Ja ik had wel begrepen dat het niet veel onveiliger is, maar dat het gewoon heel erg toeristisch is en ook veel van die britse zuiptoeristen.Jenny schreef:Pattaya is niet zozeer eng of onveilig, maar volgens vele minder mooi/leuk. Ik ben er om dir reden ook niet geweest
alleen reizen?
Re: Alleen reizen als 18 jarige
-
- Reisexpert
In Pattaya is vooral erg veel sekstoerisme...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
HELP,Alleen naar Thailand
Hey allemaal!!
Ik heb jullie hulp nodig! Ik heb zondag besloten om as maandag alleen naar Thailand te gaan voor 3,5 week. Nu heb ik deze week gewoon moeten werken en anderen dingen moeten doen waardoor ik nu pas alles goed kan uitzoeken. Ik ben een enorme cultuurbarbaar en ik kan niet wachten om zoveel mogelijk te zien en doen!
Ik weet nog niks van t land
Ik heb nog nooit een lange verre reis gemaakt
Ik heb nog nooit gebackpackt
Ik heb dus heel veel vragen
ALLE info is welkom
-Welke steden/dorpjes raden jullie me aan
-hoogtepunten
-namen hostels/eetgelegenheid
-Wat wel en niet in mn backpack voor dit land
enz. Kom maar op!
Ik heb jullie hulp nodig! Ik heb zondag besloten om as maandag alleen naar Thailand te gaan voor 3,5 week. Nu heb ik deze week gewoon moeten werken en anderen dingen moeten doen waardoor ik nu pas alles goed kan uitzoeken. Ik ben een enorme cultuurbarbaar en ik kan niet wachten om zoveel mogelijk te zien en doen!
Ik weet nog niks van t land
Ik heb nog nooit een lange verre reis gemaakt
Ik heb nog nooit gebackpackt
Ik heb dus heel veel vragen

-Welke steden/dorpjes raden jullie me aan
-hoogtepunten
-namen hostels/eetgelegenheid
-Wat wel en niet in mn backpack voor dit land
enz. Kom maar op!

Re: HELP,Alleen naar Thailand
Heb je er al aan gedacht om de lonely planet te kopen? Daar staat veel in en dan kan je zelf kijken wat je leuk vind.
Lees gewoon een paar topics door in het Thailand gedeelte en zie de reisinformatie.
Deze vraag is al zovaak voorbij gekomen, als je zelf een uurtje op de site spendeert moet het lukken om een globale route en planning te maken. Erna zijn er vast mensen die dan wel suggesties geven.
Deze vraag is al zovaak voorbij gekomen, als je zelf een uurtje op de site spendeert moet het lukken om een globale route en planning te maken. Erna zijn er vast mensen die dan wel suggesties geven.
Lonely Planet in het vliegtuig?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ga ik morgen doen! Maar ben bang dat ik in de dagen die ik nog heb en daarnaast moet werken, niet ECHT weet wat er allemaal is( wat hoogtepunten zijn en wat slim is om alleen te doen) en dus geen fatsoenlijk reisschema kan maken. Ik weet t, allemaal kortdagIlonaaaaa schreef:Heb je er al aan gedacht om de lonely planet te kopen? Daar staat veel in en dan kan je zelf kijken wat je leuk vind.

Kijk even op de website van bijvoorbeeld Shoestring of koning aap. Dan weet je wat je waar kan doen. Houd er alleen rekening mee dat reizen met het OV langzamer gaat dan met zo'n bus.
In de Lonely Planet staan ook routes voor dingen die je in een bepaalde tijd kan doen.
Daarnaast hoef je pas bij het ontbijt te plannen wat je die dag gaat doen, niet?
In de Lonely Planet staan ook routes voor dingen die je in een bepaalde tijd kan doen.
Daarnaast hoef je pas bij het ontbijt te plannen wat je die dag gaat doen, niet?

