van argentinie naar peru?!

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
marieeen

van argentinie naar peru?!

Bericht door marieeen »

Hi,

nou vroeg ik mij af, ik wil graag van Buenos aires naar Lima met waarschijnlijk de tussenstoppen Mendoza, Santiago, san pedro de atacoma en dan een rit naar uyuni, La paz, arequipa, cuzco, machu piccu, huacachina. alleen zijn dit dan maar 2 stops in argentinie en de afstanden zijn enorm. Ik zou het graag binnen 2 maanden doen, is dit mogelijk? of kan ik me beter alleen focussen op bolivia en peru? misschien ook een indicatie van hoeveel het gaat kosten? ik wil het zo goedkoop mogelijk houden.

thanks in advance!
Erik
Site Admin

Re: van argentinie naar peru?!

Bericht door Erik »

Ik denk dat je San Pedro de Atacama alleen via Santiago de Chili kunt bereiken, maar heel zeker weet ik het niet.
Lodder
Reiziger

Bericht door Lodder »

Volgens mij moet dit prima lukken, ik zou misschien aanraden om BA naar Mendoza op te splitsen met bijvoorbeeld Cordoba. Santiago de Chile naar San Pedro de Atacama is geloof ik iets van 24u, maar ook prima op te splitsen met een plaatsje als La Serena. San Pedro de Atacama - Uyuni is prima te doen, alleen stap je dan eigenlijk aan het einde van de tour in. Wij hebben de tour vanuit Uyuni gedaan met een overstap naar San Pedro en kort gezegd komt de tour (3d/2n) op het volgende neer: Je vertrekt vanuit Uyuni, doet vervolgens verschillende stops aan, op de laatste dag is de "halte" San Pedro, en vervolgens rijdt de tour zonder te stoppen terug naar Uyuni. Wil je de Salar dus echt zien doe je dit laatste stuk dus 2x. Maakt kwa prijs geloof ik niks uit, maar dan weet je dat.
ImperialPeru
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door ImperialPeru »

Het lijkt me zeker haalbaar om dit in twee maanden te doen. Ik denk alleen dat er veel meer te zien is in Bolivië en Peru en dat je je misschien inderdaad beter concentreert op die twee landen. Als je de Uyuni zoutvlaktes ga bezoeken, doe dan zeker de vierdaagse trip! Die begin je dan best vanuit San Pedro de Atacama. Zo eindig je dan in Uyuni en kan je door naar La Paz (eventueel met tussenstop in Potosi en Sucre).

Ik zie precies dat je een bezoek aan het Titicacameer wil overslaan? In mijn ogen wel de moeite als je die nog niet hebt gezien! Dan raad ik vooral de tweedaagse trip aan in Peru, je overnacht in een lokaal gezin en leert dan de cultuur van heel dichtbij kennen! De landschappen zijn er ook adembenemend.

Ook even ter info: Machu Picchu moet je van tevoren boeken! Zeker als je de Inca Trail wil lopen! Samen met men Peruaanse vriend heb ik een reisbureau in Cusco, mail ons gerust voor meer vrijblijvende info!

Groetjes,
Valérie
Valérie - Imperial Peru Travel Agency
Http://www.i-peru-travel-tours.com
Plaats reactie