Hoeveel dagen/weken voor een bepaalde bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Bjorn123
Reisexpert

Re: Hoeveel dagen/weken voor een bepaalde bestemming

Bericht door Bjorn123 »

2 en een halve maand in India, niet omdat ik niet langer wou blijven, maar simpelweg omdat het geld op was -O- Ook mensen ontmoet die op wereldreis waren en maar 10 dagen in India bleven, als je het mi vraagt ben je dan aan het country huppen. Ik zou er zo een jaar willen blijven, wat een geweldig ongelovenlijk land is dat! *O*
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ben op weg naar australie en op de terugweg beide keren een week in Taiwan geweest en daar had ik zeker langer kunnen blijven, 10dagen Fiji om eens tropische stranden te proberen is zo goed bevallen dat ik langer had willen blijven, 7 maanden Australië had ik ook nog veeeeeeeeel langer kunnen doen...

binnenkort ga ik paar dagen naar de moezel, daar ben ik al zoo vaak geweest dat een paar dagen weer even voldoende is ;)

Meestal binnen europa probeer ik 3 weken tot een maand weg te blijven, aangezien ik ga leren duiken zullen er ook duikvakanties gaan komen en zal ik van die landen verder mss niet zoveel zien dus des te meer reden om een keer terug te gaan..

Ik vind het heerlijk om op nieuwe plekken te "wonen" dus liefste blijf ik ergens maanden en maak ik van daaruit kleinere uitstapjes..maar goed het ligt er maar net aan hoeveel tijd en hoeveel geld ik heb hoe snel of hoe langzaam ik reis..
deKort
Vakantieganger

Bericht door deKort »

Hangt natuurlijk erg af van de bestemming!

Voor stedentrips naar 'kleine steden' of steden waar ik vaker kom, zoals Kopenhagen of Parijs, vind ik 2-3 dagen genoeg. Maar grotere steden, zoals Rome, Istanbul en Berlijn, daar kan ik me prima 5-6 dagen vermaken, ook al ben ik er al een aantal keer geweest.
Voor bestemmingen binnen Europa vind ik twee weken wel prima. Voor bestemmingen buiten Europa zou ik het liefst vier weken gaan, maar helaas is dat nogal verbonden aan tijd en geld, en natuurlijk ligt het ook aan de bestemming. Drie weken kunnen ook prima zijn. Ik ben een vrij gehaaste reiziger denk ik, ik wil op een dag graag veel zien.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik wil altijd zolang mogelijk blijven, maar 'zo lang mogelijk' is niet per definitie erg lang. Mijn voorkeur voor een stedentrip is een dag of 4 ter plekke, maar in de praktijk is het regelmatig op vrijdagavond heen en op maandagavond terug. Gewoon omdat ik niet meer vrij kan nemen.

Ik pas mijn reis aan op de tijd die ik heb. Heb ik maar een week de tijd, dan zal ik maar 1-2 plaatsen bezoeken (als de afstanden niet te groot zijn misschien 3). Een weekje duiken in bv. Egypte vind ik een mooie besteding voor een week.

Heb ik twee weken de tijd, dan bezoek ik meerdere plaatsen. Vorige maand bijvoorbeeld 2 weken naar Oezbkistan geweest. Natuurlijk had ik me daar ook 3 weken kunnen vermaken, maar ik heb een indruk gekregen van het land en ik heb niet het idee dat ik veel gehaast heb. Ook bestemmingen als Syrie (zodra er geen oorlog meer is) of Marokko zijn prima om 2 weken te reizen, net als Egypte wanneer je meer doet dan zee alleen.

Voor 'verre' bestemmingen trek in in principe minstens 3 weken uit. Ik ga niet naar Indonesie vliegen voor 2 weken, dan vind ik de reis te lang en het tijdsverschil te groot. (O ja, het kost ook geld.) Aangezien ik echter 'maar' één keer per jaar langer weg kan, krimpt het lijstje verre bestemmingen minder snel dan mijn wensenlijstje in Europa en het middenoosten. Misschien dat er daarom een dag komt dat ik dit principe laat varen en wél gewoon voor 2 weken naar Thailand vlieg.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Onlangs 2 stedentrips gemaakt:

Krakau, daar had ik 3 volle dagen (en een avond) ter plekke. 2 voor de stad zelf en 1 voor Auschwitz. 2 dagen was prima om de stad te zien, al had ik nog wel wat langer kunnen blijven voor de omgeving (bijv de zoutmijnen).