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Aangezien het je eerste lange verre reis is en je nogal last minute hebt geboekt: heb je aan de vaccinaties gedacht?
Verder: regel ergens een reisboek (ik heb er pas gisteren in Bangkok één gekocht, dat kan ook...) en beslis per ochtend wat je gaat doen. Makkelijker kan niet.
Veel plezier!
Verder: regel ergens een reisboek (ik heb er pas gisteren in Bangkok één gekocht, dat kan ook...) en beslis per ochtend wat je gaat doen. Makkelijker kan niet.
Veel plezier!
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
-
- Reisexpert
- Contacteer:
op mijn website staat een route door Thailand. Ik ben net als Bird ook benieuwd of je überhaupt aan vaccinaties gedacht hebt. Vrij belangrijk. Verder kan eigenlijk alles ter plekke. Vervoer, hostels, planning. Al is het wellicht handig om nog even een hostel in Bangkok te boeken voor de eerste nacht(en). De omgeving rondom Khao San Road is populair bij jongeren, en daar zijn dus genoeg leuke hostels te vinden.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
-
- Reisexpert
- Contacteer:
ps: je wilt namen van eetgelegenheden hebben? Beter een eetgelegenheid ZONDER naam! Langs de kant van de weg, bij kleine stalletjes, eet je het lekkerst en het goedkoopst!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
Reisagenda '15:
Maddy schreef:Ga ik morgen doen! Maar ben bang dat ik in de dagen die ik nog heb en daarnaast moet werken, niet ECHT weet wat er allemaal is( wat hoogtepunten zijn en wat slim is om alleen te doen) en dus geen fatsoenlijk reisschema kan maken. Ik weet t, allemaal kortdagIlonaaaaa schreef:Heb je er al aan gedacht om de lonely planet te kopen? Daar staat veel in en dan kan je zelf kijken wat je leuk vind.Maar ga mn best doen!
Ik ben zelf net terug en heb eigenlijk pas in het vliegtuig besloten wat ik ging doen. Je komt daar genoeg mensen tegen en voor mij was het echt een vakantie van "go with the flow". Dit is overigens echt ontzettend goed bevallen. Succes en alvast een fijne vakantie.
Bedankt voor jullie tips! Ik heb zeker aan vaccinaties gedacht. 2 maanden geleden boekte mijn vriend en ik een vlucht naar Singapore om vervolgens door te gaan reizen naar Indonesie. Helaas zijn we 2 weken geleden uit elkaar gegaan en heb daarom besloten alleen naar Thailand te gaan.
Lisette ik ga je site zeker bekijken dankjewel!

Lisette ik ga je site zeker bekijken dankjewel!
-
- Wereldreiziger
Thailand is veilig, waar je ook bent. Zoals door anderen ook al gezegd, je komt altijd aardige reizigers tegen waar je tips van krijgt. Als het klikt kun je leuk samen een aantal dagen rondtrekken. Tip, reis langs de Mekong per bus. Zie je nog het echte Thailand. Vanuit Bangkok naar Nong Kai, grens Laos. Daar pak je de bus en kunt via Chiang Saen (Golden Triangel), Chiang Rai naar Chiang Mai reizen. Onderweg genoeg kleine overnachtingsadressen. Laat Pattaya alsjeblieft links liggen. Niks te zoeken voor iemand van jouw leeftijd. Om je ouders te overtuigen lijkt het mij beter dat je vooraf een reisgenoot vindt.
Re: alleen reizen?
Ik ben het eens met Jeroen hierboven en heb dan ook voor alleen gekozen. Ik wil graag kunnen doen wat ik graag wil doen. ik doe niet veel aan plannen, ik ga gewoon waar ik wil.
Ik ga binnenkort een lange rondreis maken alleen voor een jaar. Je ontmoet altijd wel mensen. Een gedeelte van mijn rondreis gaat ook door de Verenigde Staten en Canada, ik heb daar veel familie en vrienden wonen die ik dan ook opzoek en die vast een paar dagen met me rondtrekken ofwel overal heen slepen voor alvorens weer terug te gaan naar hun eigen huis.
Voor mij is alleen de beste optie, alle vrijheid die een mens zich maar wensen kan.
Ik ga binnenkort een lange rondreis maken alleen voor een jaar. Je ontmoet altijd wel mensen. Een gedeelte van mijn rondreis gaat ook door de Verenigde Staten en Canada, ik heb daar veel familie en vrienden wonen die ik dan ook opzoek en die vast een paar dagen met me rondtrekken ofwel overal heen slepen voor alvorens weer terug te gaan naar hun eigen huis.
Voor mij is alleen de beste optie, alle vrijheid die een mens zich maar wensen kan.