra hard. Retourtje is met een leuke actie 15.000 miles zag ik en soms 20.000. Dit telt alleen niet mee voor een nieuw niveau omdat het 'extra' miles zijn. Voorlopig laat ik het maar even staan. Ik maak eind januari nog een KLM vlucht dus dan gaan de miles weer iets langer mee. Maar wat Wizz ook al zei. Het heeft niet zoveel zin als je af en toe een vlucht maakt... bewijst mijn voorbeeld ook maar weer.
Inmiddels Lufthansa/Austrian Airlines uitgevogeld: Zijn zelfde spaarsysteem. Heb mij daar maar aangemeld. Je weet nooit waar het goed voor is. Bij KLM deed ik het lange tijd niet omdat ik het onzin vond maar ben nu ook redelijk ver gekomen. Zag dat de miles 36 maanden geldig zijn en dan aan het einde van het kwartaal vervallen als je geen vlucht maakt. 3 jaar dus.
Inmiddels Lufthansa/Austrian Airlines uitgevogeld: Zijn zelfde spaarsysteem. Heb mij daar maar aangemeld. Je weet nooit waar het goed voor is. Bij KLM deed ik het lange tijd niet omdat ik het onzin vond maar ben nu ook redelijk ver gekomen. Zag dat de miles 36 maanden geldig zijn en dan aan het einde van het kwartaal vervallen als je geen vlucht maakt. 3 jaar dus.