Boedapest, daar had ik ook 3 dagen en een avond ter plekke. Heel veel gezien, maar ook wat dingen niet... dus een dag extra was wel ideaal geweest.

Binnenkort ga ik 30 dagen naar Nicaragua (inclusief aankomst- en vertrekdag), er is zoveel te zien, dus ik hoop dat ik aan 30 dagen genoeg heb! ^O^
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Schop omhoog!

Ik ben dit onderwerp ooit gestart omdat ik wilde weten hoe lang je op een bepaalde bestemming nodig hebt. Ik ben precies hetzelfde als zaratoestra. Als ik het 'hele' land niet kan zien raak ik gestresst. Helaas moet ik hier van af want mijn vriend wil dit jaar niet langer dan 3 weken achtereengesloten weg, terwijl we eerst een maand zouden gaan. Ik zit dus al tijden met Nepal, India of Bolivia in mijn hoofd maar ik vind nu dat die bestemmingen niet meer kunnen, omdat we nog 'maar' 3 weken hebben. Mijn innerlijke strijd momenteel: Zal ik toch naar 1 van die landen gaan of een bestemming kiezen die 'sneller' kan, zoals Cuba / Marokko / Sri Lanka o.i.d.. De eerste drie landen staan echt meeegahoog op mijn bucketlist en de laatstgenoemden niet echt...

Lastig :')
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

India kun je niet in 4 weken zijn, en heel Marokko in 3 weken is ook erg ambitieus.

Zelf zie ik liever een deel van een land echt goed, en als het bevalt ga ik wel terug voor 'de rest'. Zo ben ik bijvoorbeeld maar in een klein deel van Nepal geweest, omdat ik halverwege mijn verblijf 'ineens' 1,5 week naar Tibet kon.

Keuzes maken hoort bij reizen. We zijn nog jong, en van uitstel hoeft geen afstel te komen....
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Voor een reis door meerdere landen, zoals van Mexico naar Panama 2 maanden. Van Chili naar Venezuela 3 maanden. De meeste Aziatische landen bezoeken wij per land en raggen er niet snel een paar af. Vietnam, per fiets, 7 weken, Thailand 6 weken, Indonesië 2 maanden. India 4x geweest in respectievelijk 7,6, en 2x 5 weken. Voor Laos, niet al te groot was 1 maand ruim voldoende.
Libië, Jemen, Ethiopië, Iran georganiseerd 4 weken per land. In Afrika heb je veel tijd nodig omdat de infrastructuur te wensen over laat. Daar moet je echt 4 weken per land rekenen. In de regel verblijven wij 2 dagen in een grote stad en dan willen wij er graag vandaan. Mij valt op dat, vaak door tijd of geldgebrek reizigers als een razende door een land trekken en het liefst door meerdere landen. Buiten adem kom je terug in het thuisland nog vol van alle indrukken die je daar nog niet hebt kunnen verwerken. Ons idee is, liever 1 land goed dan 2 of 3 half. Een goede kennis maakt altijd een dagprogramma wat al bijna te vermoeiend is om te lezen. 1 dag hier, dan met de slaaptrein naar plaats X, daar een stadstripje, vervolgens met de nachttrein naar plaats B, je kunt het haast raden, een stadstripje enz. enz. Dat 6 weken aan een stuk. Zo heb je India doorkruist in 6 weken,maar de vraag is of ook wat van het land hebt opgesnoven.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Leuk dat deze opnieuw in de belangstelling staat. Tja....tijd he. Wij gingen met de auto een tripje maken doorheen een stukje Europa. Ondertussen al drie maand in Italië. ...en we zouden hier nog maanden kunnen blijven. Echter moet mijn man binnen 3 weken opnieuw aan het werk. Dus de beslissing wordt voor ons gemaakt. 20 december zetten we de terugrit naar belgie in. Griekenland, albanie; Hongarije .....zullen voor later zijn. Waarbij ik hoogstwaarschijnlijk opnieuw in een of twee landen blijf hangen. Haha
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Toch ook wel weer een fijne gedachte dat je werk hebt as je weer terug gaat? Toch zaratoestra?
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Nepal of Bolivia zijn te doen in 3 weken, waarvan je zeker 3 tot 4 reisdagen kwijt bent.
Nepal. Van Kathmandu naar Pokhara reis je in 1 dag, Vanuit Pokhara kun je best een aardige trek doen van een dag of 4. Van Pokhara naar Chitwan is ook prima te doen in 1 dag plus nog 1 of 2 dagen in het nationale park. Dagje terug naar Kathmandu en dan heb je ruim de tijd om de vallei te bereizen.
Voor Bolivia geldt hetzelfde. Afstanden zijn te overzien net als de bezienswaardigheden.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Erik schreef:Toch ook wel weer een fijne gedachte dat je werk hebt as je weer terug gaat? Toch zaratoestra?
Eric....fijn dat er een van ons werk heeft. Is een zekerheid. Bjorn heeft werk en ik begin er begin januari te zoeken. Hopelijk vind ik snel iets....job = money = travel.
RondjeAzie
Vakantieganger

Bericht door RondjeAzie »

4 weken guatemala
1.5 week Belize (Caye Caulker)
Gambia 2 weken

oktober 2016 voor een langere periode op reis in zuid oost azie in mijn eentje.
Dus nog even uitzoeken voor Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Myanmar, Maleisie, Filipijnen, Sri Lanka, Indonesie en wellicht Nepal
rebeccafs

Bericht door rebeccafs »

Hoe doen jullie dat toch om zoveel te reizen? Zo oue zijn jullieniet toch? Ik zie toch opsommingen van landen waarvan ik denk: hoe heb je dit gedaan? Of van die lijstjes van mensen die elke maand een ander land bezoeken. Heb je dan elke maand vakantie, werk je een jaar niet of ga je weekendjes weg?

Ik ben nog nieuw in het reizen. Ben net klaar met school en dacht dat dit mijn enige kans zou zijn voor lange reizen, omdat ik straks aan studie, vriendje, werk en daarna gezin vastzit. Worden jullie daar allemaal niet door weerhouden?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

rebeccafs schreef:Hoe doen jullie dat toch om zoveel te reizen? Zo oue zijn jullieniet toch? Ik zie toch opsommingen van landen waarvan ik denk: hoe heb je dit gedaan? Of van die lijstjes van mensen die elke maand een ander land bezoeken. Heb je dan elke maand vakantie, werk je een jaar niet of ga je weekendjes weg?

Ik ben nog nieuw in het reizen. Ben net klaar met school en dacht dat dit mijn enige kans zou zijn voor lange reizen, omdat ik straks aan studie, vriendje, werk en daarna gezin vastzit. Worden jullie daar allemaal niet door weerhouden?
Ik ben volgens mijn een van de ouderen in dit draadje. Ik ben 38 en heb ongeveer 70 landen bezocht.

Mijn liefde voor reizen begon pas tijdens mijn studie, ik was 21 toen ik voor het eerste in een vliegtuig stapte. Niet veel later ging ik een half jaar stage lopen in Indonesië. Ik had niet echt behoefte om te reizen na mijn studie, ik was net terug in Nederland. Bovendien was het geld ver op ;) .

Na vier jaar werken heb ik een jaar door Azië en Europa gereisd. Dat was in 2005-2006. In 2008-2009 werkte ik enige maanden in Engeland. Ook als je werkt en een huis (en relatie) hebt kun je regelmatig weg. Het is echt niet nu of nooit!

P.S. Sinds een paar jaar heb ik een koophuis, een vaste baan én een relatie. Ik reis nog steeds veel (eens per jaar 5 weken, de andere keren korter). Ik reis vaak met mijn vriend, soms met anderen, soms alleen. Vastigheid hoeft echt geen sleur te worden *O* *O* *O*
Plaats reactie